KNOWLEDGE MANAGEMENT – THE CHALLENGE FOR THE CONTEMPORARY ORGANIZATIONS
DOI:
https://doi.org/10.12775/AUNC_ZARZ.2016.022Keywords
knowledge, knowledge management, efficiencyAbstract
The article presents the knowledge management as a major challenge which a lot of contemporary organizations have to deal with. On the grounds of literature review the author tries to provide the essence of the knowledge management and its processes. She presents the conditions of using this conception in organizations and consequences connected with it.
References
Beliczyński J., (2006), Koncepcja zarządzania relacjami z klientami, Zeszyty Naukowe Akademii Ekonomicznej w Krakowie, nr 700.
Butkiewicz A., (2014), Zarządzanie wiedzą we współczesnym zarządzaniu przedsiębiorstwami, [w:] Łukasik K. (red.), Wyzwania i perspektywy współczesnego zarządzania, Politechnika Częstochowska, Częstochowa.
Drucker P., (1999), Społeczeństwo prokapitalistyczne, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.
Fazlagić J., (2014), Innowacyjne zarządzanie wiedzą, Difin, Warszawa.
Gierszewska G., (2011), Zarządzanie wiedzą w przedsiębiorstwie, Oficyna Wydawnicza Politechniki Warszawskiej, Warszawa.
Grudzewski W.M., Hejduk I.K. (2004), Zarządzanie wiedzą w przedsiębiorstwach, Difin, Warszawa.
Gruszczyńska-Malec G., Rutkowska M., (2007), Strategie zarządzania wiedzą, „Przegląd Organizacji”, nr 12.
GUS (2014), Społeczeństwo informacyjne w Polsce. Wyniki badań statystycznych z lat 20010-2014, https://www.uke.gov.pl/files/?id_plik=18579 [20.01.2016].
http://www.pkobp.pl [20.01.2016].
Jemielniak D., Koźmiński A.K., (2012), Zarządzanie wiedzą, Oficyna a Wolters Kluwer business, Warszawa.
Kaczmarek B., (2013), Współczesne wyzwania dla zarządzania przedsiębiorstwami, Wydawnictwo Dom Organizatora, Toruń.
Klincewicz K., (2004), Zarządzanie wiedzą jako przykład mody w zarządzaniu, „Organizacja i Kierowanie”, nr 1.
Koch E., Kostać J., Piotrowska M., Protas A., Protas M., Rachel K., System zarządzania wiedzą na przykładzie Banku BPH (Oddział w Wałbrzychu) i Urzędu Statystycznego we Wrocławiu, http://www.q-mam.ae.wroc.pl/materialy/IV%20Konferencja/referat/Nasz%20referat.pdf [14.12.2015].
KPMG (2004), Zarządzanie wiedzą w Polsce 2004, http://www.kpmg.com/PL/pl/IssuesAndInsights/ArticlesPublications/Documents/Zarzadzanie-wiedza-w-Polsce.pdf [20.01.2016].
Mikuła B., (2012), Kreowanie systemu zarządzania wiedzą w organizacji, [w:] Stabryła A., Wawak S. (red.), Metody badania i modele rozwoju organizacji, Mfiles, Kraków.
Mikuła B., Pietruszka-Ortyl A., Potocki A., (2007), Podstawy zarządzania przedsiębiorstwami w gospodarce opartej na wiedzy, Difin, Warszawa.
Patalas-Maliszewska J., Kłos S., (2013), Determinanty rozwoju przedsiębiorstw w aspekcie zarządzania wiedzą, Uniwersytet Zielonogórski, Zielona Góra.
Perechuda K., (2005), Zarządzanie wiedzą w przedsiębiorstwie, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.
Polak A.S., (2003), Zarządzanie wiedzą w praktyce, „Teoria Organizacji i Zarządzania Przedsiębiorstwem”, nr 12.
Prystupa-Rządca K., (2014), Zarządzanie wiedzą w organizacjach typu born global, SEDNO Wydawnictwo Akademickie, Warszawa.
Staniewski M., (2002), Zarządzanie wiedzą: od koncepcji do praktyki działania, „Organizacja i Kierowanie”, nr 3.
Szczepańska K., (2011), Zarządzanie jakością – W dążeniu do doskonałości, C. H. Beck, Warszawa.
Wróblewska-Jachna J., (2015), Zarządzanie wiedzą w organizacjach, Akademia Techniczno-Humanistyczna w Bielsku-Białej, Bielsko-Biała.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
Stats
Number of views and downloads: 809
Number of citations: 0