Przejdź do sekcji głównej Przejdź do głównego menu Przejdź do stopki
  • Zarejestruj
  • Zaloguj
  • Język
    • English
    • Język Polski
  • Menu
  • Strona domowa
  • Aktualny numer
  • Archiwum
  • Ogłoszenia
  • O czasopiśmie
    • O czasopiśmie
    • Przesyłanie tekstów
    • Zespół redakcyjny
    • Rada Programowa
    • Lista recenzentów
    • Polityka prywatności
    • Kontakt
  • Zarejestruj
  • Zaloguj
  • Język:
  • English
  • Język Polski

Acta Universitatis Nicolai Copernici. Zarządzanie

SKUTECZNOSĆ INSTRUMENTÓW MOTYWOWANIA PRACOWNIKÓW W DEKLARACJACH OSÓB WCHODZĄCYCH NA RYNEK PRACY
  • Strona domowa
  • /
  • SKUTECZNOSĆ INSTRUMENTÓW MOTYWOWANIA PRACOWNIKÓW W DEKLARACJACH OSÓB WCHODZĄCYCH NA RYNEK PRACY
  1. Strona domowa /
  2. Archiwum /
  3. Tom 44 Nr 3 (2017) /
  4. Artykuły

SKUTECZNOSĆ INSTRUMENTÓW MOTYWOWANIA PRACOWNIKÓW W DEKLARACJACH OSÓB WCHODZĄCYCH NA RYNEK PRACY

Autor

  • Angelika Pańka Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu

DOI:

https://doi.org/10.12775/AUNC_ZARZ.2017.046

Słowa kluczowe

motywowanie, instrumenty motywowania, narzędzia motywowania

Abstrakt

W nauce o zarządzaniu motywację postrzega się jako jedną z głównych funkcji kierowania, a nawet jedną z ważniejszych technik zarządzania. W artykule przedstawiono problematykę dotyczącą instrumentów motywowania i demotywowania pracownika. Celem głównym było zaprezentowanie opinii osób wchodzących na rynek pracy w zakresie skuteczności danych instrumentów. Przeprowadzono badanie ankietowe, dobór próby był celowy a badaniem objęte zostały osoby wchodzące na rynek pracy i rozpoczynające karierę zawodową, które są
jeszcze w trakcie nauki i pogłębiania swojej wiedzy, a jednocześnie posiadają już doświadczenie zawodowe. Dokonano także oceny środków motywowania stosowanych w przedsiębiorstwach w których pracowali obecnie respondenci.

Bibliografia

Glabiszewski W., Sudolska A. (2009), Rola współpracy w procesie kształtowania konkurencyjności przedsiębiorstwa, „Organizacja i Kierowanie” nr 2(136).

Jóźwiak, J. (2010), System motywowania we współczesnej firmie, Olsztyńska Wyższa Szkoła Informatyki i Zarządzania, Olsztyn.

Juchnowicz, M. (2010), Zarządzanie przez zaangażowanie. Koncepcja. Kontrowersje. Aplikacje. Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa.

Kaczmarczyk, J. (2006), Motywowanie jako determinanta efektywności pracy kadry menadżerskiej,

Promotor, Warszawa.

Kozioł L. (2002), Motywacja w pracy. Determinanty ekonomiczno-organizacyjne, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.

Lennik, P. (2012), Motywatory pozapłacowe czyli droga do nowej jakości pracowników. Przedsiębiorstwa i administracja publiczna, Wydawnictwo Difin SA, Warszawa.

Liczmańska, K. (2015), Budowanie silnych marek produktowych w warunkach zakazu reklamy publicznej na przykładzie sektora alkoholi wysokoprocentowych, Wydawnictwo Naukowe UMK.

Michalik K. (2009), Typologia czynników motywacji, Zeszyty Naukowe Małopolskiej Wyższej Szkoły Ekonomicznej w Tarnowie nr 2(13).

Motywować skutecznie, (red.), Borkowska, S. (2003), Instytut Pracy i Spraw Socjalnych, Warszawa.

Penc, J., Motywowanie w zarządzaniu, Wydawnictwo Profesjonalnej Szkoły Biznesu, Kraków 2000.

Rybak, M. (red), Zarządzanie zasobami ludzkimi w firmie, Oficyna Wydawnicza Szkoły Głównej Handlowej, Warszawa 1998.

Sekuła, Z. (2008), Motywowanie do pracy. Teorie i instrumenty, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne S.A., Warszawa.

Stevenson, N. (2002), Motywowanie pracowników, Liber, Warszawa.

Tracy, B. (2014), Motywowanie. 21 sposobów zwiększenie wydajności sprawdzonych w praktyce, MT Biznes, Warszawa.

Zając Cz. (2007), Zarządzanie zasobami ludzkimi, Wydawnictwo Wyższej Szkoły Bankowej, Poznań.

Zarządzanie organizacjami, (red), Czerska, M. (2002), Dom Organizatora, Toruń.

Acta Universitatis Nicolai Copernici. Zarządzanie

Pobrania

  • PDF

Opublikowane

2017-08-19

Jak cytować

Pańka, Angelika. 2017. „SKUTECZNOSĆ INSTRUMENTÓW MOTYWOWANIA PRACOWNIKÓW W DEKLARACJACH OSÓB WCHODZĄCYCH NA RYNEK PRACY”. Acta Universitatis Nicolai Copernici. Zarządzanie 44 (3):189-202. https://doi.org/10.12775/AUNC_ZARZ.2017.046.
  • PN-ISO 690 (Polski)
  • ACM
  • ACS
  • APA
  • ABNT
  • Chicago
  • Harvard
  • IEEE
  • MLA
  • Turabian
  • Vancouver
Pobierz cytowania
  • Endnote/Zotero/Mendeley (RIS)
  • BibTeX

Numer

Tom 44 Nr 3 (2017)

Dział

Artykuły

Statystyki

Liczba wyświetleń i pobrań: 1361
Liczba cytowań: 0

Crossref
Scopus
Google Scholar
Europe PMC

Wyszukiwanie

Wyszukiwanie

Przeglądaj

  • Indeks autorów
  • Lista archiwalnych numerów

Użytkownik

Użytkownik

Aktualny numer

  • Logo Atom
  • Logo RSS2
  • Logo RSS1

Informacje

  • dla czytelników
  • dla autorów
  • dla bibliotekarzy

Newsletter

Newsletter
Wypisz się

Język / Language

  • English
  • Język Polski

Tagi

Szukaj przy pomocy tagu:

motywowanie, instrumenty motywowania, narzędzia motywowania
W górę

Akademicka Platforma Czasopism

Najlepsze czasopisma naukowe i akademickie w jednym miejscu

apcz.umk.pl

Partnerzy platformy czasopism

  • Akademia Ignatianum w Krakowie
  • Akademickie Towarzystwo Andragogiczne
  • Fundacja Copernicus na rzecz Rozwoju Badań Naukowych
  • Instytut Historii im. Tadeusza Manteuffla Polskiej Akademii Nauk
  • Instytut Kultur Śródziemnomorskich i Orientalnych PAN
  • Karmelitański Instytut Duchowości w Krakowie
  • Państwowa Akademia Nauk Stosowanych w Krośnie
  • Państwowa Akademia Nauk Stosowanych we Włocławku
  • Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa im. Stanisława Pigonia w Krośnie
  • Polskie Towarzystwo Ekonomiczne
  • Polskie Towarzystwo Ludoznawcze
  • Towarzystwo Miłośników Torunia
  • Towarzystwo Naukowe w Toruniu
  • Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
  • Uniwersytet Mikołaja Kopernika
  • Uniwersytet w Białymstoku
  • Uniwersytet Warszawski
  • Wojewódzka Biblioteka Publiczna - Książnica Kopernikańska
  • Wyższe Seminarium Duchowne w Pelplinie / Wydawnictwo Diecezjalne „Bernardinum" w Pelplinie

© 2021- Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu Deklaracja dostępności Sklep wydawnictwa