Przejdź do sekcji głównej Przejdź do głównego menu Przejdź do stopki
  • Zarejestruj
  • Zaloguj
  • Język
    • English
    • Język Polski
  • Menu
  • Strona domowa
  • Aktualny numer
  • Archiwum
  • Ogłoszenia
  • O czasopiśmie
    • O czasopiśmie
    • Przesyłanie tekstów
    • Zespół redakcyjny
    • Rada Programowa
    • Lista recenzentów
    • Polityka prywatności
    • Kontakt
  • Zarejestruj
  • Zaloguj
  • Język:
  • English
  • Język Polski

Acta Universitatis Nicolai Copernici. Zarządzanie

CLUSTER AS A WAY TO ACHIEVE A COMPETITIVE ADVANTAGE
  • Strona domowa
  • /
  • CLUSTER AS A WAY TO ACHIEVE A COMPETITIVE ADVANTAGE
  1. Strona domowa /
  2. Archiwum /
  3. Tom 42 Nr 4 (2015) /
  4. Artykuły

CLUSTER AS A WAY TO ACHIEVE A COMPETITIVE ADVANTAGE

Autor

  • Katarzyna Liczmańska Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu http://orcid.org/0000-0001-6548-055X
  • Agnieszka Wiśniewska Wyższa Szkoła Promocji Mediów Show Businessu Wydział Zarządzania

DOI:

https://doi.org/10.12775/AUNC_ZARZ.2015.049

Słowa kluczowe

cluster, network connections, competitive advantage

Abstrakt

In today's economic reality, when it is extremely difficult to obtain a competitive advantage, the cooperation of enterprises becomes inevitable. The economy of the future is an innovative economy, based mainly on clusters and networks of cooperation. Cooperation between actors increasingly in the modern economy functions as one of the key factors in the success of the business. The aim of the empirical research was to identify the benefits that reach companies in the cluster, and to determine the effect of merger in clusters on their ability to achieve their competitive advantage and. In this paper the authors present the importance of clusters for the achievement of competitive edge companies. The conclusions drawn in the development based on a study by a case study. The information was collected in the period October - November 2015.

Bibliografia

Brodzicki T., Szultka S., (2002), Koncepcja klastrów a konkurencyjność przedsiębiorstw, Organizacja i Kierowanie nr 4, Warszawa.

Coughlin T., Competition and cooperation in marketing channel choice, theory and application, Marketing Science , vol 4,1985.

Dobrowolska E., (2015), Pomiędzy rywalizacją a współpracą – strategia koopetycji w klastrach ICT, AUNC Zarządzanie XLII, Wydawictwo Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu.

Dyer J.H., Singh H., (1998), The Relational View: Cooperative Strategy and Source of Interorganizational Competitive Advantage, Academy of Management Review, vol. 23, no 4.

Klimczuk-Kochańska M., (2012), Rola klastrów gospodarczych wbudowaniu kultury innowacyjności przedsiębiorstw i regionu, Współczesne Zarządzanie 1/2012.

Liczmańska K., Budowanie silnych marek produktowych w warunkach zakazu reklamy publicznej na przykładzie sektora alkoholi wysokoprocentowych, Wydawnictwo Naukowe uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu, Toruń 2015.

Liczmańska K., Wiśniewska A., (2014), Definicyjne cechy klastrów a kluczowe czynniki sukcesu, [w:] Człowiek i organizacje – dylematy współczesnego zarządzania (red.) W. Harasim, Wyższa Szkoła Promocji, Warszawa.

Mikołajczyk B., Kurczewska A., Fila J., (2009), Klastry na świecie. Studia przy-padków. Wydawnictwo Gifin, Warszawa.

Nowak D., (2012), Ocena i pomiar relacji w międzyorganizacyjnej kooperacji, w: T. Dudycz, G. Osbert-Pociecha, B. Brycz, Efektywność – rozważania nad istotą i pomiarem, Prace naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu.

Porter M.E., (2001), Porter o konkurencji, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa.

Rapacz A., (2008), Rola klastrów w kształtowaniu struktury i jakości produktu tu-rystycznego regionu, Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu nr 29, Gospodarka i Środowisko nr 10, Wrocław.

Słomińska – Okła M., (2012), Klastry determinantą innowacyjności regionów Polsce i na Ukrainie [w:] Wschód i Zachód w wymiarze globalnym. Doświadczenia z przeszłości i perspektywy na przyszłość (red.) M. Miłek, G. Wilk-Jakubowski, R. Brzoza, Wydawnictwo Stowarzyszenia Współpracy Polska – Wschód, Kielce.

Acta Universitatis Nicolai Copernici. Zarządzanie

Pobrania

  • PDF (English)

Opublikowane

2016-06-25

Jak cytować

Liczmańska, Katarzyna, i Agnieszka Wiśniewska. 2016. „CLUSTER AS A WAY TO ACHIEVE A COMPETITIVE ADVANTAGE”. Acta Universitatis Nicolai Copernici. Zarządzanie 42 (4):93-101. https://doi.org/10.12775/AUNC_ZARZ.2015.049.
  • PN-ISO 690 (Polski)
  • ACM
  • ACS
  • APA
  • ABNT
  • Chicago
  • Harvard
  • IEEE
  • MLA
  • Turabian
  • Vancouver
Pobierz cytowania
  • Endnote/Zotero/Mendeley (RIS)
  • BibTeX

Numer

Tom 42 Nr 4 (2015)

Dział

Artykuły

Statystyki

Liczba wyświetleń i pobrań: 167
Liczba cytowań: 0

Crossref
Scopus
Google Scholar
Europe PMC

Wyszukiwanie

Wyszukiwanie

Przeglądaj

  • Indeks autorów
  • Lista archiwalnych numerów

Użytkownik

Użytkownik

Aktualny numer

  • Logo Atom
  • Logo RSS2
  • Logo RSS1

Informacje

  • dla czytelników
  • dla autorów
  • dla bibliotekarzy

Newsletter

Zapisz się Wypisz się

Język / Language

  • English
  • Język Polski

Tagi

Szukaj przy pomocy tagu:

cluster, network connections, competitive advantage
W górę

Akademicka Platforma Czasopism

Najlepsze czasopisma naukowe i akademickie w jednym miejscu

apcz.umk.pl

Partnerzy platformy czasopism

  • Akademia Ignatianum w Krakowie
  • Akademickie Towarzystwo Andragogiczne
  • Fundacja Copernicus na rzecz Rozwoju Badań Naukowych
  • Instytut Historii im. Tadeusza Manteuffla Polskiej Akademii Nauk
  • Instytut Kultur Śródziemnomorskich i Orientalnych PAN
  • Karmelitański Instytut Duchowości w Krakowie
  • Państwowa Akademia Nauk Stosowanych w Krośnie
  • Państwowa Akademia Nauk Stosowanych we Włocławku
  • Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa im. Stanisława Pigonia w Krośnie
  • Polskie Towarzystwo Ekonomiczne
  • Polskie Towarzystwo Ludoznawcze
  • Towarzystwo Miłośników Torunia
  • Towarzystwo Naukowe w Toruniu
  • Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
  • Uniwersytet Mikołaja Kopernika
  • Uniwersytet w Białymstoku
  • Uniwersytet Warszawski
  • Wojewódzka Biblioteka Publiczna - Książnica Kopernikańska
  • Wyższe Seminarium Duchowne w Pelplinie / Wydawnictwo Diecezjalne „Bernardinum" w Pelplinie

© 2021- Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu Deklaracja dostępności Sklep wydawnictwa