Przejdź do sekcji głównej Przejdź do głównego menu Przejdź do stopki
  • Zarejestruj
  • Zaloguj
  • Język
    • English
    • Język Polski
  • Menu
  • Strona domowa
  • Aktualny numer
  • Archiwum
  • Ogłoszenia
  • O czasopiśmie
    • O czasopiśmie
    • Przesyłanie tekstów
    • Zespół redakcyjny
    • Rada Programowa
    • Lista recenzentów
    • Polityka prywatności
    • Kontakt
  • Zarejestruj
  • Zaloguj
  • Język:
  • English
  • Język Polski

Acta Universitatis Nicolai Copernici. Zarządzanie

VISUAL MERCHANDISING NA PRZYKŁADZIE SIECI SKLEPÓW MOHITO
  • Strona domowa
  • /
  • VISUAL MERCHANDISING NA PRZYKŁADZIE SIECI SKLEPÓW MOHITO
  1. Strona domowa /
  2. Archiwum /
  3. Tom 43 Nr 2 (2016) /
  4. Artykuły

VISUAL MERCHANDISING NA PRZYKŁADZIE SIECI SKLEPÓW MOHITO

Autor

  • Katarzyna Liczmańska Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu http://orcid.org/0000-0001-6548-055X
  • Danuta Balcerak Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu

DOI:

https://doi.org/10.12775/AUNC_ZARZ.2016.024

Słowa kluczowe

visual merchandining, aranżacja wnętrz, konkurencja rynkowa

Abstrakt

Visual merchandising jest intensywnie rozwijającą się dziedziną, szczególnie w ostatnich latach, kiedy zauważalna jest niezwykle silna konkurencja rynkowa. W dobie internetu, kiedy konsumenci mogą dokonywać zakupów jednym kliknięciem palca, tradycyjni sprzedawcy muszą mocno się starać, aby przyciągnąć uwagę potencjalnego klienta. Nietypowe okno wystawowe, czy aranżacja wnętrza powinna wyróżniać się spośród innych, oferowanych przez konkurencję, dlatego do tematyki merchandisingu wizualnego przykłada się wielką wagę i stanowi on ważny aspekt przewagi konkurencyjnej. Celem pracy jest ocena wpływu, jaki wywiera marketing wizualny na zachowania klientów w salonach sieci Mohito. Dokonano analizy wpływu zmian w zasadach visual merchandisingu oraz zmian aranżacji salonu sprzedaży na decyzje zakupowe klientów. Autorki postawiły  hipotezę mówiącą, że zmiany w zasadach visual merchandisingu  pozytywnie wpływają na zainteresowanie klientów produktem. Zastosowaną techniką badawczą w niniejszej pracy było badanie ankietowe.  

Bibliografia

Borusiak B. (2005), Merchandising, Akademia Ekonomiczna w Poznaniu, Poznań.

Harłacz M. (2013), Visual merchandising – dzień dobry!, „Branża dziecięca”, nr 1.

Nowacki R. (2003), Visual promotion i merchandising jako czynniki aktywizujące sprzedaż przedsiębiorstwa handlowego, „Handel wewnętrzny”, nr 4-5.

Pałgan R. (2012), Merchandising, Akademia Morska w Gdyni, Gdynia.

Pickton D., Broderick A. (2001), Integrated Marketing Communications, Pearson Education.

Białoń L., Gawron A., Kamińska A., Stupałkowski M., Szymańska K., Werner E. (2011), Marketing w handlu, pod red. L. Białoń, Wydawnictwo Wyższej Szkoły Menedżerskiej w Warszawie, Warszawa.

Borusiak B. (2005), Merchandising, Akademia Ekonomiczna w Poznaniu, Poznań.

Diamond J., Diamond E. (2007), Merchandising. Magnetyzm przestrzeni handlowej, Gliwice.

Kolasińska - Morawska K.(2011), Merchandising z kreacją atmosfery jako forma komunikacji z klientem w miejscu sprzedaży, [w:] Trippner M., Al-Noorachi M. (red.), Przedsiębiorczość i zarządzanie, SWSPiZ w Łodzi, Tom XII, Zeszyt 5.

Skowron S., Jakubiuk E. (2012), Visual Merchandising jako efektywny sposób przyciągania klientów, Politechnika Lubelska, Marketing przyszłości. Trendy. Strategie. Instrumenty. Komunikacja rynkowa podmiotów rynkowych, Zeszyty naukowe nr 712, Problemy zarządzania, finansów i marketingu, nr 26, Uniwersytet Szczeciński, Szczecin.

Visual Merchandising Blog, // www.visualmerchandising.blog.pl, (12.08.2015).

Wiśniewska A.M., Dudko M. (2016), Budowa programów lojalnościowych, AUNC Zarządzanie, Wydawnictwo Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu.

Witek L. (2006), Wykorzystanie merchandisingu w sterowaniu wyborami konsumentów, Studia i prace kolegium zarządzania i finansów, Zeszyt Naukowy 69, SGGW w Warszawie, Wyd. Elipsa.

Acta Universitatis Nicolai Copernici. Zarządzanie

Pobrania

  • PDF

Opublikowane

2016-09-01

Jak cytować

Liczmańska, Katarzyna, i Danuta Balcerak. 2016. „VISUAL MERCHANDISING NA PRZYKŁADZIE SIECI SKLEPÓW MOHITO”. Acta Universitatis Nicolai Copernici. Zarządzanie 43 (2):141-52. https://doi.org/10.12775/AUNC_ZARZ.2016.024.
  • PN-ISO 690 (Polski)
  • ACM
  • ACS
  • APA
  • ABNT
  • Chicago
  • Harvard
  • IEEE
  • MLA
  • Turabian
  • Vancouver
Pobierz cytowania
  • Endnote/Zotero/Mendeley (RIS)
  • BibTeX

Numer

Tom 43 Nr 2 (2016)

Dział

Artykuły

Statystyki

Liczba wyświetleń i pobrań: 820
Liczba cytowań: 0

Crossref
Scopus
Google Scholar
Europe PMC

Wyszukiwanie

Wyszukiwanie

Przeglądaj

  • Indeks autorów
  • Lista archiwalnych numerów

Użytkownik

Użytkownik

Aktualny numer

  • Logo Atom
  • Logo RSS2
  • Logo RSS1

Informacje

  • dla czytelników
  • dla autorów
  • dla bibliotekarzy

Newsletter

Zapisz się Wypisz się

Język / Language

  • English
  • Język Polski

Tagi

Szukaj przy pomocy tagu:

visual merchandining, aranżacja wnętrz, konkurencja rynkowa
W górę

Akademicka Platforma Czasopism

Najlepsze czasopisma naukowe i akademickie w jednym miejscu

apcz.umk.pl

Partnerzy platformy czasopism

  • Akademia Ignatianum w Krakowie
  • Akademickie Towarzystwo Andragogiczne
  • Fundacja Copernicus na rzecz Rozwoju Badań Naukowych
  • Instytut Historii im. Tadeusza Manteuffla Polskiej Akademii Nauk
  • Instytut Kultur Śródziemnomorskich i Orientalnych PAN
  • Instytut Tomistyczny
  • Karmelitański Instytut Duchowości w Krakowie
  • Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego
  • Państwowa Akademia Nauk Stosowanych w Krośnie
  • Państwowa Akademia Nauk Stosowanych we Włocławku
  • Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa im. Stanisława Pigonia w Krośnie
  • Polska Fundacja Przemysłu Kosmicznego
  • Polskie Towarzystwo Ekonomiczne
  • Polskie Towarzystwo Ludoznawcze
  • Towarzystwo Miłośników Torunia
  • Towarzystwo Naukowe w Toruniu
  • Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
  • Uniwersytet Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie
  • Uniwersytet Mikołaja Kopernika
  • Uniwersytet w Białymstoku
  • Uniwersytet Warszawski
  • Wojewódzka Biblioteka Publiczna - Książnica Kopernikańska
  • Wyższe Seminarium Duchowne w Pelplinie / Wydawnictwo Diecezjalne „Bernardinum" w Pelplinie

© 2021- Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu Deklaracja dostępności Sklep wydawnictwa