FOR ADVERTISING PURPOSES. VERIFICATION OF THE ASSUMPTIONS
DOI:
https://doi.org/10.12775/AUNC_ZARZ.2016.023Keywords
advertising, persuasion, consumer, aims of advertisingAbstract
Aims of advertising are considered in the literature in very different ways. In the article we want to review the different approaches to the subject of the research and propose copyright approach for advertising aims. The main objective of the research is to develop a conceptual framework for research purposes the impact of advertising on consumer.References
Budzyński W. (1999), Reklama. Techniki skutecznej perswazji, Poltext, Warszawa.
Gajlewicz M. (2009), Techniki perswazyjne. Podstawy, Difin, Warszawa.
Kall J. (1994), Reklama, PWE, Warszawa.
Kall J. (2001), Silna marka. Istota i kreowanie, PWE, Warszawa.
Kozłowska A. (2011), Reklama. Techniki perswazyjne, OW SGH, Warszawa.
Łodziana-Grabowska J. (1996), Efektywność reklamy, PWE, Warszawa.
Mika S. (1987), Psychologia społeczna, PWN, Warszawa.
Nowacki R. (2005), Reklama (podręcznik), Difin, Warszawa.
Nowacki R., M. Strużycki (2002), Reklama w przedsiębiorstwie, Difin, Warszawa.
White R. (1997), Reklama, czyli co to jest i jak się ją robi, Business Press, Warszawa.
Woźniczka J. (2012), Efekty reklamy i ich pomiar, UE, Wrocław.
Woźniczka J. (2009), Efekty reklamy w systemie komunikacji marketingowej, UE, Wrocław.
Kozłowska A. (2012), Techniki perswazyjne oddziałujące na postawy konsumpcyjne,w: Strategie komunikacji reklamowej z konsumentem, red. A. Kozłowska, WSP, Warszawa.
Kozłowska A., A.M. Wiśniewska (2013), Model A.L. Dicka i K. Basu: nowe ramy koncepcyjne dla badania oddziaływania reklamy na lojalność konsumencką, w: Kształtowanie lojalności konsumenckiej, red. A.M. Wiśniewska, WSP. Warszawa.
Rossiter J.R., L. Percy (1997), Advertising Communication and Promotion Management, McGraw-Hill, New York.
Vakratsas D.S., T. Ambler (1999), How Advertising Works: What Do We Really Know?, „Journal of Marketing”, vol. 63, no. 1, January.
Vaughn R. (1980), How Advertising Works: A Planning Model, “Journal of Advertising Research”, no. 20 (5).
Vaughn R. (1986), How Advertising Works: A Planning Model Revisited, “Journal of Advertising Research”, no. 26.
Bogacka-Gawrysiak A. (2014), Strategia medialna w reklamie cz. 2, „Sztuka Zarządzania”, nr 55 (grudzień), http://www.wszpou.edu.pl/magazyn/?strona=mag_repetyt62&nr=62&p=.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
Stats
Number of views and downloads: 1179
Number of citations: 0