SKUTECZNOSĆ INSTRUMENTÓW MOTYWOWANIA PRACOWNIKÓW W DEKLARACJACH OSÓB WCHODZĄCYCH NA RYNEK PRACY
DOI:
https://doi.org/10.12775/AUNC_ZARZ.2017.046Keywords
motywowanie, instrumenty motywowania, narzędzia motywowaniaAbstract
W nauce o zarządzaniu motywację postrzega się jako jedną z głównych funkcji kierowania, a nawet jedną z ważniejszych technik zarządzania. W artykule przedstawiono problematykę dotyczącą instrumentów motywowania i demotywowania pracownika. Celem głównym było zaprezentowanie opinii osób wchodzących na rynek pracy w zakresie skuteczności danych instrumentów. Przeprowadzono badanie ankietowe, dobór próby był celowy a badaniem objęte zostały osoby wchodzące na rynek pracy i rozpoczynające karierę zawodową, które są
jeszcze w trakcie nauki i pogłębiania swojej wiedzy, a jednocześnie posiadają już doświadczenie zawodowe. Dokonano także oceny środków motywowania stosowanych w przedsiębiorstwach w których pracowali obecnie respondenci.
References
Glabiszewski W., Sudolska A. (2009), Rola współpracy w procesie kształtowania konkurencyjności przedsiębiorstwa, „Organizacja i Kierowanie” nr 2(136).
Jóźwiak, J. (2010), System motywowania we współczesnej firmie, Olsztyńska Wyższa Szkoła Informatyki i Zarządzania, Olsztyn.
Juchnowicz, M. (2010), Zarządzanie przez zaangażowanie. Koncepcja. Kontrowersje. Aplikacje. Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa.
Kaczmarczyk, J. (2006), Motywowanie jako determinanta efektywności pracy kadry menadżerskiej,
Promotor, Warszawa.
Kozioł L. (2002), Motywacja w pracy. Determinanty ekonomiczno-organizacyjne, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.
Lennik, P. (2012), Motywatory pozapłacowe czyli droga do nowej jakości pracowników. Przedsiębiorstwa i administracja publiczna, Wydawnictwo Difin SA, Warszawa.
Liczmańska, K. (2015), Budowanie silnych marek produktowych w warunkach zakazu reklamy publicznej na przykładzie sektora alkoholi wysokoprocentowych, Wydawnictwo Naukowe UMK.
Michalik K. (2009), Typologia czynników motywacji, Zeszyty Naukowe Małopolskiej Wyższej Szkoły Ekonomicznej w Tarnowie nr 2(13).
Motywować skutecznie, (red.), Borkowska, S. (2003), Instytut Pracy i Spraw Socjalnych, Warszawa.
Penc, J., Motywowanie w zarządzaniu, Wydawnictwo Profesjonalnej Szkoły Biznesu, Kraków 2000.
Rybak, M. (red), Zarządzanie zasobami ludzkimi w firmie, Oficyna Wydawnicza Szkoły Głównej Handlowej, Warszawa 1998.
Sekuła, Z. (2008), Motywowanie do pracy. Teorie i instrumenty, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne S.A., Warszawa.
Stevenson, N. (2002), Motywowanie pracowników, Liber, Warszawa.
Tracy, B. (2014), Motywowanie. 21 sposobów zwiększenie wydajności sprawdzonych w praktyce, MT Biznes, Warszawa.
Zając Cz. (2007), Zarządzanie zasobami ludzkimi, Wydawnictwo Wyższej Szkoły Bankowej, Poznań.
Zarządzanie organizacjami, (red), Czerska, M. (2002), Dom Organizatora, Toruń.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
Stats
Number of views and downloads: 2591
Number of citations: 0