KONCEPCJA SPOŁECZNEJ ODPOWIEDZIALNOŚCI BIZNESU W ZARZĄDZANIU PRZEDSIĘBIORSTWAMI BRANŻY TRANSPORT-SPEDYCJA-LOGISTYKA
DOI:
https://doi.org/10.12775/AUNC_ZARZ.2017.034Słowa kluczowe
społeczna odpowiedzialność biznesu, zarządzanie społeczną odpowiedzialnością biznesu, CSR, problemy transportowe, branża TSLAbstrakt
Praca została poświęcona tematyce koncepcji społecznej odpowiedzialności biznesu (ang. CSR – Corporate Social Responsibility) w nawiązaniu do zarządzania przedsiębiorstwami branży Transport-Spedycja-Logistyka (TSL). Autorzy dokonali przeglądu i charakterystyki możliwych form zarządzania w myśl idei CSR, a następnie odnieśli je do organizacji reprezentujących arenę TSL. Ponadto, autorzy przeprowadzili analizę źródeł zastanych (20. i 21. Rankingu Firm TSL Dziennika Gazety Prawnej), na podstawie której starali się określić poziom zaangażowania branży w działania na rzecz CSR.
Bibliografia
Czerwonka M., (2013), Inwestowanie społecznie odpowiedzialne, Wydawnictwo Difin, Warszawa.
Dziennik Gazeta Prawna, (2014), 20. Edycja Rankingu Firm TSL, dostęp: http://g8.gazetaprawna.pl/p/_wspolne/pliki/2229000/2229605-tsl-nowy.pdf z dnia 20.04.2017
Dziennik Gazeta Prawna, (2015), 21. Edycja Rankingu Firm TSL., dostęp: http://g5.gazetaprawna.pl/p/_wspolne/pliki/2591000/2591057-dgp-2016-06-27-21-edycja-rankingu-firm-tsl.pdf z dnia 20.04.2017
Golba D., Turoń K., Czech P., (2016), Różnorodność jako szansa i wyzwanie współczesnych organizacji branży TSL, Scientific Journal of Silesian University of Technology. Series Transport vol.90, Gliwice.
Gasparski W., (2003), Europejskie standardy etyki i społecznej odpowiedzialności biznesu, Wydawnictwo WSPiZ im. Leona Koźmińskiego, Warszawa.
Jabłoński A., (2013), Modele zrównoważonego biznesu w budowie długoterminowej wartości przedsiębiorstw z uwzględnieniem ich społecznej odpowiedzialności, Wydawnictwo Difin, Warszawa.
Kisil A., (2013), Zarządzanie przez odpowiedzialność. Podstawa odpowiedzialnego biznesu, Wydawnictwo Difin, Warszawa.
Kisperska-Moroń D., (2012), Transformacja łańcuchów dostaw jako podstawa ewolucji kompetencji menadżerskich, „Gospodarka Materiałowa i Logistyka” nr 6.
Lewandowski J., (2000), Zarządzanie środowiskiem w przedsiębiorstwie, Wydawnictwo Politechniki Łódzkiej, Łódź.
Korpus J., (2006), Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstw w obszarze kształtowania środowiska pracy, Wydawnictwo PLACET, Warszawa.
Paliwoda-Matiolańska A., (2014), Corporate Social Responsibility in Poland: is there a place for value creation? [w:] Reichel J. (red), CSR Trends. Beyond Business as Usual, Centrum Strategii i Rozwoju Impact (CSR Impact), Łódź.
Rudnicka A., (2011), Zrównoważony rozwój w łańcuchach dostaw, Acta Universitatis Lodzienzis. Folia Oeconomica 261, Łódź.
Stefańska M., (2010), Koncepcja społecznej odpowiedzialności biznesu w handlu detalicznym, Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu zeszyt 135, Poznań.
Ślęzak-Gładzik I., (2013), Corporate Social Responsibility (CSR) jako koncepcja porządkująca relacje między biznesem a społeczeństwem, ‘Modern Management Review’ vol. XVIII, 20(2/2013).
Turoń K., (2016), Corporate Social Responsibility to employees: The best labour practices in transport and logistics companies, ‘Journal of Corporate Responsibility and Leadership’, vol. 3, iss.1.
Pobrania
Opublikowane
Jak cytować
Numer
Dział
Statystyki
Liczba wyświetleń i pobrań: 670
Liczba cytowań: 0