Skip to main content Skip to main navigation menu Skip to site footer
  • Register
  • Login
  • Language
    • English
    • Język Polski
  • Menu
  • Home
  • Current
  • Archives
  • Announcements
  • About
    • About the Journal
    • Submissions
    • Editorial Team
    • Editorial Board
    • List of Reviewers
    • Privacy Statement
    • Contact
  • Register
  • Login
  • Language:
  • English
  • Język Polski

Acta Universitatis Nicolai Copernici. Management

ZNACZENIE POZYTYWNYCH RELACJI Z KLIENTAMI DLA ICH SATYSFAKCJI I LOJALNOŚCI NA PRZYKŁADZIE SIECI SEPHORA
  • Home
  • /
  • ZNACZENIE POZYTYWNYCH RELACJI Z KLIENTAMI DLA ICH SATYSFAKCJI I LOJALNOŚCI NA PRZYKŁADZIE SIECI SEPHORA
  1. Home /
  2. Archives /
  3. Vol. 48 No. 2 (2021) /
  4. Articles

ZNACZENIE POZYTYWNYCH RELACJI Z KLIENTAMI DLA ICH SATYSFAKCJI I LOJALNOŚCI NA PRZYKŁADZIE SIECI SEPHORA

Authors

  • Aleksandra Jarosz Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu

DOI:

https://doi.org/10.12775/AUNC_ZARZ.2021.02.005

Keywords

pozytywne relacje, satysfakcja, lojalność, relacje z klientem

Abstract

Artykuł dotyczy obszaru pozytywnych relacji budowanych przez przedsiębiorstwa z klientami oraz wpływu tych relacji na satysfakcję i lojalność klientów.  Głównym celem jest ocena skuteczności budowania satysfakcji i lojalności klientów poprzez tworzenie pozytywnych relacji w sieci Sephora. Dążąc do realizacji postawionego celu sformułowano pięć pytań badawczych i zrealizowano badanie ankietowe na grupie 85 respondentów. Wnioski z przeprowadzonego badania wskazują, że relacje przedsiębiorstwa z klientami są niezwykle istotna, ponieważ mają ogromny wpływ na zachowania nabywców. Relacje jakie przedsiębiorstwo oferuje swoim klientom mają znaczny wpływ na jego odczucia, chęć podjęcia ponownej decyzji zakupowej, jak również skłonność do polecania zakupów innym.

References

Buchnowska D., CRM, strategia i technologia, Wydawnictwo Uniwersytetu Gdańskiego, Gdańsk 2006.

Chłodnicki M., Usługi profesjonalne: Przez jakość do lojalności klientów, Wydawnictwo AE w Poznaniu, Poznań 2004.

Day G.S., A Two – Dimensional Concept of Brand Loyalty, „Journal of Advertisig Reaserch” 1990, vol.9, no. 9.

Deszczyński B., CRM, strategia – system – zarządzanie zmianą, Wolters Kluwer business, Warszawa 2011.

Deszczyński B., Deszczyński P., Customer Relationship Management konsekwencją globalizacji, Zeszyty Naukowe Akademii Ekonomicznej 44, Poznań 2004.

Dobiegała – Korona B., Doligalski T. (red.), Zarządzanie wartością klienta. Pomiar i strategie, Poltext, Warszawa 2010.

Doligalski T., Internet w zarządzaniu wartością klienta, Szkoła Główna Handlowa w Warszawie, Warszawa 2013.

Drzewińska A., Butrym – Karaś M., Kolasa P., Biblioteka Gazety Wyborczej, Biznes 1 tom, Zarządzanie firmą część 1, PWN, Warszawa 2007.

Jones T.O., Sasser W.E., Jr., Why Satisfied Customers Defect, „Harvard Business Review” 1995, no. 9-10.

Kuraszko I., CSR trend, który zmienia systemy zarządzania, 30.01.2009.

Liczmańska-Kopcewicz, K. Redefining the role of the consumer in the process of creating marketing innovations, Economic and social development: 33rd International Scientific Conference on Economic and Social Development “Managerial issues in modern business”, eds.: Tomasz Studzieniecki, Melita Kozina, Dunja Skalamera Alilovic, 2018, s. 561-570.

Liczmańska K. Strategie marek produktowych na rynku FMCG. Toruń: Wydawnictwo Naukowe UMK, 2016.

Liczmańska-Kopcewicz, K. The concept of Collaborative Innovation with Customers and its significante for creating innovations in the food sector, Education Excellence and Innovation Management: A 2025 Vision to Sustian Economic Development during Global Challenges, 2020, 9515-9527.

Nakonieczna J., Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstw międzynarodowych, Difin, Warszawa 2008.

Nieżurawski L., Pawłowska B., Witkowska J., Satysfakcja klienta, strategia – pomiar – zarządzanie, Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Mikołaja Kopernika, Toruń 2010.

Pawłowska B., Witkowska J., Nieżurawski L., Nowoczesne koncepcje strategii orientacji na klienta, PWN, Warszawa 2010.

Rudawska E., Lojalność klientów, PWE, Warszawa 2005.

Skowron S., Klient w sieci organizacyjnej, Difin, Warszawa 2013.

Sudolska, A. Nowoczesne tendencje w pozyskiwaniu informacji od klientów a możliwości zwiększania innowacyjności ofert rynkowych. Marketing i Rynek, nr 8, 2014, 708-714.

Sudolska A., Zarządzanie doświadczeniami klientów jako kluczowy czynnik w procesie budowania ich lojalności, Ekonomiczne Problemy Usług, nr 72, 2011, 275-284.

Tiuryn A., Sztuka kochania klienta, CeDeWu, Warszawa 2007.

Urban W., Siemieniako D., Lojalność klientów. Modele, motywacja, pomiar, PWN, Warszawa 2008.

Wiśniewska, A., Strategia lojalności konsumentów, Acta Universitatis Nicolai Copernici Zarządzanie, 2014, 1, DOI: http://dx.doi.org/10.12775/AUNC_ZARZ.2014.003

Wiśniewska, A., Karasiewicz, G. Effects of Young-Adults’ Loyalty on Their Behavior Towards Brand-A Comparative Analysis of Consumer Groups with Different Levels of Innovative Potential, Proceedings of the International Business Information Management Association Conference, IBIMA 2020, Education Excellence and Innovation Management: A 2025 Vision to Sustain Economic Development during Global Challen, International Business Information Management Association, 2020, 9292-9302.

Wiśniewska, A., Liczmańska-Kopcewicz, K. Components of the loyalty attitudes as antecedents of young adults' potential for innovation process on the example of Polish cosmetics market, Proceedings of the 33rd International Business Information Management Association Conference, IBIMA 2019: Education Excellence and Innovation Management through Vision 2020, International Business Information Management Association, 2019, 9583-9593.

Wróblewski R., Nauka o zarządzaniu przedsiębiorstwem – Przedmiot i metoda. Zastosowania, Wydawnictwo Akademii Podlaskiej, Siedlce 2009.

Zając P., CRM Zarządzanie relacjami z klientem w logistyce dystrybucji, Oficyna Wydawnicza Politechniki Wrocławskiej, Wrocław 2007.

Acta Universitatis Nicolai Copernici. Management

Downloads

  • PDF (Język Polski)

Published

2021-10-27

How to Cite

Jarosz, Aleksandra. 2021. “ZNACZENIE POZYTYWNYCH RELACJI Z KLIENTAMI DLA ICH SATYSFAKCJI I LOJALNOŚCI NA PRZYKŁADZIE SIECI SEPHORA”. Acta Universitatis Nicolai Copernici. Management 48 (2):59-74. https://doi.org/10.12775/AUNC_ZARZ.2021.02.005.
  • ACM
  • ACS
  • APA
  • ABNT
  • Chicago
  • Harvard
  • IEEE
  • MLA
  • Turabian
  • Vancouver
Download Citation
  • Endnote/Zotero/Mendeley (RIS)
  • BibTeX

Issue

Vol. 48 No. 2 (2021)

Section

Articles

License

Creative Commons License

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NoDerivatives 4.0 International License.

Stats

Number of views and downloads: 1571
Number of citations: 0

Crossref
Scopus
Google Scholar
Europe PMC

Search

Search

Browse

  • Browse Author Index
  • Issue archive

User

User

Current Issue

  • Atom logo
  • RSS2 logo
  • RSS1 logo

Information

  • For Readers
  • For Authors
  • For Librarians

Newsletter

Subscribe Unsubscribe

Language

  • English
  • Język Polski

Tags

Search using one of provided tags:

pozytywne relacje, satysfakcja, lojalność, relacje z klientem
Up

Akademicka Platforma Czasopism

Najlepsze czasopisma naukowe i akademickie w jednym miejscu

apcz.umk.pl

Partners

  • Akademia Ignatianum w Krakowie
  • Akademickie Towarzystwo Andragogiczne
  • Fundacja Copernicus na rzecz Rozwoju Badań Naukowych
  • Instytut Historii im. Tadeusza Manteuffla Polskiej Akademii Nauk
  • Instytut Kultur Śródziemnomorskich i Orientalnych PAN
  • Instytut Tomistyczny
  • Karmelitański Instytut Duchowości w Krakowie
  • Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego
  • Państwowa Akademia Nauk Stosowanych w Krośnie
  • Państwowa Akademia Nauk Stosowanych we Włocławku
  • Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa im. Stanisława Pigonia w Krośnie
  • Polska Fundacja Przemysłu Kosmicznego
  • Polskie Towarzystwo Ekonomiczne
  • Polskie Towarzystwo Ludoznawcze
  • Towarzystwo Miłośników Torunia
  • Towarzystwo Naukowe w Toruniu
  • Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
  • Uniwersytet Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie
  • Uniwersytet Mikołaja Kopernika
  • Uniwersytet w Białymstoku
  • Uniwersytet Warszawski
  • Wojewódzka Biblioteka Publiczna - Książnica Kopernikańska
  • Wyższe Seminarium Duchowne w Pelplinie / Wydawnictwo Diecezjalne „Bernardinum" w Pelplinie

© 2021- Nicolaus Copernicus University Accessibility statement Shop