Przejdź do sekcji głównej Przejdź do głównego menu Przejdź do stopki
  • Zarejestruj
  • Zaloguj
  • Język
    • English
    • Język Polski
  • Menu
  • Strona domowa
  • Aktualny numer
  • Archiwum
  • Ogłoszenia
  • O czasopiśmie
    • O czasopiśmie
    • Przesyłanie tekstów
    • Zespół redakcyjny
    • Rada Programowa
    • Lista recenzentów
    • Polityka prywatności
    • Kontakt
  • Zarejestruj
  • Zaloguj
  • Język:
  • English
  • Język Polski

Acta Universitatis Nicolai Copernici. Zarządzanie

ZASTOSOWANIE MODELU AIDA W OCENIE SKUTECZNOŚCI REKLAMY INTERNETOWEJ
  • Strona domowa
  • /
  • ZASTOSOWANIE MODELU AIDA W OCENIE SKUTECZNOŚCI REKLAMY INTERNETOWEJ
  1. Strona domowa /
  2. Archiwum /
  3. Tom 45 Nr 1 (2018) /
  4. Artykuły

ZASTOSOWANIE MODELU AIDA W OCENIE SKUTECZNOŚCI REKLAMY INTERNETOWEJ

Autor

  • Anna Kozłowska Szkoła Główna Handlowa w Warszawie
  • Andrzej Pańkowski Szkoła Główna Handlowa w Warszawie

DOI:

https://doi.org/10.12775/AUNC_ZARZ.2018.005

Słowa kluczowe

reklama, model reklamowy, AIDA, internet, skuteczność

Abstrakt

Rozwój formatów reklamy internetowej powiązany jest z poszerzaniem się możliwości badania skuteczności ich oddziaływania na konsumenta. Punktem wyjścia jest w tym wypadku możliwość określenia efektów reklamowych – tego, co możemy osiągnąć poprzez komunikację internetową. Okazuje się, że kluczem do zrozumienia oddziaływania
reklamy w internecie staje się nieco zapomniany przez specjalistów model AIDA. Poprzez rozważania teoretyczne, w odniesieniu do przykładów z praktyki gospodarczej, autorzy wskazują na współczesne zastosowanie modelu AIDA w reklamie internetowej.

Bibliografia

Barry T.E., Howard D.J., (1990), A review and critique of the hierarchy of effects in advertising, „International Journal of Advertising”, no. 9.

Benedikt A., (2002), Reklama jako proces komunikacji, Wrocław: Astrum.

Böhner G., Wänke M., (2004), Postawy i zmiana postaw, GWP, Gdańsk.

Ciemniewska J., (2016), Wyzwania związane z pomiarem widowni internetowej, w: Raport 2016/2017 Perspektywy rozwojowe reklamy online w Polsce, Związek Pracodawców Branży Internetowej IAB Polska, Warszawa, https://www.iab.org.pl/wp-content/uploads/2016/11/Raport-IAB_20162017_Perspektywy-rozwojowe-reklamy-online-w-Polsce.pdf [5.11.2017].

Colley R.H., (1961), Defining advertising goals: For measured advertising results, New York: Association of National Advertisers.

Egan Cf. J., (2015), Marketing Communications, London: Sage Publications Ltd.

Kall J., (1994), Reklama, PWE, Warszawa.

Kingsnorth S., (2016), Digital Marketing Strategy, Kogan Page Ltd., London.

Kowalczyk D., (2014), Czy model AIDA można zastosować w e-marketingu?, http://www.damiankowalczyk.pl/2014/12/model-aida-e-marketing.html#.WoC9qXwiHIU [11.02.2018].

Kowalewski R., (2012), Long Tail vs Short Tail – sprawdź, które słowa lepiej konwertują, https://sprawnymarketing.pl/long-tail-vs-short-tail-sprawdz-ktore-slowa-lepiej-konwertuja/[14.02.2018].

Kozłowska A., (2016), Cele reklamowe. Weryfikacja założeń, „Acta Universitatis Nicolai Copernici Zarządzanie”, nr 43(2).

Kozłowska A., (2013), FCB: weryfikacja założeń modelu oddziaływania reklamowego, „Marketing i Rynek”, nr 20(4).

Kozłowska A., (2014a),. Model oddziaływania reklamowego: weryfikacja dotychczasowych założeń w: Marketing Przyszłości. Trendy. Strategie. Instrumenty. Zachowania konsumentów i komunikacja marketingowa w zmieniającym się otoczeniu, Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego. Problemy Zarządzania, Finansów i Marketingu, nr 36.

Kozłowska A., (2014b), Reklama w procesie budowania lojalności konsumenta: ujęcie modelowe, „Ekonomia XXI wieku”, nr 1(1).

Ronnestam J. (2017), AIDA Transformed By Digital Media. What Does It Mean To Your Brand Communication?, http://www.ronnestam.com/aida-transformed-by-digital-media-whatdoes-it-mean-to-your-brand-communication/ [14.02.2018].

Rossiter J.R., Percy L., (1992), A Model of Brand Awareness and Brand Attitude Advertising Strategies, “Psychology & Marketing”, no. 9(4).

Strong E.K., (1925), The psychology of selling and advertising, McGraw-Hill Book Company Inc., New York.

Sułkiewicz M., (2017), Jakość, dane i emocje, w: Raport: Perspektywy rozwojowe reklamy online w Polsce 2017, Związek Pracodawców Branży Internetowej IAB Polska, Warszawa 2017. https://iab.org.pl/wp-content/uploads/2017/12/Raport-Perspektywy-Rozwojowe-Reklamy-Online-2017-2018.pdf [19.02.2018].

Vaughn R., (1980), How Advertising Works: A Planning Model, “Journal of Advertising Research”, no. 20(5).

Woźniczka J., (2009), Efekty reklamy w systemie komunikacji marketingowej, Wrocław: Uniwersytet Ekonomiczny.

Wójcik J. (2018), Co to jest CTR, https://freshmail.pl/blog/co-to-jest-ctr-p3/[12.02.2018].

Acta Universitatis Nicolai Copernici. Zarządzanie

Pobrania

  • PDF

Opublikowane

2018-04-25

Jak cytować

Kozłowska, Anna, i Andrzej Pańkowski. 2018. „ZASTOSOWANIE MODELU AIDA W OCENIE SKUTECZNOŚCI REKLAMY INTERNETOWEJ”. Acta Universitatis Nicolai Copernici. Zarządzanie 45 (1):59-68. https://doi.org/10.12775/AUNC_ZARZ.2018.005.
  • PN-ISO 690 (Polski)
  • ACM
  • ACS
  • APA
  • ABNT
  • Chicago
  • Harvard
  • IEEE
  • MLA
  • Turabian
  • Vancouver
Pobierz cytowania
  • Endnote/Zotero/Mendeley (RIS)
  • BibTeX

Numer

Tom 45 Nr 1 (2018)

Dział

Artykuły

Statystyki

Liczba wyświetleń i pobrań: 2233
Liczba cytowań: 0

Crossref
Scopus
Google Scholar
Europe PMC

Wyszukiwanie

Wyszukiwanie

Przeglądaj

  • Indeks autorów
  • Lista archiwalnych numerów

Użytkownik

Użytkownik

Aktualny numer

  • Logo Atom
  • Logo RSS2
  • Logo RSS1

Informacje

  • dla czytelników
  • dla autorów
  • dla bibliotekarzy

Newsletter

Zapisz się Wypisz się

Język / Language

  • English
  • Język Polski

Tagi

Szukaj przy pomocy tagu:

reklama, model reklamowy, AIDA, internet, skuteczność
W górę

Akademicka Platforma Czasopism

Najlepsze czasopisma naukowe i akademickie w jednym miejscu

apcz.umk.pl

Partnerzy platformy czasopism

  • Akademia Ignatianum w Krakowie
  • Akademickie Towarzystwo Andragogiczne
  • Fundacja Copernicus na rzecz Rozwoju Badań Naukowych
  • Instytut Historii im. Tadeusza Manteuffla Polskiej Akademii Nauk
  • Instytut Kultur Śródziemnomorskich i Orientalnych PAN
  • Instytut Tomistyczny
  • Karmelitański Instytut Duchowości w Krakowie
  • Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego
  • Państwowa Akademia Nauk Stosowanych w Krośnie
  • Państwowa Akademia Nauk Stosowanych we Włocławku
  • Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa im. Stanisława Pigonia w Krośnie
  • Polska Fundacja Przemysłu Kosmicznego
  • Polskie Towarzystwo Ekonomiczne
  • Polskie Towarzystwo Ludoznawcze
  • Towarzystwo Miłośników Torunia
  • Towarzystwo Naukowe w Toruniu
  • Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
  • Uniwersytet Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie
  • Uniwersytet Mikołaja Kopernika
  • Uniwersytet w Białymstoku
  • Uniwersytet Warszawski
  • Wojewódzka Biblioteka Publiczna - Książnica Kopernikańska
  • Wyższe Seminarium Duchowne w Pelplinie / Wydawnictwo Diecezjalne „Bernardinum" w Pelplinie

© 2021- Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu Deklaracja dostępności Sklep wydawnictwa