Mission as a directional objective of organizations from baking industry
DOI:
https://doi.org/10.12775/AUNC_ZARZ.2014.020Keywords
mission, bakery, organization, competitiveness, success, brandAbstract
Success in the business is always linked with nuanced basis, correct foundation, in case of organizations it is properly designed mission. Typically, it takes the form of a short, simple slogan, that everyone is able to remember, to easily associate it with the company. This paper describes and compares missions organization of the baking industry. The article presents result of research realized on the example of 50 selected missions from the baking industry, located in Poland, by checking websites of bakeries. Emphasizes individual differences between the content of missions, their strengths and characteristics that affect the positive reception by the staff of enterprises and consumers. In addition, here is the answer to the question: Which scheme creates missions in the baking industry? Showing possible reasons for this situation.References
Andruszkiewicz K. (2011), Pojęcie, geneza i rozwój marketingu, [w:] Marketing. Podręcznik akademicki, K. Andruszkiewicz (red.), TNOiK, Toruń.
Fournier Ch. (1993), Techniki zarządzania małym i średnim przedsiębiorstwem. Podejście praktyczne, Poltext, Warszawa.
Grego-Planer D. (2011), Charakterystyka tajemniczych mistrzów polskiej gospodarki, [w:] Niematerialne wartości źródłem ukrytej przewagi konkurencyjnej tajemniczych mistrzów polskiej gospodarki, W. Popławski (red.), Wydawnictwo Naukowe UMK, Toruń.
Liczmańska K., Konarski S. (2013), Determinanty lojalności konsumenckiej na przykładzie województwa kujawsko-pomorskiego, [w:] Kształtowanie lojalności konsumenckiej, A. Wiśniewska (red.), Wyższa Szkoła Promocji, Warszawa.
Marek S., Białasiewicz M. (2011) wyd. II, Teoretyczne podstawy funkcjonowania organizacji, [w:] Podstawy nauki o organizacji. Przedsiębiorstwo jako organizacja gospodarcza, S. Marek, M. Białasiewicz, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa.
Pawlak-Kołodziejska K. (2011), Komunikacja marketingowa, [w:] Marketing. Podręcznik akademicki, K. Andruszkiewicz (red.), TNOiK, Toruń.
Romanowska G. (2002), Analiza strategiczna firmy, PWE Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa.
Sudoł S. (2006), Przedsiębiorstwo. Podstawy nauki o przedsiębiorstwie, Zarządzanie przedsiębiorstwem, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa.
Śledź D. (red.) (2010), Strategia niszy rynkowej jako specyficzny element potencjału rozwojowego mikroprzedsiębiorstw. Podręcznik dla mikroprzedsiębiorców, AGRAF, Warszawa.
Źródła internetowe:
http://www.businesscoaching.pl/elearning/MODUL4_ZARZADZANIE_STRATEGICZNE_MISJA.pdf
http://cukiernia.hg.pl/sg_of.htm
http://www.dancake.pl/o-firmie/misja-wizja-wartosci/
http://www.gronpiek.pl/company/hash/firma-02d1c
http://lokalnazywnosc.pl/baszpol-piekarnia-pieczywo-ekologiczne-i-tradycyjne
http://www.piekarniafamilijna.com.pl/o-firmie/misja/
http://www.piekarniarogalik.pl/
http://www.piekarniastawarski.pl/piekarnia_stawarski.html
http://piekarniawanda.pl/misja-firmy/
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
Stats
Number of views and downloads: 549
Number of citations: 0