Przejdź do sekcji głównej Przejdź do głównego menu Przejdź do stopki
  • Zarejestruj
  • Zaloguj
  • Język
    • English
    • Język Polski
  • Menu
  • Strona domowa
  • Aktualny numer
  • Archiwum
  • Ogłoszenia
  • O czasopiśmie
    • O czasopiśmie
    • Przesyłanie tekstów
    • Zespół redakcyjny
    • Rada Programowa
    • Lista recenzentów
    • Polityka prywatności
    • Kontakt
  • Zarejestruj
  • Zaloguj
  • Język:
  • English
  • Język Polski

Acta Universitatis Nicolai Copernici. Zarządzanie

Public Relations w budowaniu siły marki
  • Strona domowa
  • /
  • Public Relations w budowaniu siły marki
  1. Strona domowa /
  2. Archiwum /
  3. Tom 41 Nr 1 (2014) /
  4. Artykuły

Public Relations w budowaniu siły marki

Autor

  • Joanna Pomaskow Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu Wydział Nauk Ekonomicznych i Zarządzania Katedra Ekonomii

DOI:

https://doi.org/10.12775/AUNC_ZARZ.2014.007

Słowa kluczowe

siła marki, brand, public relations, komunikacja marketingowa, reklama.

Abstrakt

Niniejszy artykuł został poświęcony kwestii wpływu działań public relations na budowanie silnej marki. Problematyka ta została podjęta z uwagi na konieczność uwzględniania w polityce współczesnych przedsiębiorstw potrzeb społecznych oraz przekonania szeroko pojętego otoczenia o podporządkowaniu działalności organizacji nie tylko własnemu zyskowi, ale również interesowi społecznemu, co umożliwiają jedynie sprawnie przeprowadzone działania public relations. Stąd też autorka artykułu stawia tezę, że również marki, stanowiące najcenniejszy zasób organizacji, są zdolne do nawiązywania trwałych relacji z konsumentami, w głównej mierze za pomocą wspominanego instrumentu.

Bibliografia

Czarnowski P., (2003), Marka marce,

http://www.wasilewski.com.pl/pl/o_nas/silna_marka/marka_marce/ [20.10.2013].

Czarnowski P., (2005), Zanim powiesz public relations..., „CXO: Magazyn Kadry Zarządzającej”, nr 2.

De Chernatony L., (2003), Marka. Wizja i tworzenie marki, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Gdańsk.

Grabowski S., (2010), Przenikanie online, „Marketing w Praktyce”, nr 12.

Grzegorczyk A., (2010), Reklama, PWE, Warszawa.

Kapferer J. N., (2007), The new strategic brand management: creating and Sustaining Brand Equity Long Term, Kogan Page, London.

Kłeczek R., Sagan A., (2006), Reklama jako instrument marketingowy wspierający wizerunek marki, [w:] Kall J., Kłeczek R., Sagan A., Zarządzanie marką, Oficyna Ekonomiczna, Kraków.

Nowacki R., (2006), Reklama, Difin, Warszawa.

Pawlak-Kołodziejska K., (2011), Komunikacja marketingowa, [w:] Andruszkiewicz K. (red.), Marketing. Podręcznik akademicki, TNOiK, Toruń.

Ries A., Ries L., (2004), Upadek reklamy, wzlot public relations, przeł. M. Ciszewska, PWE, Warszawa.

Ruscheinski N., Talbot P., (2002), Public relations w Internecie. Udane i korzystne partnerstwo, [w:] Brady R., Forrest E., Mizerski, R., Marketing w Internecie, PWE, Warszawa.

Szarek D., (2009), Coca-Cola „niechcący” najpopularniejsza na Facebooku?,

http://interaktywnie.com/biznes/newsy/social-media/coca-cola-niechcacy-najpopularniejsza-na-facebooku-3236 [21.10.2013].

Schmitt B., Simonson A., (1999), Estetyka w marketingu. Strategiczne zarządzanie markami, tożsamością i wizerunkiem firmy, Wydawnictwo Profesjonalnej Szkoły Biznesu, Kraków.

Siejak M., (2011), Kto mówi w imieniu marki, „Marketing w Praktyce”, nr 9.

Siejak M., (2011), Rzecznik marki na forach, „Marketing w Praktyce”, nr 7.

Sznajder A., (1993), Sztuka promocji, czyli jak najlepiej zaprezentować siebie i swoją firmę, Business Press, Warszawa.

Tkaczyk P., (2011), Zakamarki marki: rzeczy, o których mogłeś nie wiedzieć, zapomnieć lub pominąć podczas budowania swojej marki, HELION, Gliwice.

Witek-Hajduk M. K., (2011), Zarządzanie silną marką, Wolters Kluwer Polska Sp. z o.o., Warszawa.

Acta Universitatis Nicolai Copernici. Zarządzanie

Pobrania

  • PDF

Opublikowane

2014-12-01

Jak cytować

Pomaskow, Joanna. 2014. „Public Relations W Budowaniu siły Marki”. Acta Universitatis Nicolai Copernici. Zarządzanie 41 (1):105-15. https://doi.org/10.12775/AUNC_ZARZ.2014.007.
  • PN-ISO 690 (Polski)
  • ACM
  • ACS
  • APA
  • ABNT
  • Chicago
  • Harvard
  • IEEE
  • MLA
  • Turabian
  • Vancouver
Pobierz cytowania
  • Endnote/Zotero/Mendeley (RIS)
  • BibTeX

Numer

Tom 41 Nr 1 (2014)

Dział

Artykuły

Statystyki

Liczba wyświetleń i pobrań: 2391
Liczba cytowań: 0

Crossref
Scopus
Google Scholar
Europe PMC

Wyszukiwanie

Wyszukiwanie

Przeglądaj

  • Indeks autorów
  • Lista archiwalnych numerów

Użytkownik

Użytkownik

Aktualny numer

  • Logo Atom
  • Logo RSS2
  • Logo RSS1

Informacje

  • dla czytelników
  • dla autorów
  • dla bibliotekarzy

Newsletter

Zapisz się Wypisz się

Język / Language

  • English
  • Język Polski

Tagi

Szukaj przy pomocy tagu:

siła marki, brand, public relations, komunikacja marketingowa, reklama.
W górę

Akademicka Platforma Czasopism

Najlepsze czasopisma naukowe i akademickie w jednym miejscu

apcz.umk.pl

Partnerzy platformy czasopism

  • Akademia Ignatianum w Krakowie
  • Akademickie Towarzystwo Andragogiczne
  • Fundacja Copernicus na rzecz Rozwoju Badań Naukowych
  • Instytut Historii im. Tadeusza Manteuffla Polskiej Akademii Nauk
  • Instytut Kultur Śródziemnomorskich i Orientalnych PAN
  • Instytut Tomistyczny
  • Karmelitański Instytut Duchowości w Krakowie
  • Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego
  • Państwowa Akademia Nauk Stosowanych w Krośnie
  • Państwowa Akademia Nauk Stosowanych we Włocławku
  • Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa im. Stanisława Pigonia w Krośnie
  • Polska Fundacja Przemysłu Kosmicznego
  • Polskie Towarzystwo Ekonomiczne
  • Polskie Towarzystwo Ludoznawcze
  • Towarzystwo Miłośników Torunia
  • Towarzystwo Naukowe w Toruniu
  • Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
  • Uniwersytet Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie
  • Uniwersytet Mikołaja Kopernika
  • Uniwersytet w Białymstoku
  • Uniwersytet Warszawski
  • Wojewódzka Biblioteka Publiczna - Książnica Kopernikańska
  • Wyższe Seminarium Duchowne w Pelplinie / Wydawnictwo Diecezjalne „Bernardinum" w Pelplinie

© 2021- Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu Deklaracja dostępności Sklep wydawnictwa