EFFECTIVE COMMUNICATION AS STRENGTHENING THE WORKING EFFICIENCY OF AN ENTERPRISE ON THE EXAMPLE OF THE DUTCH CAREYN
DOI:
https://doi.org/10.12775/AUNC_ZARZ.2019.021Keywords
communication, work efficiencyAbstract
In recent years, the interest in the issues of communication has increased significantly. The term “era of information generation” is used in relation to the current times, so the tendency to constantly improve the processes of transmission, reception and understanding is completely natural. The distinguishing feature of our times is the extremely fast pace of development of tools and means of communication. All these elements are aimed at more effective communication. Understanding the essence and importance of internal communication and their effective application will allow organizations to achieve market success and gain a competitive advantage. The article presents the internal communication system in the Dutch company Careyn and its importance for work efficiency and employee loyalty.
References
Bolek J., Efektywne wykorzystanie klasycznych narzędzi komunikacji wewnętrznej przez przedsiębiorstwo, [w:] W. Harasim, „Zarządzanie kapitałem intelektualnym w organizacji inteligentnej”, Wyższa Szkoła Promocji, Warszawa 2012.
Glabiszewski W., Liczmańska-Kopcewicz K., Zastempowski M., Znaczenie zdolności asymilacyjnych w budowaniu innowacyjności technologicznej przedsiębiorstw finansowych, Przedsiębiorczość i Zarządzanie, 19(3), 2018, 169-181.
Griffin R. W., Podstawy zarządzania organizacjami, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2007.
Jowett G., O’Donnell V., Propaganda nad Persuasion, Stage, Beverly Hills 1989.
Lesly’s Hanbook, Public Rekations nad Communications, red. P. Lesly, wyd.4, American Managemnt, New York 1993.
Liczmańska-Kopcewicz K., Mizera K., Pypłacz P., (2019), Corporate Social Responsibilitry and Sustainable Development for Creating Value for FMCG Sector Enterprises, „Sustainability”, 11(20), 5808.
Liczmańska K., Wiśniewska A., Znaczenie marki dla konsumenta na przykładzie województwa kujawsko-pomorskiego, AUNC Zarządzanie, 40, 2013, 71-83.
Mizera K., Pypłacz P., CSR w obszarze pracowniczym, Marketing i Rynek, 11, 2017, 371-381.
Mruk H., Komunikowanie się w biznesie, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej w Poznaniu, Poznań 2002.
Olsztyńska A., Komunikacja wewnętrzna w przedsiębiorstwie, [w:] H. Mruk, „Komunikowanie się w biznesie”, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej w Poznaniu, Poznań 2002.
Potocki A., Winkler R., Żbikowska A., Techniki komunikacji w organizacjach gospodarczych, Wyd. Difin, Warszawa 2003.
Pypłacz P. (2017) ‘Innowacje organizacyjne w małych i średnich przedsiębiorstwach’, Management Forum, 5(4), 21-26.
Schulz von Thun F., Ruppel J., Stratmann R., Sztuka zarządzania. Psychologia komunikacji dla szefów i liderów, Wyd. WAM, Kraków 2004.
Szymanek K., Sztuka argumentacji. Słownik terminologiczny, Wyd. Nauk PWN, Warszawa 2004.
Wiśniewska A., The mission & vision statements in the consumers` strategies, AUNC Zarządzanie, 3, 2018, 111-118.
Wiśniewska A., Liczmańska-Kopcewicz K., Jagielski M., The image transfer in franchise system – the conceptual approach, Marketing i Rynek, 5, 2019, 13-20.
Zalewska-Turzyńska M, Komunikowanie się w organizacji – studium prakseologiczne, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2012.
Zastempowski, M., Innowacyjność małego przedsiębiorstwa, Toruń, Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Mikołaja Kopernika, 2019.
Zastempowski M., Glabiszewski W., Liczmańska-Kopcewicz K., Makrootoczenie polskich MŚP w kontekście ich innowacyjności, Organizacja i Kierowanie, 2(181), 2018, 119-134.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
Stats
Number of views and downloads: 363
Number of citations: 0