THE MOST OFTEN USED MANAGEMENT TOOLS. REVIEW OF EMPIRICAL RESEARCH
DOI:
https://doi.org/10.12775/AUNC_ZARZ.2015.002Keywords
management tools, business decisions.Abstract
Executives must choose the tools that will best help them make the business decisions. Nowadays, because of still increasing environmental turbulence, selecting right options is seriously a hard process. The paper is an attempt to present the most popular management tools in the world and in Poland. There are some commentaries included, especially about the most often used tools.References
Ackoff R.L., (1969), A Concept of Corporate Planning, Wiler-Interscience, New York.
Ansoff H.I., (1965), Corporate strategy, McGraw-Hill, New York.
Brózda J., Marek S., (2008), Otoczenie przedsiębiorstwa [w:] Marek S., Białasiewicz M. (red.), Podstawy nauki o organizacji, PWE, Warszawa.
Grant R.M., (2003), Strategic planning in a turbulent environment: evidence from the oil majors, Strategic Management Journal, 24/2003.
Hill Ch., Jones G., (1998), Strategic Management, Houghton Mifflin, Boston.
Jabłoński M., (2011), Założenia Strategicznej Karty Wyników [w:] A. Jabłoński, M. Jabłoński, Strategiczna karta wyników (Balanced Scorecard). Teoria i praktyka, Difin.
Kaczmarczyk S., (2011), Badania marketingowe. Podstawy metodyczne, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa.
Kaplan R.S., Norton D.P., (2001), Strategiczna karta wyników. Jak przełożyć strategię na działanie, PWN, Warszawa.
Karaszewski R., (2009), Nowoczesne koncepcje zarządzania jakością, Dom Organizatora, Toruń.
Kral. Z., Hopej M. (red.), (2011), Współczesne metody zarządzania w teorii i praktyce, Oficyna Wydawnicza Politechniki Wrocławskiej, Wrocław.
Bain & Company, (2013), Management Tools & Trends 2013.
Mazur A., Mazur D., (2004), Jak wdrożyć CRM w małej i średniej firmie?, Madar, Zabrze.
Mintzberg H., (1994), The Rise and Fall of Strategic Planning, Prentice Hall, New York.
Obłój K., (2007), Strategia organizacji. W poszukiwaniu trwałej przewagi konkurencyjnej, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa.
Sierpińska M., (1997), Dynamiczny i statyczny pomiar płynności finansowej w przedsiębiorstwie [w:] M. Sierpińska, D. Wędzki, Zarządzanie płynnością finansową w przedsiębiorstwie, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.
Słownik Języka Polskiego PWN, http://www.wsjp.pl/index.php?id_hasla=13195&id_znaczenia=4752944&l=10&ind=0 [01.05.2015].
Sudoł S., (2006), Przedsiębiorstwo. Podstawy nauki o przedsiębiorstwie. Zarządzanie przedsiębiorstwem, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
Stats
Number of views and downloads: 394
Number of citations: 0