THE IMPACT MECHANISM OF BRAND IMAGE ON CONSUMER BEHAVIOR
DOI:
https://doi.org/10.12775/AUNC_ZARZ.2012.013Keywords
brand image, consumer behavior, attitudesAbstract
Brand to the business community is one of the key elements of the market offer and compete. Businesses make an effort aimed at creating the image, but the legitimacy of these actions can be confirmed only by the full potential located in the created image. The author argues that the brand’s image is an important factor influencing the behavior and purchasing decisions of consumers, and a number of functions attributed to the brand are provided by the features of the image.References
Altkorn J. (1999), Strategia marki, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne S.A., Warszawa.
Budzyński W. (2002), Wizerunek firmy, kreowanie, zarządzanie efekty, Poltext, Warszawa.
Chia-Hung (2008), The Effect of Brand Image on Public Relations Perceptions and Customer Loyalty, „International Joumal of Management”, vol. 25, No. 2, June.
Cian (2011), How to measure brand image: a reasoned review, „The Marketing Review”, Vol. 11, No. 2.
Edwards H. (2006), Day D., Kreowanie marek z pasją, Oficyna Ekonomiczna, Kraków.
Graeff T.R. (1997), Consumption Situations and the Effects of Brand Image on Consumers’Brand Evaluations, „Psychology & Marketing”, Vol. 14(l): 49–70, January.
Grzegorczyk A. (2005a), Marka jest nazwą. Definiens marki, [w:] Instrumenty kształtowania wizerunku marki, A. Grzegorczyk (red.), Wyższa Szkoła Promocji, Warszawa.
Grzegorczyk A. (2005b), Wizerunek marki jako narzędzie oddziaływania rynkowego, [w:] Instrumenty kształtowania wizerunku marki, A. Grzegorczyk (red.), Wyższa Szkoła Promocji, Warszawa.
Grzegorczyk A. (2010), Reklama, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa. Kall J. (2001), Silna marka. Istota i kreowanie, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa.
Kall J., Kłeczek R., Sagan A. (2006), Zarządzanie marką, Oficyna Ekonomiczna, Kraków.
Kozłowska A. (2011), Reklama. Techniki perswazyjne, Oficyna Wydawnicza Szkoła Główna Handlowa, Warszawa.
K. Liczmańska (2010), Efekt kraju pochodzenia produktu a decyzje nabywcze konsumentów sektora alkoholi wysokoprocentowych, „Roczniki Ekonomiczne Kujawsko-Pomorskiej Szkoły Wyższej w Bydgoszczy”, Wydawnictwo Kujawsko-Pomorskiej Szkoły Wyższej w Bydgoszczy, Bydgoszcz 2010, nr 3.
K. Liczmańska (2008), Silna marka jako źródło przewagi konkurencyjnej w momencie zakupu, „Roczniki Ekonomiczne Kujawsko-Pomorskiej Szkoły Wyższejw Bydgoszczy”, Wydawnictwo Kujawsko-Pomorskiej Szkoły Wyższej w Bydgoszczy, Bydgoszcz 2008, nr 1.
Maison D. (2004), Utajone postawy konsumenckie, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Gdańsk.
Nicosia F. M. (1968), Advertising management, consumer behavior, and simulation, „Journal of Advertising Research”, No 1, March.
Pars S. R., Gulsel C. (2011), The Effects of Brand Image on Consumers’ Choice, „International Journal of Business and Social Science”, vol. 2, No. 20, November.
Perugini M., Bagozzi R. P. (2001), The role of desires and anticipated emotions in goal-directed behaviours: Broadening and deepening the theory of planned behavior, „British Journal of Social Psychology”, nr 40.
Rudnicki L. (2000), Zachowania konsumentów na rynku, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa, s. 83.
Urbanek G. (2002), Zarzadzanie marką, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa.
Zimbardo Ph. G., Leippe M. R. (2004), Psychologia zmiany postaw i wpływu społecznego, Zysk i S-ka Wydawnictwo, Poznań.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
Stats
Number of views and downloads: 1494
Number of citations: 0