THE STRATEGIC MANAGEMENT IN POLISH PUBLIC SCHOOLS OF MUSIC
DOI:
https://doi.org/10.12775/AUNC_ZARZ.2018.043Keywords
strategic management, balanced scorecard, public music schoolAbstract
The article presents the results of a pilot study on strategic management in Polish public music schools. The aim of the study was to identify and identify practices in the field of strategic management. The conceptual framework was the Balanced Scorecard. The pilot used a questionnaire and in-depth non-standardized interview. The article points out the need to popularize among the managers of music schools the possibility of using the Balanced Scorecard.
References
Fidler B., (2002), Strategic Management for School Development Leading your School’s Improvement Strategy, Paul Chapman Publishing, London
Haffer R., (2011), Samoocena i Pomiar Wyników Działalności w Systemach Zarządzania Przedsiębiorstw, Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Mikołaja Kopernika, Toruń.
Haffer R., Glińska-Neweś A., (2013), Pozytywny Potencjał Organizacji jako determinanta sukcesu przedsiębiorstwa. Przypadek Polski i Francji, „Zarządzanie i Finanse”, vol. 4, nr 1, Gdańsk.
Kaplan R. S., Norton D. P., (2001), Strategiczna karta wyników Jak przełożyć strategię na działanie, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.
Karathanos D., Karathanos P., (2005), Applying the Balanced Scorecard to Education, Journal of Education for Business, Volume 80 Issue 4, [online], https://www.tandfonline.com/doi/abs/10.3200/JOEB.80.4.222-230, [18.02.2019].
Łuczak M., (2003), Strategie w działalności przedsiębiorstwa Wyższa Szkoła Ekonomiczna, Warszawa.
Stoner J., Wankel C., (1992), Kierowanie, PWE, Warszawa.
Urbanek P., (2017), Zrównoważona karta wyników w procesie zarządzania uczelnią publiczną, Dylematy zarządzania kosztami i dokonaniami, „Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu” nr 472.
Zieleniewski J. (1969), Organizacja i zarządzanie, Polskie Wydawnictwo Naukowe, Warszawa.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
Stats
Number of views and downloads: 468
Number of citations: 0