WPŁYW PROJEKTU ZWIĘKSZENIE KONKURENCYJNOŚCI REGIONÓW POPRZEZ SPOŁECZNĄ ODPOWIEDZIALNOŚC BIZNESU NA WDROŻENIE CSR W PRZEDSIĘBIORSTWACH WOJEWÓDZTWA ZACHODNIOPOMORSKIEGO
DOI:
https://doi.org/10.12775/AUNC_ZARZ.2017.052Słowa kluczowe
społeczna odpowiedzialność biznesu, strategia, województwo zachodniopomorskieAbstrakt
Artykuł porusza problem związany z wpływem projektu „Zwiększenie konkurencyjności regionów poprzez społeczną odpowiedzialność biznesu” na wdrażanie CSR w województwie
zachodniopomorskim w Polsce. Projekt został zrealizowany przez Polską Agencję Rozwoju Przedsiębiorczości (PARP) w ramach Szwajcarsko-Polskiego Programu Współpracy. Pierwszaczęść artykułu dotyczy istoty koncepcji CSR, a także przedstawia główne założenia projektu. W artykule przedstawiono również poziom zainteresowania projektem wśród polskich przedsiębiorstw według poszczególnych województw. Dodatkowo przeprowadzono analizę narzędzi CSR dla wybranego beneficjenta programu w województwie zachodniopomorskim. Podjęty temat badawczy został zrealizowany za pomocą metody oceny, w tym: analizy literatury, raportów i opracowań wraz z wnioskowaniem.
Bibliografia
Beyer K., Leoński W., (2016), Reporting as an important instrument of corporate social responsibility, Journal of corporate social responsibility and leadership, volume 3, issue 2, pp. 67-77.
http://www.slowianka.com.pl/ [01.05.2017].
International Organization for Standardization, (2010), Discovering ISO 26000 http://www.iso. org/iso/discovering_iso_ 26000.pdf [28.06.2017].
Ismail M., (2009), Corporate social responibility nd its role in community development: an international perspective, The Journal of International Social Research Volume 2 / 9 Fall 2009, pp. 199-209.
Nasrullah N.M., Rahim M.M. (2014), CSR, Sustainability, Ethics & Governance, Heidelberg, New York, Dordrecht, London, Springer.
PARP (2016), Konkurs o udzielenie wsparcia ma wdrożenie CSR, http://csr.parp.gov.pl/index/index/ 2268 [01.06.2017].
PARP (2009), Najczęściej popełniane błędy przy przygotowywaniu przez przedsiębiorców wniosków o dofinansowanie projektów, http://poig.parp.gov.pl/index/index/1269 [01.06.2017].
PARP (2010), Odpowiedzialność się opłaca, czyli CSR w MŚP, Warszawa.
Rudnicka A., (2012), CSR – doskonalenie relacji społecznych w firmie, Wolters Kluwer Polska, Warszawa.
Pobrania
Opublikowane
Jak cytować
Numer
Dział
Statystyki
Liczba wyświetleń i pobrań: 530
Liczba cytowań: 0