Skip to main content Skip to main navigation menu Skip to site footer
  • Register
  • Login
  • Language
    • English
    • Język Polski
  • Menu
  • Home
  • Current
  • Archives
  • Announcements
  • About
    • About the Journal
    • Submissions
    • Editorial Team
    • Editorial Board
    • List of Reviewers
    • Privacy Statement
    • Contact
  • Register
  • Login
  • Language:
  • English
  • Język Polski

Acta Universitatis Nicolai Copernici. Management

Selected aspects of modern form of promotion
  • Home
  • /
  • Selected aspects of modern form of promotion
  1. Home /
  2. Archives /
  3. Vol. 38 (2011) /
  4. Articles

Selected aspects of modern form of promotion

Authors

  • Joanna Petrykowska Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu

DOI:

https://doi.org/10.12775/AUNC_ZARZ.2011.009

Keywords

new form of promotion, guerilla marketing, word mouth marketing

Abstract

Goal of this study is to show selected, modern forms of promotion, such as word mouth marketing and guerilla marketing, being out-of-line, creative solutions, riveting attention of an audience in effective way.

References

Chrąchol U. (2009), Marketing szeptany jako efektywny sposób kreowania marki wśród konsumentów, [w:] Marketing przyszłości. Trendy. Strategie. Instrumenty. Współczesne wyzwania komunikacji marketingowej, G. Rosa, A. Smalec (red.), „Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego” nr 559, Ekonomiczne Problemy Usług nr 42, Szczecin.

Balter D., Butman J. (2007), Poczta pantoflowa: sztuka marketingu szeptanego, HELION, Gliwice.

Dołhasz M. (2009), Reklama ambientowa – nowa forma komunikacji marketingowej przedsiębiorstw, [w:] Marketing przyszłości. Trendy. Strategie. Instrumenty, Współczesne wyzwania komunikacji marketingowej, G. Rosa, A. Smalec (red.), „Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego” nr 559, Ekonomiczne Problemy Usług nr 42, Szczecin.

Hughes M. (2008), Marketing szeptany. Z ust do ust. Jak robić szum medialny wokół siebie, firmy, produktu, MT Biznes, Warszawa.

Jasielska A., Maksymiuk R. A. (2010), Dorośli reklamują, dzieci kupują. Kindermarketing i psychologia, Wydawnictwo Naukowe Scholar, Warszawa.

Kaniewska-Sęba, A. (2008), Ambient media jako nowoczesny instrument komunikacji, [w:] Marketing – zagadnienia współczesne, H. Mruk (red.), Wydawnictwo Forum Naukowe, Poznań.

Levinson J. C. (1998), Marketing partyzancki, PWE, Warszawa.

Murdoch A. (2003), Kreatywność w reklamie, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.

Polkowska D. (2011), Social shoping jako narzędzie marketing szeptanego online, [w:] Marketing przyszłości. Tredny. Strategie. Instrumenty. Marketing w działalności podmiotów rynkowych, G. Rosa, A. Smalec (red.), „Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego” nr 662, Ekonomiczne Problemy usług nr 74, Szczecin.

Rosen E. (2003), Fama. Anatomia marketingu szeptanego, Media Rodzina, Poznań.

Smalec A. (2010), Nowe formy komunikacji marketingowej – wybrane aspekty, [w:] Komunikacja rynkowa. Ewolucja, wyzwania, szanse, B. Pilarczyk, Z. Waskowski (red.), „Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu” nr 135, Poznań.

Sutherland J., Canwell D. (2008), Klucz do marketingu. Najważniejsze teorie, pojęcia, postaci, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.

Zięba K. (2010), Marketing partyzancki jako efektywna forma docierania do młodego konsumenta, [w:] Marketing w realiach współczesnego rynku. Implikacje otoczenia rynkowego, Sz. Figiel (red.), PWE, Warszawa.

Acta Universitatis Nicolai Copernici. Management

Downloads

  • PDF (Język Polski)

Published

2011-12-01

How to Cite

Petrykowska, Joanna. 2011. “Selected Aspects of Modern Form of Promotion”. Acta Universitatis Nicolai Copernici. Management 38 (December):117-26. https://doi.org/10.12775/AUNC_ZARZ.2011.009.
  • ACM
  • ACS
  • APA
  • ABNT
  • Chicago
  • Harvard
  • IEEE
  • MLA
  • Turabian
  • Vancouver
Download Citation
  • Endnote/Zotero/Mendeley (RIS)
  • BibTeX

Issue

Vol. 38 (2011)

Section

Articles

Stats

Number of views and downloads: 1145
Number of citations: 0

Crossref
Scopus
Google Scholar
Europe PMC

Search

Search

Browse

  • Browse Author Index
  • Issue archive

User

User

Current Issue

  • Atom logo
  • RSS2 logo
  • RSS1 logo

Information

  • For Readers
  • For Authors
  • For Librarians

Newsletter

Subscribe Unsubscribe

Language

  • English
  • Język Polski

Tags

Search using one of provided tags:

new form of promotion, guerilla marketing, word mouth marketing
Up

Akademicka Platforma Czasopism

Najlepsze czasopisma naukowe i akademickie w jednym miejscu

apcz.umk.pl

Partners

  • Akademia Ignatianum w Krakowie
  • Akademickie Towarzystwo Andragogiczne
  • Fundacja Copernicus na rzecz Rozwoju Badań Naukowych
  • Instytut Historii im. Tadeusza Manteuffla Polskiej Akademii Nauk
  • Instytut Kultur Śródziemnomorskich i Orientalnych PAN
  • Instytut Tomistyczny
  • Karmelitański Instytut Duchowości w Krakowie
  • Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego
  • Państwowa Akademia Nauk Stosowanych w Krośnie
  • Państwowa Akademia Nauk Stosowanych we Włocławku
  • Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa im. Stanisława Pigonia w Krośnie
  • Polska Fundacja Przemysłu Kosmicznego
  • Polskie Towarzystwo Ekonomiczne
  • Polskie Towarzystwo Ludoznawcze
  • Towarzystwo Miłośników Torunia
  • Towarzystwo Naukowe w Toruniu
  • Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
  • Uniwersytet Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie
  • Uniwersytet Mikołaja Kopernika
  • Uniwersytet w Białymstoku
  • Uniwersytet Warszawski
  • Wojewódzka Biblioteka Publiczna - Książnica Kopernikańska
  • Wyższe Seminarium Duchowne w Pelplinie / Wydawnictwo Diecezjalne „Bernardinum" w Pelplinie

© 2021- Nicolaus Copernicus University Accessibility statement Shop