STRATEGY OF SOCIALLY RESPONSIBLE COMPANY ON THE EXAMPLE OF POLISH LISTED COMPANIES
DOI:
https://doi.org/10.12775/AUNC_ZARZ.2016.034Keywords
corporate strategy, corporate social responsibility, Respect IndexAbstract
The purpose of this article is to present the practice of Polish companies listed on the Warsaw Stock Exchange in terms of achieving the objectives of the concept of corporate social responsibility. To realize this objective article is divided into three parts, the first presents the assumptions of the concept of social responsibility, while the second discusses the impact of this concept on the construction and implementation of strategies in modern units. It then discusses the current state of implementation of CSR in strategic activities of Polish listed companies, mainly referring to the companies included in the RESPECT Index. The article was used to study literature, analysis of secondary documents
References
Gierusz B., Martyniuk T., (2009) Rola rachunkowości w świetle społecznej odpowiedzialności przedsiębiorstwa (CSR), [w:] Problemy współczesnej rachunkowości, Pracownicy Katedry Rachunkowości SGH (red.), SGH, Warszawa.
Griffin R.W., (2004), Podstawy zarządzania organizacjami, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.
Grudzewski W. M., Hejduk I. K., Sankowska A., Wańtuchowicz M.,(2010) Sustainability w biznesie, czyli przedsiębiorstwo przyszłości, zmiany paradygmatów i koncepcji zarządzania, Poltext, Warszawa.
Roszkowska P., (2011), Rewolucja w raportowaniu biznesowym. Interesariusze, konkurencyjność, społeczna odpowiedzialność, Difin, Warszawa.
Sachs, J., (2009), Nasze wspólne bogactwo. Ekonomia dla przeludnionej planety., Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.
Śnieżek E., Wiatr M.,(2014), Zintegrowane raportowanie biznesowe przedsiębiorstwa społecznie odpowiedzialnego w dobie zrównoważonego rozwoju, Studia Prawno-Ekonomiczne (XCI/2), Łódzkie Wydawnictwo Naukowe, Łódź.
Wróblewska K., (2015), RESPECT Index jako bodziec do społecznie odpowiedzialnego inwestowania w Polsce, Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, nr 378.
Zuzek D.,(2012), Społeczna odpowiedzialność biznesu a zrównoważony rozwój przedsiębiorstw, Zeszyty Naukowe Małopolskiej Wyższej Szkoły Ekonomicznej w Tarnowie, T.21, nr 2.
Żychlewicz M., (2015), Społeczna odpowiedzialność biznesu jako strategia prowadzenia działalności polskich przedsiębiorstw, Współczesne Problemy Ekonomiczne nr 11, Zeszyty Naukowe nr 858, Szczecin.
http://www.odpowiedzialni.gpw.pl [10.02.2016]
Decyzje inwestycyjne a społeczna odpowiedzialność firm. Raport z badania, (2011),[online] http://www.odpowiedzialni.gpw.pl/pub/files/RAPORT-Decyzje_inwestycyjne_a_CSR.pdf. [20.02.2016]
Ocena stanu wdrażania standardów społecznej odpowiedzialności biznesu wraz z opracowaniem zestawu wskaźników społecznej odpowiedzialności w mikro, małych, średnich i dużych przedsiębiorstwach, 2012[online]
https://badania.parp.gov.pl/files/74/75/77/13078.pdf. [22.02.2016]
CSR jako podstawa budowy wartości firmy [online], Makuch Ł., http://www.paiz.gov.pl/files/?id_plik=18231. [20.02.2016]
Sustainability nears a tipping point, D. Kiron, N. Kruschwitz, K. Haanaes, I. von Streng Velken, MIT Sloan Management Review, Winter 2012, VOL.53 NO.2 [online] http://archive.epa.gov/sustainablemanufacturing/web/pdf/mit-smr-bcg-sustainability-nears-a-tipping-point-winter-2012.pdf [15.02.2016]
http://csr.forbes.pl/liderzy-zrownowazonego-rozwoju-wyniki-iv-edycji-konkursu-forbesa-i-pwc,artykuly,182156,1,1.html [20.02.2016]
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
Stats
Number of views and downloads: 433
Number of citations: 0