Przejdź do sekcji głównej Przejdź do głównego menu Przejdź do stopki
  • Zarejestruj
  • Zaloguj
  • Język
    • English
    • Język Polski
  • Menu
  • Strona domowa
  • Aktualny numer
  • Archiwum
  • Ogłoszenia
  • O czasopiśmie
    • O czasopiśmie
    • Przesyłanie tekstów
    • Zespół redakcyjny
    • Rada Programowa
    • Lista recenzentów
    • Polityka prywatności
    • Kontakt
  • Zarejestruj
  • Zaloguj
  • Język:
  • English
  • Język Polski

Acta Universitatis Nicolai Copernici. Zarządzanie

METODY UTRZYMYWANIA RELACJI KOOPERACYJNYCH W ŚWIETLE BADAŃ EMPIRYCZNYCH
  • Strona domowa
  • /
  • METODY UTRZYMYWANIA RELACJI KOOPERACYJNYCH W ŚWIETLE BADAŃ EMPIRYCZNYCH
  1. Strona domowa /
  2. Archiwum /
  3. Tom 44 Nr 4 (2017) /
  4. Artykuły

METODY UTRZYMYWANIA RELACJI KOOPERACYJNYCH W ŚWIETLE BADAŃ EMPIRYCZNYCH

Autor

  • Michał Chomicki Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu, Wydział Zarządzania

DOI:

https://doi.org/10.12775/AUNC_ZARZ.2017.047

Abstrakt

Celem niniejszego artykułu jest wskazanie na zależności zachodzące między wykorzystaniem metod utrzymywania relacji kooperacyjnych polskich przedsiębiorstw a korzystnością ukształtowania tych relacji z poszczególnymi rodzajami kooperantów. Wskazano na siedem metod wykorzystywanych na etapie utrzymywania relacji kooperacyjnych. W dalszej kolejności przedstawiono wyniki badań empirycznych. Rezultaty analizy wskazują, że wysoki poziom intensywności wykorzystania trzech metod oraz wysoki poziom efektywności wykorzystania czterech metod wpływają na ukształtowanie relacji kooperacyjnych.

Bibliografia

Anderson J.C., Narus J.C. (1991), A Model of the Distributor’s Perspective of Distributor-Manufacturer Working Relationships, Journal of Marketing, Vol. 48, No. 4

Barringer B.R., Harrison J.S. (2000), Walking a Tightrope: Creating Value Through Interorganizational Relationships, Journal of Management, vol. 26, no. 3

Chakravarthy B. S. (1985), Business-government partnerships in emerging industries; Lessons from the American synfuels experience, Advances in Strategic Management, No. 3

Dyer J.H., Nobeoka K. (2000), Creating and Managing a High Performance Knowledge-Sharing Network: The Toyota Case, Strategic Management Journal, no.21

Ebers M. (1997), Explaining inter-organizational network formation, The formation of inter-organizational networks, no. 1

Fafchamps M. (1996), The Enforcement of Commercial Contracts in Ghana, World Development, No. 3(24)

Kotler P., Caslione J.A. (2009), Chaos. Zarządzanie i marketing w erze turbulencji, MT Biznes, Warszawa

Lane C., Bachmann R. (1997), Cooperation in inter-firm relations in Britain and Germany: the role of social institutions, British Journal of Sociology, No. 2(48)

Latusek-Jurczak D. (2014), Sieci międzyorganizacyjne jako struktury współpracy – podstawowe pojęcia analityczne, [w:] A.K. Koźmiński, D. Latusek-Jurczak [red.], Relacje międzyorganizacyjne w naukach o zarządzaniu, wyd. Wolters Kluwer, Warszawa

MacCrimmon K.R., Wehrung D.A. (1986), Taking Risks: The Management of Uncertainty, Free Press, New York

Marcus A.A. (1988), „Risk, uncertainty and scientific judgement”, Minerva, No. 2(26)

Okada Y. (2008), From Vertical to Horizontal Inter-Firm Cooperation: Dynamic Innovation in Japan’s Semiconductor Industry, Asia Pacific Business Review, No. 3(14)

Oliver Ch. (1990), Determinants of interorganizational relationships: Integration and future directions, Academy of Management Review, vol. 15, no. 2

Porac J.F., Ventresca M.J., Mishina Y. (2002), Interorganizational cognition and interpretation, Companion to organizations

Ring, P.S., Van de Ven A.H. (1989), Legal and managerial dimensions of transactions, [w:] Van de Ven A.H., Angle H., Poole M.S. [red.], Research on the Management of Innovation: The Minnesota Studies, Ballinger/Harper Row, New York

Ritter T., Wilkinson I.F., Johnston W.J. (2004), Managing in Complex Business Networks, Industrial Marketing Management, vol. 33

Sako M. (1992), Prices, Quality and Trust: Inter-firm Relations in Britain and Japan, Cambridge University Press, Cambridge

Urban S., Vendemini S. (1992), European Strategic Alliances. Co-operative Corporate Strategies in the New Europe, Blackwell Business, Oxford

Urbanowska-Sojkin E. (2003), Zarządzanie przedsiębiorstwem. Od kryzysu do sukcesu, wyd. Akademii Ekonomicznej w Poznaniu, Poznań

Williamson O.E. (1975), Markets and Hierarchies: Analysis and Antitrust Implications, The Free Press, New York

Williamson O.E. (1991), Comparative economic organization: The Analysis of Discrete Structural Alternatives, Administrative Science Quarterly, No. 2(36)

Witczak H. (2008), Natura i kształtowanie systemu zarządzania przedsiębiorstwem, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa

Wójcik-Karpacz A. (2012), Zdolność relacyjna w tworzeniu efektów współdziałania małych i średnich przedsiębiorstw, Oficyna Wydawnicza SGH, Warszawa

Acta Universitatis Nicolai Copernici. Zarządzanie

Pobrania

  • PDF

Opublikowane

2017-10-28

Jak cytować

Chomicki, Michał. 2017. „METODY UTRZYMYWANIA RELACJI KOOPERACYJNYCH W ŚWIETLE BADAŃ EMPIRYCZNYCH”. Acta Universitatis Nicolai Copernici. Zarządzanie 44 (4):9-21. https://doi.org/10.12775/AUNC_ZARZ.2017.047.
  • PN-ISO 690 (Polski)
  • ACM
  • ACS
  • APA
  • ABNT
  • Chicago
  • Harvard
  • IEEE
  • MLA
  • Turabian
  • Vancouver
Pobierz cytowania
  • Endnote/Zotero/Mendeley (RIS)
  • BibTeX

Numer

Tom 44 Nr 4 (2017)

Dział

Artykuły

Statystyki

Liczba wyświetleń i pobrań: 252
Liczba cytowań: 0

Crossref
Scopus
Google Scholar
Europe PMC

Wyszukiwanie

Wyszukiwanie

Przeglądaj

  • Indeks autorów
  • Lista archiwalnych numerów

Użytkownik

Użytkownik

Aktualny numer

  • Logo Atom
  • Logo RSS2
  • Logo RSS1

Informacje

  • dla czytelników
  • dla autorów
  • dla bibliotekarzy

Newsletter

Zapisz się Wypisz się

Język / Language

  • English
  • Język Polski
W górę

Akademicka Platforma Czasopism

Najlepsze czasopisma naukowe i akademickie w jednym miejscu

apcz.umk.pl

Partnerzy platformy czasopism

  • Akademia Ignatianum w Krakowie
  • Akademickie Towarzystwo Andragogiczne
  • Fundacja Copernicus na rzecz Rozwoju Badań Naukowych
  • Instytut Historii im. Tadeusza Manteuffla Polskiej Akademii Nauk
  • Instytut Kultur Śródziemnomorskich i Orientalnych PAN
  • Karmelitański Instytut Duchowości w Krakowie
  • Państwowa Akademia Nauk Stosowanych w Krośnie
  • Państwowa Akademia Nauk Stosowanych we Włocławku
  • Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa im. Stanisława Pigonia w Krośnie
  • Polskie Towarzystwo Ekonomiczne
  • Polskie Towarzystwo Ludoznawcze
  • Towarzystwo Miłośników Torunia
  • Towarzystwo Naukowe w Toruniu
  • Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
  • Uniwersytet Mikołaja Kopernika
  • Uniwersytet w Białymstoku
  • Uniwersytet Warszawski
  • Wojewódzka Biblioteka Publiczna - Książnica Kopernikańska
  • Wyższe Seminarium Duchowne w Pelplinie / Wydawnictwo Diecezjalne „Bernardinum" w Pelplinie

© 2021- Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu Deklaracja dostępności Sklep wydawnictwa