ZARZĄDZANIE ZASOBAMI LUDZKIMI – OCENA PRACOWNIKÓW. PROPOZYCJA TECHNIKI OCENY PRACOWNIKÓW OBIEKTU HOTELARSKIEGO
DOI:
https://doi.org/10.12775/AUNC_ZARZ.2017.003Słowa kluczowe
ocena pracowników, techniki rekrutacji, branża hotelarskaAbstrakt
Artykuł zawiera opis wybranych technik oceny pracowników, które można przeprowadzić w obiekcie hotelarskim. Poruszono również kwestię procesu rekrutacji, sugerując, na podstawie literatury, jak proces ten powinien przebiegać. Bazując na tych informacjach wywnioskowano, że w obiektach hotelarskich można oceniać pracowników poprzez łącznie różnych technik m. in. poprzez prowadzenie bieżących obserwacji lub przeprowadzanie ankiet. W artykule wykorzystano wywiad, który przeprowadzono z managerem hotelu. Zobrazowano jak w praktyce wygląda proces rekrutacji oraz ocena pracowników.Bibliografia
Armstrong M. (2003), Zarządzanie zasobami ludzkimi, Oficyna Ekonomiczna, Kraków.
Armstrong M. (1996), Zarzadzanie zasobami ludzkimi. Strategia i działania, wyd. Profesjonalnej Szkoły Biznesu, Kraków.
Borkowska S. (2007), Motywacja i motywowanie, [w:] Król H., Ludwiczyński A. (red.), Zarządzanie Zasobami Ludzkimi. Tworzenie kapitału ludzkiego organizacji, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.
Kostera M. (2000), Zarządzanie personelem, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa.
Kwiatkowski S.M., Bogaj A., Baraniak B. (2007), Pedagogika pracy, Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne, Warszawa.
Lewandowska A. (2009), Zarządzanie marketingowe usługami hotelarskimi, [w:] Panasiuk A., Szostak D. (red.), Hotelarstwo. Usługi – eksploatacja – zarządzanie, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.
Ludwiczyński A. (2007), Ocenianie pracowników, [w:] Król H., Ludwiczyński A. (red.), Zarządzanie Zasobami Ludzkimi. Tworzenie kapitału ludzkiego organizacji, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.
McKenna E., Beech N. (1997), Zarządzanie zasobami ludzkimi, Gebethner& S-ka, Warszawa.
Mitura E., Koniuszewska E. (2008), Podręcznik. Hotelarstwo – organizacja i technika pracy, wyd. Difin, Warszawa.
Pocztowski A. (2003), Zarządzanie Zasobami Ludzkimi Strategie-procesy-metody, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa.
Pocztowski A. (2007), Zarządzanie Zasobami Ludzkimi Strategie-procesy-metody, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa.
Sidor-Rządkowska M. (2001), Kształtowanie nowoczesnych systemów ocen pracowników, Kraków.
Sidorkiewicz M. (2015), Teoretyczno- praktyczne aspekty branży hotelarskiej [w:] Sidorkiewicz M., Pawlicz A., Propedeutyka hotelarstwa – ujęcie ekonomiczne, wyd. Difin, Warszawa.
Suchodolski A., 2006, Ocenianie pracowników, [w:] Listwan T. (red.), Zarządzanie kadrami, Wydawnictwo C.H. BECK, Warszawa.
Szostak D. (2009), Zarządzanie jakością usług hotelarskich, [w:] Panasiuk A., Szostak D. (red.), Hotelarstwo. Usługi – eksploatacja – zarządzanie, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.
Tokarz A. (2009), Personel hotelowy, [w:] Panasiuk A., Szostak D. (red.), Hotelarstwo. Usługi – eksploatacja – zarządzanie, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.
Tokarz A. (2009), Zarządzanie kadrami w hotelu, [w:] Panasiuk A., Szostak D. (red.), Hotelarstwo. Usługi – eksploatacja – zarządzanie, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.
Tyborowska J. (2008), Zarządzanie personelem – niezbędnik dla działów kadr, Wydawnictwo C.H. Beck, Warszawa.
Wajgner M., Tylińska R. (2008), Podstawy ekonomiczne i prawne w hotelarstwie. Podręcznik do nauki zawodu Technik hotelarstwa, Wydawnictwo REA, Warszawa.
Pobrania
Opublikowane
Jak cytować
Numer
Dział
Statystyki
Liczba wyświetleń i pobrań: 951
Liczba cytowań: 0