MEASUREMENT OF SOCIAL MEDIA AS AN ELEMENT OF KNOWLEDGE AND INFORMATION MANAGEMENT IN THE COMPANIES
DOI:
https://doi.org/10.12775/AUNC_ZARZ.2018.049Keywords
social media, social media measurement, internet research, social media monitoringAbstract
Nowadays, social media are one of the most frequent and the most used communication channels in enterprises - both in internal and external communication, with current and potential clients and other stakeholders. In order for the implemented activities to achieve the intended goals, it is necessary to constantly monitor and analyze the data obtained in this way. This is the only way to decide whether to continue or correct the strategy if it is not effective.
References
Baird C. H., Parasnis G., (2011), From social media to social customer relationship management, Strategy & Leadership, Vol. 39, No 5, s. 30-37.
Bogan C. E., English M. J., (2006), Benchmarking jako klucz do najlepszych praktyk, wyd. Helion, Gliwice.
Chwiałkowska A., (2013), Monitorowanie mediów społecznościowych jako kluczowy czynnik sukcesu przedsiębiorstwa, Zarządzanie i Finanse 11.1, cz. 2.
Garapich A, (2016) Badania mediów internetowych, [w:] J. Królewski, P. Sala (red.), E-marketing. Współczesne trendy. Pakiet startowy, PWN, Warszawa.
Grębosz M., Siuda D., Szymański G., (2016), Social Media Marketing, Wydawnictwo Politechniki Łódzkiej, Łódź.
Grycu A., (2010), Kluczowe wskaźniki efektywności (KPI) jako narzędzie doskonalenia efektywności operacyjnej firm produkcyjnych zorientowanych na lean, „Przegląd organizacji” 2.
Kaznowski D., (2016), Social media – społeczny wymiar Internetu [w:] J. Królewski, P. Sala (red.), E-marketing. Współczesne trendy. Pakiet startowy, PWN, Warszawa.
Kaplan A.M., Haenlein M., (2010), Users of the world, unite! The challenges and opportunities of Social Media, Business Horizons 53, s. 59-68.
Kępiński Ł., Kordowski M., Sałkowski D., Sztubecki K., (2015), Marketing internetowy. Nowe możliwości, nowi klienci, nowe rynki, wyd. Poltex, Warszawa.
Krok E., (2011), Media społecznościowe elementem zarządzania wiedzą w firmie, Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego Studia Informatica, nr 28, Szczecin.
Lemanowicz M., Gańko M., (2016), Wybrane metody efektywności działań marketingowych prowadzonych w social media, Roczniki Naukowe Stowarzyszenia Ekonomistów Rolnictwa i Agrobiznesu, tom XVIII, zeszyt 6.
Liczmańska-Kopcewicz K., (2017), Uczestnictwo konsumentów w tworzeniu innowacji poprzez media społecznościowe, Przedsiębiorczość i Zarządzanie, tom XVIII, z. 4, 2017, s. 313-326.
Treadway C., Smith M., (2011), Godzina dziennie z Facebook marketingiem, wyd. Helion, Gliwice.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
Stats
Number of views and downloads: 1028
Number of citations: 0