Construction of external conditions of competitive potential of hidden champions of polish economy
DOI:
https://doi.org/10.12775/AUNC_ZARZ.2014.006Keywords
polish mysterious masters, the potential competitive, external environment.Abstract
Considerations in this article refer to a specific group of companies, which are Polish hidden champions, so the company avoids publicity, and at the same time occupying leading positions in the European markets or the world. The paper presents the results of the research portion of the Polish hidden champions. The purpose of this article is to show the external factors that have the greatest impact on the construction of the competitive potential of Polish hidden champions. It seems to be an extremely important noticing the impact of macro-factors on the competitive potential of the decent imitation of a group of companies.
References
Bielski M., (2001), Organizacje, istota, struktury, procesy, wyd. III, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź.
Digman L. A., (1990), Strategic Management. Concepts, Decisions, Cases, BPI Irwin, Boston.
Godziszewski B., (1999), Potencjał konkurencyjności przedsiębiorstw jako źródło przewagi konkurencyjnej i podstawa stosowanych instrumentów konkurowania, [w:] M. J. Stankiewicz (red.), Budowanie potencjału konkurencyjności przedsiębiorstwa, TNOiK, Toruń.
Kaczmarczyk S., (2002), Badania marketingowe. Metody i techniki, PWE, Warszawa.
Karaszewski W., (2004), Bezpośrednie inwestycje zagraniczne. Polska na tle świata, TNOiK, „Dom Organizatora”, Toruń.
Karaszewski W., (2001), Przedsiębiorstwa z udziałem kapitału zagranicznego w Polsce w latach 1990–1999 (miejsce w gospodarce kraju, czynniki i perspektywy rozwoju), Wydawnictwo Uniwersytetu Mikołaja Kopernika, Toruń.
Kotler Ph., (1999), Marketing. Analiza, planowanie, wdrażanie i kontrola, Wydawnictwo Felberg, Warszawa.
Koźmiński A. K., (2005), Organizacja, [w:] A. K. Koźmiński, W. Piotrowski (red.), Zarządzanie. Teoria i praktyka, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.
Krzysztofiak M., Urbanek D., (1975), Metody statystyczne, PWN, Warszawa.
Simon H., Dietl M., (2009), Tajemniczy mistrzowie XXI wieku. Strategie sukcesu nieznanych liderów na światowych rynkach, Difin, Warszawa.
Stankiewicz M. J., (2002), Konkurencyjność przedsiębiorstwa. Budowanie konkurencyjności przedsiębiorstwa w warunkach globalizacji, Dom Organizatora TNOiK, Toruń.
Sudolska A., (2011), Uwarunkowania budowania relacji proinnowacyjnych przez przedsiębiorstwa w Polsce, Wydawnictwo Naukowe UMK, Toruń.
Zastempowski M., (2004), Czynniki otoczenia stymulujące i hamujące aktywność innowacyjną przedsiębiorstw, [w:] M. Haffer (red.), Innowacyjność i potrzeby proinnowacyjne regionu kujawsko-pomorskiego, Wydawnictwo UMK, Toruń.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
Stats
Number of views and downloads: 400
Number of citations: 0