KONCEPCJA SPOŁECZNEJ ODPOWIEDZIALNOŚCI BIZNESU W ZARZĄDZANIU PRZEDSIĘBIORSTWAMI BRANŻY TRANSPORT-SPEDYCJA-LOGISTYKA
DOI:
https://doi.org/10.12775/AUNC_ZARZ.2017.034Keywords
społeczna odpowiedzialność biznesu, zarządzanie społeczną odpowiedzialnością biznesu, CSR, problemy transportowe, branża TSLAbstract
Praca została poświęcona tematyce koncepcji społecznej odpowiedzialności biznesu (ang. CSR – Corporate Social Responsibility) w nawiązaniu do zarządzania przedsiębiorstwami branży Transport-Spedycja-Logistyka (TSL). Autorzy dokonali przeglądu i charakterystyki możliwych form zarządzania w myśl idei CSR, a następnie odnieśli je do organizacji reprezentujących arenę TSL. Ponadto, autorzy przeprowadzili analizę źródeł zastanych (20. i 21. Rankingu Firm TSL Dziennika Gazety Prawnej), na podstawie której starali się określić poziom zaangażowania branży w działania na rzecz CSR.
References
Czerwonka M., (2013), Inwestowanie społecznie odpowiedzialne, Wydawnictwo Difin, Warszawa.
Dziennik Gazeta Prawna, (2014), 20. Edycja Rankingu Firm TSL, dostęp: http://g8.gazetaprawna.pl/p/_wspolne/pliki/2229000/2229605-tsl-nowy.pdf z dnia 20.04.2017
Dziennik Gazeta Prawna, (2015), 21. Edycja Rankingu Firm TSL., dostęp: http://g5.gazetaprawna.pl/p/_wspolne/pliki/2591000/2591057-dgp-2016-06-27-21-edycja-rankingu-firm-tsl.pdf z dnia 20.04.2017
Golba D., Turoń K., Czech P., (2016), Różnorodność jako szansa i wyzwanie współczesnych organizacji branży TSL, Scientific Journal of Silesian University of Technology. Series Transport vol.90, Gliwice.
Gasparski W., (2003), Europejskie standardy etyki i społecznej odpowiedzialności biznesu, Wydawnictwo WSPiZ im. Leona Koźmińskiego, Warszawa.
Jabłoński A., (2013), Modele zrównoważonego biznesu w budowie długoterminowej wartości przedsiębiorstw z uwzględnieniem ich społecznej odpowiedzialności, Wydawnictwo Difin, Warszawa.
Kisil A., (2013), Zarządzanie przez odpowiedzialność. Podstawa odpowiedzialnego biznesu, Wydawnictwo Difin, Warszawa.
Kisperska-Moroń D., (2012), Transformacja łańcuchów dostaw jako podstawa ewolucji kompetencji menadżerskich, „Gospodarka Materiałowa i Logistyka” nr 6.
Lewandowski J., (2000), Zarządzanie środowiskiem w przedsiębiorstwie, Wydawnictwo Politechniki Łódzkiej, Łódź.
Korpus J., (2006), Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstw w obszarze kształtowania środowiska pracy, Wydawnictwo PLACET, Warszawa.
Paliwoda-Matiolańska A., (2014), Corporate Social Responsibility in Poland: is there a place for value creation? [w:] Reichel J. (red), CSR Trends. Beyond Business as Usual, Centrum Strategii i Rozwoju Impact (CSR Impact), Łódź.
Rudnicka A., (2011), Zrównoważony rozwój w łańcuchach dostaw, Acta Universitatis Lodzienzis. Folia Oeconomica 261, Łódź.
Stefańska M., (2010), Koncepcja społecznej odpowiedzialności biznesu w handlu detalicznym, Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu zeszyt 135, Poznań.
Ślęzak-Gładzik I., (2013), Corporate Social Responsibility (CSR) jako koncepcja porządkująca relacje między biznesem a społeczeństwem, ‘Modern Management Review’ vol. XVIII, 20(2/2013).
Turoń K., (2016), Corporate Social Responsibility to employees: The best labour practices in transport and logistics companies, ‘Journal of Corporate Responsibility and Leadership’, vol. 3, iss.1.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
Stats
Number of views and downloads: 569
Number of citations: 0