ROLE AND PLACE OF GREAT BRITAIN AMONG THE INNOVATIVE ECONOMIES IN THE WORLD
DOI:
https://doi.org/10.12775/AUNC_ZARZ.2018.033Keywords
innovativeness, innovative products in UK, innovate, innovative companies, GIIAbstract
Economies of individual countries of the world try to surpass each other to be more innovative, and thus to compete in the international arena. In many elaborations concerning the innovativeness as well as on industry websites numerous rankings and comparisons describing the determinants of the competitiveness of individual countries can be found. It is important because the innovativeness is now considered to be a factor for economic development and an indicator of the condition of economies and companies. To attract new customers and stay ahead of the competition, businesses have to introduce new products and services as well as to develop those that have generated financial benefits so far. This article presents the place of Great Britain in the international innovation arena, examples of organizations and other entities that support innovation in this country as well as the determinants of innovation in which Britain is leading among other countries.
References
Departament of Trade and Industry, Competing in the Global Economy: The Innovation Challenge, Departament of Trade and Industry, London 2003.
Haffer R. (2008), Potencjał innowacyjny przedsiębiorstw. Bariery rozwoju potencjału innowacyjnego przedsiębiorstw, [w:] Haffer M., Haffer R. [red.] Aktywność innowacyjna małych i średnich przedsiębiorstw Pomorza i Kujaw, Uniwersytet Mikołaja Kopernika, Toruń.
http://ec.europa.eu/growth/industry/innovation/facts-figures/scoreboards_pl
http://www.pi.gov.pl/parp/chapter_86197.asp?soid=C5B80DAA3AD940E1957655C45E558A36
https://www.bloomberg.com/news/articles/2016-01-19/these-are-the-world-s-most-innovative-economies
https://www.globalinnovationindex.org/analysis-indicator
https://www.gov.uk/government/organisations/council-for-science-and-technology
https://www.gov.uk/government/organisations/innovate-uk
https://www.topuniversities.com/university-rankings/world-university-rankings/2016
Kozioł K. (2007), Analiza porównawcza innowacyjności krajów Unii Europejskiej na podstawie Łącznego Rankingu Innowacyjności (Summary Innovation Index), [w:] red. Pyka J., Nowoczesność przemysłu i usług. Przedsiębiorczość i innowacje. Uwarunkowania i czynniki rozwoju, Towarzystwo Naukowe Organizacji i Kierownictwa Oddział w Katowicach, Katowice.
Pangsy-Kania S. (2007), Polityka innowacyjna państwa a narodowa strategia konkurencyjnego rozwoju, Wydawnictwo Uniwersytetu Gdańskiego, Gdańsk.
Popławski W. (2004), Zewnętrzne uwarunkowania innowacyjności firm, [w:] Bogdanienko J., Haffer M., Popławski W., Innowacyjność przedsiębiorstw, Wydawnictwo Uniwersytetu Mikołaja Kopernika, Toruń.
Porter M. (1990), The Competitive Advantage of Nations, The Macmillan Press, London.
Sudolska A. (2011), Uwarunkowania budowania relacji proinnowacyjnych przez przedsiębiorstwa w Polsce, Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Mikołaja Kopernika, Toruń.
Tidd J., Bessant J. (2011), Zarządzanie innowacjami. Integracja zmian technologicznych, rynkowych i organizacyjnych, Wolters Kluwer Polska sp. z o.o., Warszawa.
Zastempowski M. (2010), Uwarunkowania budowy potencjału innowacyjnego polskich małych i średnich przedsiębiorstw, Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Mikołaja Kopernika, Toruń.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
Stats
Number of views and downloads: 413
Number of citations: 0