SKUTECZNOSĆ INSTRUMENTÓW MOTYWOWANIA PRACOWNIKÓW W DEKLARACJACH OSÓB WCHODZĄCYCH NA RYNEK PRACY
DOI:
https://doi.org/10.12775/AUNC_ZARZ.2017.046Słowa kluczowe
motywowanie, instrumenty motywowania, narzędzia motywowaniaAbstrakt
W nauce o zarządzaniu motywację postrzega się jako jedną z głównych funkcji kierowania, a nawet jedną z ważniejszych technik zarządzania. W artykule przedstawiono problematykę dotyczącą instrumentów motywowania i demotywowania pracownika. Celem głównym było zaprezentowanie opinii osób wchodzących na rynek pracy w zakresie skuteczności danych instrumentów. Przeprowadzono badanie ankietowe, dobór próby był celowy a badaniem objęte zostały osoby wchodzące na rynek pracy i rozpoczynające karierę zawodową, które są
jeszcze w trakcie nauki i pogłębiania swojej wiedzy, a jednocześnie posiadają już doświadczenie zawodowe. Dokonano także oceny środków motywowania stosowanych w przedsiębiorstwach w których pracowali obecnie respondenci.
Bibliografia
Glabiszewski W., Sudolska A. (2009), Rola współpracy w procesie kształtowania konkurencyjności przedsiębiorstwa, „Organizacja i Kierowanie” nr 2(136).
Jóźwiak, J. (2010), System motywowania we współczesnej firmie, Olsztyńska Wyższa Szkoła Informatyki i Zarządzania, Olsztyn.
Juchnowicz, M. (2010), Zarządzanie przez zaangażowanie. Koncepcja. Kontrowersje. Aplikacje. Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa.
Kaczmarczyk, J. (2006), Motywowanie jako determinanta efektywności pracy kadry menadżerskiej,
Promotor, Warszawa.
Kozioł L. (2002), Motywacja w pracy. Determinanty ekonomiczno-organizacyjne, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.
Lennik, P. (2012), Motywatory pozapłacowe czyli droga do nowej jakości pracowników. Przedsiębiorstwa i administracja publiczna, Wydawnictwo Difin SA, Warszawa.
Liczmańska, K. (2015), Budowanie silnych marek produktowych w warunkach zakazu reklamy publicznej na przykładzie sektora alkoholi wysokoprocentowych, Wydawnictwo Naukowe UMK.
Michalik K. (2009), Typologia czynników motywacji, Zeszyty Naukowe Małopolskiej Wyższej Szkoły Ekonomicznej w Tarnowie nr 2(13).
Motywować skutecznie, (red.), Borkowska, S. (2003), Instytut Pracy i Spraw Socjalnych, Warszawa.
Penc, J., Motywowanie w zarządzaniu, Wydawnictwo Profesjonalnej Szkoły Biznesu, Kraków 2000.
Rybak, M. (red), Zarządzanie zasobami ludzkimi w firmie, Oficyna Wydawnicza Szkoły Głównej Handlowej, Warszawa 1998.
Sekuła, Z. (2008), Motywowanie do pracy. Teorie i instrumenty, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne S.A., Warszawa.
Stevenson, N. (2002), Motywowanie pracowników, Liber, Warszawa.
Tracy, B. (2014), Motywowanie. 21 sposobów zwiększenie wydajności sprawdzonych w praktyce, MT Biznes, Warszawa.
Zając Cz. (2007), Zarządzanie zasobami ludzkimi, Wydawnictwo Wyższej Szkoły Bankowej, Poznań.
Zarządzanie organizacjami, (red), Czerska, M. (2002), Dom Organizatora, Toruń.
Pobrania
Opublikowane
Jak cytować
Numer
Dział
Statystyki
Liczba wyświetleń i pobrań: 2690
Liczba cytowań: 0