METHODS OF STRATEGIC ANALYSIS SUPPORTING THE ELABORATION OF COMPANY’S INNOVATION STRATEGY
DOI:
https://doi.org/10.12775/AUNC_ZARZ.2015.034Keywords
strategic analysis, methods of analysis, innovation strategyAbstract
Both theory and practical experience in the scope of company management prove that formulation and selection of innovation strategy should be preceded and accompanied by analyses of numerous internal and external factors which may strongly influence the functioning and future development of an organization. Thus the implementation of strategic analysis methods in course of the said formulation and selection process should constitute the basis for preparation of every innovation strategy stemming from the innovation process ongoing within a given organisation.References
Berliński L., Penc-Pietrzak I., (2004), Inżynieria projektowania strategii przedsiębiorstwa. Konstrukcja i technologia, Difin, Warszawa.
Berliński L., (2003), Projektowanie i ocena strategii innowacyjnych, Inżynieria strategii przedsiębiorstwa, Bydgoszcz.
Byars L. L., (1987), Strategic Management. Planning and Implementation. Concepts and Cases, Harper&Row, New York.
Drucker P. F., (1994), Praktyka zarządzania, Akademia Ekonomiczna w Krakowie, Kraków.
Drucker P. F., (1976), Skuteczne zarządzanie, PWN, Warszawa.
Faukner D., Bowman C., (1996), Strategie konkurencji, Gebethner & S-ka, Warszawa.
G. Gierszewska, M. Romanowska, (1994), Analiza strategiczna przedsiębiorstwa, PWE, Warszawa.
Gierszewska G., Wawrzyniak B., (2001), Globalizacja. Wyzwania dla zarządzania strategicznego, Poltext, Warszawa.
Griffin R.W., (2000), Podstawy zarządzania organizacjami, PWN, Warszawa.
Janasz W., Janasz K., Świadek A., Wiśniewska J., (2001), Strategie innowacyjne przedsiębiorstw, Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego, Szczecin.
Jasiński A. H., (1997), Innowacje i polityka innowacyjna, Wydawnictwo Uniwersytetu w Białymstoku, Białystok.
Kim W. Ch., Mauborgne R., (2005), Strategia błękitnego oceanu, MT Biznes, Warszawa.
Lisiński M., (2004), Metody planowania strategicznego, PWE, Warszawa.
Obłój K., (1998), Strategia organizacji, PWE, Warszawa.
Obłój K., (1998), Strategia sukcesu firmy, PWE, Warszawa.
Penc J., (1999), Innowacje i zmiany w firmie, Transformacja i sterowanie rozwojem w firmie, Agencja Wydawnicza Placet, Warszawa.
Penc J., (2003), Zarządzanie w warunkach globalizacji, Difin, Warszawa.
Pomykalski A., (2001), Zarządzanie innowacjami, PWN, Warszawa–Łódź.
Porter M. E., (2004), Competitive Advantage. Creating and Sustaining Superior Performance, Free Press, New York.
Porter M. E., (1994), Strategia konkurencji. Metody analizy sektorów i konkurentów, PWE, Warszawa.
Romanowska M., (1998), Strategie rozwoju i konkurencji, CIM, Warszawa.
Strategie rozwoju przedsiębiorstwa, Metody analizy – przykłady, (2007), St. Jurek-Stępień (red.), Oficyna Wydawnicza SGH, Warszawa.
Strategor, (1995), Zarządzanie firmą, Strategie, struktury, decyzje, tożsamość, PWE, Warszawa.
Thompson A. A., Stricland A. J., (1987), Strategic Management, Concepts and Cases, R. D. Irwin, Homewood, ed. IV, Boston.
Urbanowska-Sojkin E., Banaszyk P., Witczak H., (2004), Zarządzanie strategiczne przedsiębiorstwem, PWE, Warszawa.
Weihrich H., (1998), The TOWS Matrix. A Tool for Situational Analysis, Long Range Planning, No. 2.
Zarządzanie Strategiczne, Zarządzanie. Teoria i praktyka, (1995), A. K. Koźmiński, W. Piotrkowski (red.), PWN, Warszawa.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
Stats
Number of views and downloads: 290
Number of citations: 0