Skip to main content Skip to main navigation menu Skip to site footer
  • Register
  • Login
  • Language
    • English
    • Język Polski
  • Menu
  • Home
  • Current
  • Archives
  • Announcements
  • About
    • About the Journal
    • Submissions
    • Editorial Team
    • Editorial Board
    • List of Reviewers
    • Privacy Statement
    • Contact
  • Register
  • Login
  • Language:
  • English
  • Język Polski

Acta Universitatis Nicolai Copernici. Management

THE MOST OFTEN USED MANAGEMENT TOOLS. REVIEW OF EMPIRICAL RESEARCH
  • Home
  • /
  • THE MOST OFTEN USED MANAGEMENT TOOLS. REVIEW OF EMPIRICAL RESEARCH
  1. Home /
  2. Archives /
  3. Vol. 42 No. 1 (2015) /
  4. Articles

THE MOST OFTEN USED MANAGEMENT TOOLS. REVIEW OF EMPIRICAL RESEARCH

Authors

  • Paweł Cegliński Nicolaus Copernicus University in Toruń Faculty of Economic Sciences and Management

DOI:

https://doi.org/10.12775/AUNC_ZARZ.2015.002

Keywords

management tools, business decisions.

Abstract

Executives must choose the tools that will best help them make the business decisions. Nowadays, because of still increasing environmental turbulence, selecting right options is seriously a hard process. The paper is an attempt to present the most popular management tools in the world and in Poland. There are some commentaries included, especially about the most often used tools.

References

Ackoff R.L., (1969), A Concept of Corporate Planning, Wiler-Interscience, New York.

Ansoff H.I., (1965), Corporate strategy, McGraw-Hill, New York.

Brózda J., Marek S., (2008), Otoczenie przedsiębiorstwa [w:] Marek S., Białasiewicz M. (red.), Podstawy nauki o organizacji, PWE, Warszawa.

Grant R.M., (2003), Strategic planning in a turbulent environment: evidence from the oil majors, Strategic Management Journal, 24/2003.

Hill Ch., Jones G., (1998), Strategic Management, Houghton Mifflin, Boston.

Jabłoński M., (2011), Założenia Strategicznej Karty Wyników [w:] A. Jabłoński, M. Jabłoński, Strategiczna karta wyników (Balanced Scorecard). Teoria i praktyka, Difin.

Kaczmarczyk S., (2011), Badania marketingowe. Podstawy metodyczne, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa.

Kaplan R.S., Norton D.P., (2001), Strategiczna karta wyników. Jak przełożyć strategię na działanie, PWN, Warszawa.

Karaszewski R., (2009), Nowoczesne koncepcje zarządzania jakością, Dom Organizatora, Toruń.

Kral. Z., Hopej M. (red.), (2011), Współczesne metody zarządzania w teorii i praktyce, Oficyna Wydawnicza Politechniki Wrocławskiej, Wrocław.

Bain & Company, (2013), Management Tools & Trends 2013.

Mazur A., Mazur D., (2004), Jak wdrożyć CRM w małej i średniej firmie?, Madar, Zabrze.

Mintzberg H., (1994), The Rise and Fall of Strategic Planning, Prentice Hall, New York.

Obłój K., (2007), Strategia organizacji. W poszukiwaniu trwałej przewagi konkurencyjnej, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa.

Sierpińska M., (1997), Dynamiczny i statyczny pomiar płynności finansowej w przedsiębiorstwie [w:] M. Sierpińska, D. Wędzki, Zarządzanie płynnością finansową w przedsiębiorstwie, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.

Słownik Języka Polskiego PWN, http://www.wsjp.pl/index.php?id_hasla=13195&id_znaczenia=4752944&l=10&ind=0 [01.05.2015].

Sudoł S., (2006), Przedsiębiorstwo. Podstawy nauki o przedsiębiorstwie. Zarządzanie przedsiębiorstwem, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa.

Acta Universitatis Nicolai Copernici. Management

Downloads

  • PDF (Język Polski)

Published

2015-08-01

How to Cite

Cegliński, Paweł. 2015. “THE MOST OFTEN USED MANAGEMENT TOOLS. REVIEW OF EMPIRICAL RESEARCH”. Acta Universitatis Nicolai Copernici. Management 42 (1):21-30. https://doi.org/10.12775/AUNC_ZARZ.2015.002.
  • ACM
  • ACS
  • APA
  • ABNT
  • Chicago
  • Harvard
  • IEEE
  • MLA
  • Turabian
  • Vancouver
Download Citation
  • Endnote/Zotero/Mendeley (RIS)
  • BibTeX

Issue

Vol. 42 No. 1 (2015)

Section

Articles

Stats

Number of views and downloads: 459
Number of citations: 0

Crossref
Scopus
Google Scholar
Europe PMC

Search

Search

Browse

  • Browse Author Index
  • Issue archive

User

User

Current Issue

  • Atom logo
  • RSS2 logo
  • RSS1 logo

Information

  • For Readers
  • For Authors
  • For Librarians

Newsletter

Subscribe Unsubscribe

Language

  • English
  • Język Polski

Tags

Search using one of provided tags:

management tools, business decisions.
Up

Akademicka Platforma Czasopism

Najlepsze czasopisma naukowe i akademickie w jednym miejscu

apcz.umk.pl

Partners

  • Akademia Ignatianum w Krakowie
  • Akademickie Towarzystwo Andragogiczne
  • Fundacja Copernicus na rzecz Rozwoju Badań Naukowych
  • Instytut Historii im. Tadeusza Manteuffla Polskiej Akademii Nauk
  • Instytut Kultur Śródziemnomorskich i Orientalnych PAN
  • Instytut Tomistyczny
  • Karmelitański Instytut Duchowości w Krakowie
  • Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego
  • Państwowa Akademia Nauk Stosowanych w Krośnie
  • Państwowa Akademia Nauk Stosowanych we Włocławku
  • Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa im. Stanisława Pigonia w Krośnie
  • Polska Fundacja Przemysłu Kosmicznego
  • Polskie Towarzystwo Ekonomiczne
  • Polskie Towarzystwo Ludoznawcze
  • Towarzystwo Miłośników Torunia
  • Towarzystwo Naukowe w Toruniu
  • Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
  • Uniwersytet Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie
  • Uniwersytet Mikołaja Kopernika
  • Uniwersytet w Białymstoku
  • Uniwersytet Warszawski
  • Wojewódzka Biblioteka Publiczna - Książnica Kopernikańska
  • Wyższe Seminarium Duchowne w Pelplinie / Wydawnictwo Diecezjalne „Bernardinum" w Pelplinie

© 2021- Nicolaus Copernicus University Accessibility statement Shop