Skip to main content Skip to main navigation menu Skip to site footer
  • Register
  • Login
  • Language
    • English
    • Język Polski
  • Menu
  • Home
  • Current
  • Archives
  • Announcements
  • About
    • About the Journal
    • Submissions
    • Editorial Team
    • Editorial Board
    • List of Reviewers
    • Privacy Statement
    • Contact
  • Register
  • Login
  • Language:
  • English
  • Język Polski

Acta Universitatis Nicolai Copernici. Management

Location as a factor determining customers’ buing decisions based on an example of Real and Carrefour hypermarkets in Toruń
  • Home
  • /
  • Location as a factor determining customers’ buing decisions based on an example of Real and Carrefour hypermarkets in Toruń
  1. Home /
  2. Archives /
  3. Vol. 38 (2011) /
  4. Articles

Location as a factor determining customers’ buing decisions based on an example of Real and Carrefour hypermarkets in Toruń

Authors

  • Jagoda Jakubowska Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu

DOI:

https://doi.org/10.12775/AUNC_ZARZ.2011.004

Keywords

location, customers’ buying decisions, hypermarkets

Abstract

An article features selected aspects concerning strategy of location when establishing a shopping centre. There has been described an essence and tools of location. The author indicates that location determinates customers’ buying decisions and publishes the result of survey about factors which influence customers’ buying decisions.

References

Drewiński M. (1983), Programowanie sieci handlu i usług, Wydawnictwo Uczelniane Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu, Wrocław.

Kałążna-Drewińska U., Iwankiewicz-Rak B. (1993), Organizacja i technika handlu, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu, Wrocław.

Knee D., Waters D. (1985), Strategy in retailing. Theory and application, The Oxford Centre for Management Studies, Oxford.

Rószkiewicz M. (2002), Metody ilościowe w badaniach marketingowych, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.

Sławińska M. (1989), Sieć handlowa [w:] Z. Zakrzewski, red., Ekonomika handlu wewnętrznego, PWE, Warszawa.

Sullivan M., Adcock D. (2003), Marketing w handlu detalicznym, Oficyna Ekonomiczna, Kraków.

Szulce H. (1998), Struktury i strategie w handlu, PWE, Warszawa.

Acta Universitatis Nicolai Copernici. Management

Downloads

  • PDF (Język Polski)

Published

2011-12-01

How to Cite

Jakubowska, Jagoda. 2011. “Location As a Factor Determining customers’ Buing Decisions Based on an Example of Real and Carrefour Hypermarkets in Toruń”. Acta Universitatis Nicolai Copernici. Management 38 (December):45-62. https://doi.org/10.12775/AUNC_ZARZ.2011.004.
  • ACM
  • ACS
  • APA
  • ABNT
  • Chicago
  • Harvard
  • IEEE
  • MLA
  • Turabian
  • Vancouver
Download Citation
  • Endnote/Zotero/Mendeley (RIS)
  • BibTeX

Issue

Vol. 38 (2011)

Section

Articles

Stats

Number of views and downloads: 1509
Number of citations: 0

Crossref
Scopus
Google Scholar
Europe PMC

Search

Search

Browse

  • Browse Author Index
  • Issue archive

User

User

Current Issue

  • Atom logo
  • RSS2 logo
  • RSS1 logo

Information

  • For Readers
  • For Authors
  • For Librarians

Newsletter

Subscribe Unsubscribe

Language

  • English
  • Język Polski

Tags

Search using one of provided tags:

location, customers’ buying decisions, hypermarkets
Up

Akademicka Platforma Czasopism

Najlepsze czasopisma naukowe i akademickie w jednym miejscu

apcz.umk.pl

Partners

  • Akademia Ignatianum w Krakowie
  • Akademickie Towarzystwo Andragogiczne
  • Fundacja Copernicus na rzecz Rozwoju Badań Naukowych
  • Instytut Historii im. Tadeusza Manteuffla Polskiej Akademii Nauk
  • Instytut Kultur Śródziemnomorskich i Orientalnych PAN
  • Instytut Tomistyczny
  • Karmelitański Instytut Duchowości w Krakowie
  • Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego
  • Państwowa Akademia Nauk Stosowanych w Krośnie
  • Państwowa Akademia Nauk Stosowanych we Włocławku
  • Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa im. Stanisława Pigonia w Krośnie
  • Polska Fundacja Przemysłu Kosmicznego
  • Polskie Towarzystwo Ekonomiczne
  • Polskie Towarzystwo Ludoznawcze
  • Towarzystwo Miłośników Torunia
  • Towarzystwo Naukowe w Toruniu
  • Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
  • Uniwersytet Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie
  • Uniwersytet Mikołaja Kopernika
  • Uniwersytet w Białymstoku
  • Uniwersytet Warszawski
  • Wojewódzka Biblioteka Publiczna - Książnica Kopernikańska
  • Wyższe Seminarium Duchowne w Pelplinie / Wydawnictwo Diecezjalne „Bernardinum" w Pelplinie

© 2021- Nicolaus Copernicus University Accessibility statement Shop