Skip to main content Skip to main navigation menu Skip to site footer
  • Register
  • Login
  • Language
    • English
    • Język Polski
  • Menu
  • Home
  • Current
  • Archives
  • Announcements
  • About
    • About the Journal
    • Submissions
    • Editorial Team
    • Editorial Board
    • List of Reviewers
    • Privacy Statement
    • Contact
  • Register
  • Login
  • Language:
  • English
  • Język Polski

Acta Universitatis Nicolai Copernici. Management

COMPANY'S CSR ACTIVITIES ADDRESSED TO ITS CUSTOMERS
  • Home
  • /
  • COMPANY'S CSR ACTIVITIES ADDRESSED TO ITS CUSTOMERS
  1. Home /
  2. Archives /
  3. Vol. 46 No. 3 (2019) /
  4. Articles

COMPANY'S CSR ACTIVITIES ADDRESSED TO ITS CUSTOMERS

Authors

  • Joanna Maria Grzegorczyk Politechnika Poznańska, Wydział Inżynierii Zarządzania

DOI:

https://doi.org/10.12775/29053

Keywords

Corporate Social Responsibility, CSR, Consumers, Stakeholders

Abstract

Entrepreneurs increasingly perceive the need to engage in corporate social responsibility activities, which in the long term bring many benefits, both for the company and its stakeholders. The article adopts the thesis that the key stakeholder of every enterprise is its clients. The purpose of this article is to indicate what corporate social responsibility is and to formulate CSR activities that entrepreneurs can take. Presented practices are addressed to customers - the most important stakeholders of enterprises.

References

Bossink B., (2012), Eco-Innovation and Sustainability Management, Routledge, New York.

Bowen H.R., (1953), Social responsibilities of the businessman, Harper & Brothers, New York.

Buczkowski B., Dorożyński T., Kuna-Marszałek A., Serwach T., Wieloch J., (2016), Społeczna odpowiedzialność biznesu. Studia przypadków firm międzynarodowych, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź.

Carroll A.B., (1979), A three-dimensional conceptual model of corporate performance, “Academy of Management Review”, no. 4.

Drucker P.F., (1986), MANAGEMENT Tasks, Responsibilities, Practices, Truman Talley Books, New York.

European Commision, (2011), Communication from the Commision to the European Parliament, the Council, the European Economic and Social Committee and the Committee of the Regions. A renewed EU strategy 2011-2014 for Corporate Social Responsibility, Brussels.

Freeman R.E., Evan W.M., (1990), Corporate governance: a stakeholder interpretation, „Journal of Behavioral Economics”, no. 4.

Freeman E.R., Harrison J.S., Wicks A.C., Parmar B.L., De Colle S., (2010), Stakeholder Theory: The State of the Art, Cambridge University Press, Cambridge.

Hopkins M., (2014), What is CSR all about?, “Aspirare”, no. 1.

ISO, (2011), Practical overview of the linkages between ISO 26000:2010, Guidance on social responsibility, and OECD Guidelines for Multinational Enterprises, Geneva.

Krzepicka A., Tarapata J., (2013), Strategia CSR, czyli tworzenie wspólnej wartości, [w:] Pisz Z., Rojek-Nowosielska M. (red.) Społeczna odpowiedzialność organizacji W poszukiwaniu paradygmatów, metodologii i strategii, Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu.

Kotler P., Hessekiler D., Lee N.R., (2012), Dobro popłaca, MT Biznes, Warszawa.

Mazur-Wierzbicka E., (2015), Wpływ konsumentów na rozwój społecznej odpowiedzialności przedsiębiorstw, „Handel Wewnętrzny”, no. 4.

Mazur-Wierzbicka E., (2016), Zachowania konsumencie w kontekście społecznej odpowiedzialności biznesu, „Studia i Prace WNEiZ US”, no. 43.

McElhaney K., (2009), A strategic approach to corporate social responsibility, Executive Forum.

Mei Peng Low, (2016), Corporate Social Responsibility and the Evolution of Internal Corporate Social Responsibility in 21st Century, “Asian Journal of Social Sciences and Management Studies”, 2016, No. 1.

Musiał M., Kubacki Ł., (2017), Społeczna odpowiedzialność biznesu w procesie zarządzania przedsiębiorstwami, „Zeszyty Naukowe Politechniki Częstochowskiej. Zarządzanie”, no. 25.

Rok B., (2004), Odpowiedzialny biznes w nieodpowiedzialnym świecie, Akademia Rozwoju Filantropii w Polsce, Forum Odpowiedzialnego Biznesu, Warszawa.

Siddique E., (2015), CSR Practices and Competitive Advantages: A Descriptive Study, “American Journal of Trade and Policy”, No. 1.

Stopczyńska K., (2013), Wykorzystanie działań Corporate Social Responsibility (CSR) w kreowaniu lojalności klienta [w:] Grzegorczyk W. (red.), Marketing w obliczy nowych wyzwań rynkowych. Księga jubileuszowa z okazji 70-lecia profesora Bogdana Gregora, Uniwersytet Łódzki, Łódź.

Sznajder M., (2013), Korzyści z wdrożenia koncepcji społecznej odpowiedzialności biznesu (z uwzględnieniem koncepcji interesariuszy, „Economics and Management”, no. 2.

Rudawska E., (2005), Customer loyalty, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa.

Wołoszyn J., Stawicka E., Ratajczak M., (2012), Społeczna odpowiedzialność małych i średnich przedsiębiorstw agrobiznesu z obszarów wiejskich, Wydawnictwo SGGW, Warszawa.

Zadros K., (2017), Jak uciec od społecznej odpowiedzialności i pozostać społecznie odpowiedzialną firmą, „Zaszyty Naukowe. Organizacja i Zarządzanie, Politechnika Śląska”, nr 108.

Żelazna-Blicharz A., (2013), Społeczna odpowiedzialność w procesie gospodarowania a zrównoważona produkcja i konsumpcja, Politechnika Lubelska. Lublin.

Acta Universitatis Nicolai Copernici. Management

Published

2020-09-30

How to Cite

Grzegorczyk, Joanna Maria. 2020. “COMPANY’S CSR ACTIVITIES ADDRESSED TO ITS CUSTOMERS”. Acta Universitatis Nicolai Copernici. Management 46 (3). https://doi.org/10.12775/29053.
  • ACM
  • ACS
  • APA
  • ABNT
  • Chicago
  • Harvard
  • IEEE
  • MLA
  • Turabian
  • Vancouver
Download Citation
  • Endnote/Zotero/Mendeley (RIS)
  • BibTeX

Issue

Vol. 46 No. 3 (2019)

Section

Articles

Stats

Number of views and downloads: 0
Number of citations: 0

Crossref
Scopus
Google Scholar
Europe PMC

Search

Search

Browse

  • Browse Author Index
  • Issue archive

User

User

Current Issue

  • Atom logo
  • RSS2 logo
  • RSS1 logo

Information

  • For Readers
  • For Authors
  • For Librarians

Newsletter

Subscribe Unsubscribe

Language

  • English
  • Język Polski

Tags

Search using one of provided tags:

Corporate Social Responsibility, CSR, Consumers, Stakeholders
Up

Akademicka Platforma Czasopism

Najlepsze czasopisma naukowe i akademickie w jednym miejscu

apcz.umk.pl

Partners

  • Akademia Ignatianum w Krakowie
  • Akademickie Towarzystwo Andragogiczne
  • Fundacja Copernicus na rzecz Rozwoju Badań Naukowych
  • Instytut Historii im. Tadeusza Manteuffla Polskiej Akademii Nauk
  • Instytut Kultur Śródziemnomorskich i Orientalnych PAN
  • Instytut Tomistyczny
  • Karmelitański Instytut Duchowości w Krakowie
  • Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego
  • Państwowa Akademia Nauk Stosowanych w Krośnie
  • Państwowa Akademia Nauk Stosowanych we Włocławku
  • Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa im. Stanisława Pigonia w Krośnie
  • Polska Fundacja Przemysłu Kosmicznego
  • Polskie Towarzystwo Ekonomiczne
  • Polskie Towarzystwo Ludoznawcze
  • Towarzystwo Miłośników Torunia
  • Towarzystwo Naukowe w Toruniu
  • Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
  • Uniwersytet Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie
  • Uniwersytet Mikołaja Kopernika
  • Uniwersytet w Białymstoku
  • Uniwersytet Warszawski
  • Wojewódzka Biblioteka Publiczna - Książnica Kopernikańska
  • Wyższe Seminarium Duchowne w Pelplinie / Wydawnictwo Diecezjalne „Bernardinum" w Pelplinie

© 2021- Nicolaus Copernicus University Accessibility statement Shop