UMIEJĘTNOŚCI KIEROWNICZE POTRZEBNE KIEROWNIKOM W XXI WIEKU
DOI:
https://doi.org/10.12775/AUNC_ZARZ.2016.036Słowa kluczowe
umiejętności, kierownik, umiejętności kierownicze, XXI wiek, zarządzać, przedsiębiorstwo, organizacja, menedżerAbstrakt
Przedmiotem rozważań są umiejętności kierownicze kierowników potrzebne do zarządzania organizacją w XXI wieku. Szczególną uwagę zwrócono na uniwersalizm umiejętności kierowniczych pomimo tego, że zostały one wykreowane w różnych okresach i w odmiennej kulturze. W artykule zostały zaprezentowane najważniejsze umiejętności kierownicze, które powinni posiadać kierownicy przedsiębiorstw w XXI wieku, aby móc sprawnie i efektywnie zarządzać organizacjami w ówczesnych czasach.Bibliografia
Barkowiak G. i Januszek H., (1999), Umiejętności kierownicze , Akademia Ekonomiczna w Poznaniu, Poznań.
Cyfert Sz., Krzakiewicz K., (2006), Organizacja i zarządzanie – przegląd podstawowych pojęć, [w:] Krzakiewicz K. (red.), Teoretyczne podstawy organizacji i zarządzania, Akademia Ekonomiczna w Poznaniu, Poznań.
Janasz W., Kozioł K., (2007) Determinanty działalności innowacyjnej przedsiębiorstw, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa.
Klóska R., (2010) Metody ilościowe w analizie struktury podmiotowej sektora usług w Polsce, [w:] Niematerialne i społeczne uwarunkowania funkcjonowania i rozwoju przedsiębiorstw (red.) A. Antonowicz, Wydział Zarządzania Uniwersytetu Gdańskiego, Gdańsk.
Kowalczyk E., (2014), Człowiek Organizacja Kariera Siła Psychologii Stosowanej, Difin, Warszawa.
Nogalski B., Śniadecki J., (2001), Umiejętności menadżerskie w zarządzaniu przedsiębiorstwem, Oficyna Wydawnicza Ośrodka Postępu Organizacyjnego Sp.z.o.o (OPO), Bydgoszcz.
Pająk Z., Zduniak A., (2003), Kierownik w XXI wieku determinanty psychospołeczne sukcesu, Dom Wydawniczy ELIPSA, Warszawa – Poznań.
Penc J., (2000), Kreatywne kierowanie organizacja i kierownik jutra rozwiązywanie problemów kadrowych, Agencja Wydawnicza PLACET, Warszawa.
Penc J., (2001), Decyzje menadżerskie – o sztuce zarządzania, C.H. Beck, Warszawa.
Penc J., (2005), Role i umiejętności menadżerskie. Sekrety sukcesu i kariery, Difin, Warszawa.
Rakowska A., Sitko-Lutek A., (2000), Doskonalenie kompetencji menadżerskich, PWN, Warszawa.
Sajdak M, (2013), Innowacyjność jako niezbędna cecha zwinnego przedsiębiorstwa, [w:] Szynal J. (red.), Nauki o zarządzaniu Management sciences, Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, Wrocław.
Stoner J., Wankel Ch., (1994), Kierowanie, Państwowe Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa.
Tokarski S., (2006), Kierownik w organizacji, Difin, Warszawa.
Trzcieliński S., (2011) Przedsiębiorstwo zwinne, Wydawnictwo Politechniki Poznańskiej, Poznań.
Witkowski S., Listwan T. (red.), (2008), Kompetencje a sukces zarządzania organizacją, Difin, Warszawa.
http://www.nieparzekawy.pl/baza-wiedzy/kompetencje-twarde-i-miekkie---co-to jest.html, [16.03.2015]
Pobrania
Opublikowane
Jak cytować
Numer
Dział
Statystyki
Liczba wyświetleń i pobrań: 1603
Liczba cytowań: 0