VISUAL MERCHANDISING NA PRZYKŁADZIE SIECI SKLEPÓW MOHITO
DOI:
https://doi.org/10.12775/AUNC_ZARZ.2016.024Słowa kluczowe
visual merchandining, aranżacja wnętrz, konkurencja rynkowaAbstrakt
Visual merchandising jest intensywnie rozwijającą się dziedziną, szczególnie w ostatnich latach, kiedy zauważalna jest niezwykle silna konkurencja rynkowa. W dobie internetu, kiedy konsumenci mogą dokonywać zakupów jednym kliknięciem palca, tradycyjni sprzedawcy muszą mocno się starać, aby przyciągnąć uwagę potencjalnego klienta. Nietypowe okno wystawowe, czy aranżacja wnętrza powinna wyróżniać się spośród innych, oferowanych przez konkurencję, dlatego do tematyki merchandisingu wizualnego przykłada się wielką wagę i stanowi on ważny aspekt przewagi konkurencyjnej. Celem pracy jest ocena wpływu, jaki wywiera marketing wizualny na zachowania klientów w salonach sieci Mohito. Dokonano analizy wpływu zmian w zasadach visual merchandisingu oraz zmian aranżacji salonu sprzedaży na decyzje zakupowe klientów. Autorki postawiły hipotezę mówiącą, że zmiany w zasadach visual merchandisingu pozytywnie wpływają na zainteresowanie klientów produktem. Zastosowaną techniką badawczą w niniejszej pracy było badanie ankietowe.
Bibliografia
Borusiak B. (2005), Merchandising, Akademia Ekonomiczna w Poznaniu, Poznań.
Harłacz M. (2013), Visual merchandising – dzień dobry!, „Branża dziecięca”, nr 1.
Nowacki R. (2003), Visual promotion i merchandising jako czynniki aktywizujące sprzedaż przedsiębiorstwa handlowego, „Handel wewnętrzny”, nr 4-5.
Pałgan R. (2012), Merchandising, Akademia Morska w Gdyni, Gdynia.
Pickton D., Broderick A. (2001), Integrated Marketing Communications, Pearson Education.
Białoń L., Gawron A., Kamińska A., Stupałkowski M., Szymańska K., Werner E. (2011), Marketing w handlu, pod red. L. Białoń, Wydawnictwo Wyższej Szkoły Menedżerskiej w Warszawie, Warszawa.
Borusiak B. (2005), Merchandising, Akademia Ekonomiczna w Poznaniu, Poznań.
Diamond J., Diamond E. (2007), Merchandising. Magnetyzm przestrzeni handlowej, Gliwice.
Kolasińska - Morawska K.(2011), Merchandising z kreacją atmosfery jako forma komunikacji z klientem w miejscu sprzedaży, [w:] Trippner M., Al-Noorachi M. (red.), Przedsiębiorczość i zarządzanie, SWSPiZ w Łodzi, Tom XII, Zeszyt 5.
Skowron S., Jakubiuk E. (2012), Visual Merchandising jako efektywny sposób przyciągania klientów, Politechnika Lubelska, Marketing przyszłości. Trendy. Strategie. Instrumenty. Komunikacja rynkowa podmiotów rynkowych, Zeszyty naukowe nr 712, Problemy zarządzania, finansów i marketingu, nr 26, Uniwersytet Szczeciński, Szczecin.
Visual Merchandising Blog, // www.visualmerchandising.blog.pl, (12.08.2015).
Wiśniewska A.M., Dudko M. (2016), Budowa programów lojalnościowych, AUNC Zarządzanie, Wydawnictwo Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu.
Witek L. (2006), Wykorzystanie merchandisingu w sterowaniu wyborami konsumentów, Studia i prace kolegium zarządzania i finansów, Zeszyt Naukowy 69, SGGW w Warszawie, Wyd. Elipsa.
Pobrania
Opublikowane
Jak cytować
Numer
Dział
Statystyki
Liczba wyświetleń i pobrań: 669
Liczba cytowań: 0