Skip to main content Skip to main navigation menu Skip to site footer
  • Register
  • Login
  • Language
    • English
    • Język Polski
  • Menu
  • Home
  • Current
  • Archives
  • Announcements
  • About
    • About the Journal
    • Submissions
    • Editorial Team
    • Editorial Board
    • List of Reviewers
    • Privacy Statement
    • Contact
  • Register
  • Login
  • Language:
  • English
  • Język Polski

Acta Universitatis Nicolai Copernici. Management

Construction of external conditions of competitive potential of hidden champions of polish economy
  • Home
  • /
  • Construction of external conditions of competitive potential of hidden champions of polish economy
  1. Home /
  2. Archives /
  3. Vol. 41 No. 1 (2014) /
  4. Articles

Construction of external conditions of competitive potential of hidden champions of polish economy

Authors

  • Dorota Grego-Planer Nicolaus Copernicus University in Toruń Faculty of Economic Sciences and Management The Department of Enterprise Management

DOI:

https://doi.org/10.12775/AUNC_ZARZ.2014.006

Keywords

polish mysterious masters, the potential competitive, external environment.

Abstract

Considerations in this article refer to a specific group of companies, which are Polish hidden champions, so the company avoids publicity, and at the same time occupying leading positions in the European markets or the world. The paper presents the results of the research portion of the Polish hidden champions. The purpose of this article is to show the external factors that have the greatest impact on the construction of the competitive potential of Polish hidden champions. It seems to be an extremely important noticing the impact of macro-factors on the competitive potential of the decent imitation of a group of companies.

References

Bielski M., (2001), Organizacje, istota, struktury, procesy, wyd. III, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź.

Digman L. A., (1990), Strategic Management. Concepts, Decisions, Cases, BPI Irwin, Boston.

Godziszewski B., (1999), Potencjał konkurencyjności przedsiębiorstw jako źródło przewagi konkurencyjnej i podstawa stosowanych instrumentów konkurowania, [w:] M. J. Stankiewicz (red.), Budowanie potencjału konkurencyjności przedsiębiorstwa, TNOiK, Toruń.

Kaczmarczyk S., (2002), Badania marketingowe. Metody i techniki, PWE, Warszawa.

Karaszewski W., (2004), Bezpośrednie inwestycje zagraniczne. Polska na tle świata, TNOiK, „Dom Organizatora”, Toruń.

Karaszewski W., (2001), Przedsiębiorstwa z udziałem kapitału zagranicznego w Polsce w latach 1990–1999 (miejsce w gospodarce kraju, czynniki i perspektywy rozwoju), Wydawnictwo Uniwersytetu Mikołaja Kopernika, Toruń.

Kotler Ph., (1999), Marketing. Analiza, planowanie, wdrażanie i kontrola, Wydawnictwo Felberg, Warszawa.

Koźmiński A. K., (2005), Organizacja, [w:] A. K. Koźmiński, W. Piotrowski (red.), Zarządzanie. Teoria i praktyka, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.

Krzysztofiak M., Urbanek D., (1975), Metody statystyczne, PWN, Warszawa.

Simon H., Dietl M., (2009), Tajemniczy mistrzowie XXI wieku. Strategie sukcesu nieznanych liderów na światowych rynkach, Difin, Warszawa.

Stankiewicz M. J., (2002), Konkurencyjność przedsiębiorstwa. Budowanie konkurencyjności przedsiębiorstwa w warunkach globalizacji, Dom Organizatora TNOiK, Toruń.

Sudolska A., (2011), Uwarunkowania budowania relacji proinnowacyjnych przez przedsiębiorstwa w Polsce, Wydawnictwo Naukowe UMK, Toruń.

Zastempowski M., (2004), Czynniki otoczenia stymulujące i hamujące aktywność innowacyjną przedsiębiorstw, [w:] M. Haffer (red.), Innowacyjność i potrzeby proinnowacyjne regionu kujawsko-pomorskiego, Wydawnictwo UMK, Toruń.

Acta Universitatis Nicolai Copernici. Management

Downloads

  • PDF (Język Polski)

Published

2014-12-01

How to Cite

Grego-Planer, Dorota. 2014. “Construction of External Conditions of Competitive Potential of Hidden Champions of Polish Economy”. Acta Universitatis Nicolai Copernici. Management 41 (1):87-103. https://doi.org/10.12775/AUNC_ZARZ.2014.006.
  • ACM
  • ACS
  • APA
  • ABNT
  • Chicago
  • Harvard
  • IEEE
  • MLA
  • Turabian
  • Vancouver
Download Citation
  • Endnote/Zotero/Mendeley (RIS)
  • BibTeX

Issue

Vol. 41 No. 1 (2014)

Section

Articles

Stats

Number of views and downloads: 400
Number of citations: 0

Crossref
Scopus
Google Scholar
Europe PMC

Search

Search

Browse

  • Browse Author Index
  • Issue archive

User

User

Current Issue

  • Atom logo
  • RSS2 logo
  • RSS1 logo

Information

  • For Readers
  • For Authors
  • For Librarians

Newsletter

Subscribe Unsubscribe

Language

  • English
  • Język Polski

Tags

Search using one of provided tags:

polish mysterious masters, the potential competitive, external environment.
Up

Akademicka Platforma Czasopism

Najlepsze czasopisma naukowe i akademickie w jednym miejscu

apcz.umk.pl

Partners

  • Akademia Ignatianum w Krakowie
  • Akademickie Towarzystwo Andragogiczne
  • Fundacja Copernicus na rzecz Rozwoju Badań Naukowych
  • Instytut Historii im. Tadeusza Manteuffla Polskiej Akademii Nauk
  • Instytut Kultur Śródziemnomorskich i Orientalnych PAN
  • Instytut Tomistyczny
  • Karmelitański Instytut Duchowości w Krakowie
  • Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego
  • Państwowa Akademia Nauk Stosowanych w Krośnie
  • Państwowa Akademia Nauk Stosowanych we Włocławku
  • Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa im. Stanisława Pigonia w Krośnie
  • Polska Fundacja Przemysłu Kosmicznego
  • Polskie Towarzystwo Ekonomiczne
  • Polskie Towarzystwo Ludoznawcze
  • Towarzystwo Miłośników Torunia
  • Towarzystwo Naukowe w Toruniu
  • Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
  • Uniwersytet Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie
  • Uniwersytet Mikołaja Kopernika
  • Uniwersytet w Białymstoku
  • Uniwersytet Warszawski
  • Wojewódzka Biblioteka Publiczna - Książnica Kopernikańska
  • Wyższe Seminarium Duchowne w Pelplinie / Wydawnictwo Diecezjalne „Bernardinum" w Pelplinie

© 2021- Nicolaus Copernicus University Accessibility statement Shop