HUMAN RESOURCES MANAGEMENT – ASSESSMENT OF STAFF. THE PROPOSAL FOR A HOTEL STAFF ASSESSMENT
DOI:
https://doi.org/10.12775/AUNC_ZARZ.2017.003Keywords
assessment of staff, techniques of recruitment, hotelsAbstract
The article contains description of selected techniques of staff assessment, which could be implemented at a hotel. The recruitment methods are also mentioned. The author suggested, based on literature, how the recruitment process should be realised. Basis on the data, author concluded that the hotel assessment of the staff can be put into practice by using combined methods, for example: permanent observations or surveys. The author also utilised the interview with manager of a hotel. This article also presents the recruitment and assessment practice.
References
Armstrong M. (2003), Zarządzanie zasobami ludzkimi, Oficyna Ekonomiczna, Kraków.
Armstrong M. (1996), Zarzadzanie zasobami ludzkimi. Strategia i działania, wyd. Profesjonalnej Szkoły Biznesu, Kraków.
Borkowska S. (2007), Motywacja i motywowanie, [w:] Król H., Ludwiczyński A. (red.), Zarządzanie Zasobami Ludzkimi. Tworzenie kapitału ludzkiego organizacji, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.
Kostera M. (2000), Zarządzanie personelem, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa.
Kwiatkowski S.M., Bogaj A., Baraniak B. (2007), Pedagogika pracy, Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne, Warszawa.
Lewandowska A. (2009), Zarządzanie marketingowe usługami hotelarskimi, [w:] Panasiuk A., Szostak D. (red.), Hotelarstwo. Usługi – eksploatacja – zarządzanie, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.
Ludwiczyński A. (2007), Ocenianie pracowników, [w:] Król H., Ludwiczyński A. (red.), Zarządzanie Zasobami Ludzkimi. Tworzenie kapitału ludzkiego organizacji, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.
McKenna E., Beech N. (1997), Zarządzanie zasobami ludzkimi, Gebethner& S-ka, Warszawa.
Mitura E., Koniuszewska E. (2008), Podręcznik. Hotelarstwo – organizacja i technika pracy, wyd. Difin, Warszawa.
Pocztowski A. (2003), Zarządzanie Zasobami Ludzkimi Strategie-procesy-metody, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa.
Pocztowski A. (2007), Zarządzanie Zasobami Ludzkimi Strategie-procesy-metody, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa.
Sidor-Rządkowska M. (2001), Kształtowanie nowoczesnych systemów ocen pracowników, Kraków.
Sidorkiewicz M. (2015), Teoretyczno- praktyczne aspekty branży hotelarskiej [w:] Sidorkiewicz M., Pawlicz A., Propedeutyka hotelarstwa – ujęcie ekonomiczne, wyd. Difin, Warszawa.
Suchodolski A., 2006, Ocenianie pracowników, [w:] Listwan T. (red.), Zarządzanie kadrami, Wydawnictwo C.H. BECK, Warszawa.
Szostak D. (2009), Zarządzanie jakością usług hotelarskich, [w:] Panasiuk A., Szostak D. (red.), Hotelarstwo. Usługi – eksploatacja – zarządzanie, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.
Tokarz A. (2009), Personel hotelowy, [w:] Panasiuk A., Szostak D. (red.), Hotelarstwo. Usługi – eksploatacja – zarządzanie, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.
Tokarz A. (2009), Zarządzanie kadrami w hotelu, [w:] Panasiuk A., Szostak D. (red.), Hotelarstwo. Usługi – eksploatacja – zarządzanie, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.
Tyborowska J. (2008), Zarządzanie personelem – niezbędnik dla działów kadr, Wydawnictwo C.H. Beck, Warszawa.
Wajgner M., Tylińska R. (2008), Podstawy ekonomiczne i prawne w hotelarstwie. Podręcznik do nauki zawodu Technik hotelarstwa, Wydawnictwo REA, Warszawa.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
Stats
Number of views and downloads: 979
Number of citations: 0