Skip to main content Skip to main navigation menu Skip to site footer
  • Register
  • Login
  • Language
    • English
    • Język Polski
  • Menu
  • Home
  • Current
  • Archives
  • Announcements
  • About
    • About the Journal
    • Submissions
    • Editorial Team
    • Editorial Board
    • List of Reviewers
    • Privacy Statement
    • Contact
  • Register
  • Login
  • Language:
  • English
  • Język Polski

Acta Universitatis Nicolai Copernici. Management

FOR ADVERTISING PURPOSES. VERIFICATION OF THE ASSUMPTIONS
  • Home
  • /
  • FOR ADVERTISING PURPOSES. VERIFICATION OF THE ASSUMPTIONS
  1. Home /
  2. Archives /
  3. Vol. 43 No. 2 (2016) /
  4. Articles

FOR ADVERTISING PURPOSES. VERIFICATION OF THE ASSUMPTIONS

Authors

  • Anna Kozłowska Warsaw School of Economics

DOI:

https://doi.org/10.12775/AUNC_ZARZ.2016.023

Keywords

advertising, persuasion, consumer, aims of advertising

Abstract

Aims of advertising are considered in the literature in very different ways. In the article we want to review the different approaches to the subject of the research and propose copyright approach for advertising aims. The main objective of the research is to develop a conceptual framework for research purposes the impact of advertising on consumer.

References

Budzyński W. (1999), Reklama. Techniki skutecznej perswazji, Poltext, Warszawa.

Gajlewicz M. (2009), Techniki perswazyjne. Podstawy, Difin, Warszawa.

Kall J. (1994), Reklama, PWE, Warszawa.

Kall J. (2001), Silna marka. Istota i kreowanie, PWE, Warszawa.

Kozłowska A. (2011), Reklama. Techniki perswazyjne, OW SGH, Warszawa.

Łodziana-Grabowska J. (1996), Efektywność reklamy, PWE, Warszawa.

Mika S. (1987), Psychologia społeczna, PWN, Warszawa.

Nowacki R. (2005), Reklama (podręcznik), Difin, Warszawa.

Nowacki R., M. Strużycki (2002), Reklama w przedsiębiorstwie, Difin, Warszawa.

White R. (1997), Reklama, czyli co to jest i jak się ją robi, Business Press, Warszawa.

Woźniczka J. (2012), Efekty reklamy i ich pomiar, UE, Wrocław.

Woźniczka J. (2009), Efekty reklamy w systemie komunikacji marketingowej, UE, Wrocław.

Kozłowska A. (2012), Techniki perswazyjne oddziałujące na postawy konsumpcyjne,w: Strategie komunikacji reklamowej z konsumentem, red. A. Kozłowska, WSP, Warszawa.

Kozłowska A., A.M. Wiśniewska (2013), Model A.L. Dicka i K. Basu: nowe ramy koncepcyjne dla badania oddziaływania reklamy na lojalność konsumencką, w: Kształtowanie lojalności konsumenckiej, red. A.M. Wiśniewska, WSP. Warszawa.

Rossiter J.R., L. Percy (1997), Advertising Communication and Promotion Management, McGraw-Hill, New York.

Vakratsas D.S., T. Ambler (1999), How Advertising Works: What Do We Really Know?, „Journal of Marketing”, vol. 63, no. 1, January.

Vaughn R. (1980), How Advertising Works: A Planning Model, “Journal of Advertising Research”, no. 20 (5).

Vaughn R. (1986), How Advertising Works: A Planning Model Revisited, “Journal of Advertising Research”, no. 26.

Bogacka-Gawrysiak A. (2014), Strategia medialna w reklamie cz. 2, „Sztuka Zarządzania”, nr 55 (grudzień), http://www.wszpou.edu.pl/magazyn/?strona=mag_repetyt62&nr=62&p=.

Acta Universitatis Nicolai Copernici. Management

Downloads

  • PDF (Język Polski)

Published

2016-09-01

How to Cite

Kozłowska, Anna. 2016. “FOR ADVERTISING PURPOSES. VERIFICATION OF THE ASSUMPTIONS”. Acta Universitatis Nicolai Copernici. Management 43 (2):125-39. https://doi.org/10.12775/AUNC_ZARZ.2016.023.
  • ACM
  • ACS
  • APA
  • ABNT
  • Chicago
  • Harvard
  • IEEE
  • MLA
  • Turabian
  • Vancouver
Download Citation
  • Endnote/Zotero/Mendeley (RIS)
  • BibTeX

Issue

Vol. 43 No. 2 (2016)

Section

Articles

Stats

Number of views and downloads: 1179
Number of citations: 0

Crossref
Scopus
Google Scholar
Europe PMC

Search

Search

Browse

  • Browse Author Index
  • Issue archive

User

User

Current Issue

  • Atom logo
  • RSS2 logo
  • RSS1 logo

Information

  • For Readers
  • For Authors
  • For Librarians

Newsletter

Subscribe Unsubscribe

Language

  • English
  • Język Polski

Tags

Search using one of provided tags:

advertising, persuasion, consumer, aims of advertising
Up

Akademicka Platforma Czasopism

Najlepsze czasopisma naukowe i akademickie w jednym miejscu

apcz.umk.pl

Partners

  • Akademia Ignatianum w Krakowie
  • Akademickie Towarzystwo Andragogiczne
  • Fundacja Copernicus na rzecz Rozwoju Badań Naukowych
  • Instytut Historii im. Tadeusza Manteuffla Polskiej Akademii Nauk
  • Instytut Kultur Śródziemnomorskich i Orientalnych PAN
  • Instytut Tomistyczny
  • Karmelitański Instytut Duchowości w Krakowie
  • Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego
  • Państwowa Akademia Nauk Stosowanych w Krośnie
  • Państwowa Akademia Nauk Stosowanych we Włocławku
  • Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa im. Stanisława Pigonia w Krośnie
  • Polska Fundacja Przemysłu Kosmicznego
  • Polskie Towarzystwo Ekonomiczne
  • Polskie Towarzystwo Ludoznawcze
  • Towarzystwo Miłośników Torunia
  • Towarzystwo Naukowe w Toruniu
  • Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
  • Uniwersytet Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie
  • Uniwersytet Mikołaja Kopernika
  • Uniwersytet w Białymstoku
  • Uniwersytet Warszawski
  • Wojewódzka Biblioteka Publiczna - Książnica Kopernikańska
  • Wyższe Seminarium Duchowne w Pelplinie / Wydawnictwo Diecezjalne „Bernardinum" w Pelplinie

© 2021- Nicolaus Copernicus University Accessibility statement Shop