Przejdź do sekcji głównej Przejdź do głównego menu Przejdź do stopki
  • Zarejestruj
  • Zaloguj
  • Język
    • English
    • Język Polski
  • Menu
  • Strona domowa
  • Aktualny numer
  • Archiwum
  • Ogłoszenia
  • O czasopiśmie
    • O czasopiśmie
    • Przesyłanie tekstów
    • Zespół redakcyjny
    • Rada Programowa
    • Lista recenzentów
    • Polityka prywatności
    • Kontakt
  • Zarejestruj
  • Zaloguj
  • Język:
  • English
  • Język Polski

Acta Universitatis Nicolai Copernici. Zarządzanie

AUDYT INNOWACYJNOŚCI KUJAWSKO-POMORSKICH PRZEDSIĘBIORSTW
  • Strona domowa
  • /
  • AUDYT INNOWACYJNOŚCI KUJAWSKO-POMORSKICH PRZEDSIĘBIORSTW
  1. Strona domowa /
  2. Archiwum /
  3. Tom 42 Nr 1 (2015) /
  4. Artykuły

AUDYT INNOWACYJNOŚCI KUJAWSKO-POMORSKICH PRZEDSIĘBIORSTW

Autor

  • Natalia Przybylska Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu Wydział Nauk Ekonomicznych i Zarządzania

DOI:

https://doi.org/10.12775/AUNC_ZARZ.2015.009

Słowa kluczowe

audyt innowacyjności, innowacyjność

Abstrakt

Zarządzanie przedsiębiorstwem poprzez ukierunkowanie na ciągły rozwój zdaje się być cechą przedsiębiorstw przyszłości. Bez przeprowadzenia diagnozy działalności gospodarczej - trudne, a nawet niemożliwe jest skuteczne zarządzanie organizacją. Dopiero właściwe poznanie i ocena potencjału przedsiębiorstwa oraz jego otoczenia umożliwia zaplanowanie i realizację celów danego podmiotu. Tworzenie nowych dochodowych rozwiązań stanowi sedno innowacyjności, która w swej istocie jest obszarem zmiennym i bardzo wymagającym – zarówno uwagi, wiedzy, czasu i determinacji. Pomocne w kształtowaniu wiedzy o danej organizacji jest narzędzie badawcze – audyt innowacyjności. Został on wykorzystany w badaniu empirycznym diagnozującym poziom innowacyjności kujawsko-pomorskich przedsiębiorstw. Wnioski z badania dostarczają danych o tym, które obszary działalności mają największy wpływ na innowacyjność przedsiębiorstw oraz jakie działania w tym zakresie można podejmować, aby skuteczniej zarządzać organizacją.

Bibliografia

Abou-Zeid E.,Cheng Q. (2004) The effectiveness of innovation: a knowledge management approach. International Journal of Innovation Management, Vol. 8, No.3.

Andruszkiewicz K. (2012), Istota i znaczenie badań marketingowych [w:] Badania marketingowe w zarządzaniu organizacją, W. Popławski, E. Skawińska (red.), Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa.

Bessant J., Tidd J. (2013), Innovation and entrepreneurship-second edition, John Wiley & Sons Ltd, Chichester.

Bessant J., Tidd J. (2005), Managing innovation: integrating technological, market and organizational change, John Wiley & Sons Ltd, Chichester.

Dewangan V., Godse M. (2014), Towards a holistics enterprises innovation performance measurement system”, Technovation 34.

Downe A. G. (2012), Relational capital and SME collaborative strategy in the Malaysian service industry, Int. J. Services, Economics and Management, Vol. 4, No. 2.

Goldman N. (2010), Measurement+Research= Improvement+Innvation, Credit Union Journal, October 4.

Jemielniak D., Koźmiński A. K. (2008), Zarządzanie wiedzą. Podręcznik akademicki, Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne, Warszawa.

Poznańska K. (1998), Uwarunkowania innowacji w małych i średnich przedsiębiorstwach, Dom Wydawniczy ABC, Warszawa.

Schumpeter J.A (1995)., Socjalizm. Kapitalizm. Demokracja, PWN, Warszawa.

Trias De Bes F, Kotler P. (2013), Innowacyjność przepis na sukces. Model „od A do F”, Dom Wydawniczy REBIS, Poznań.

Zastempowski M. (2010), Uwarunkowania budowy potencjału innowacyjnego polskich małych i średnich przedsiębiorstw, Wydawnictwo Naukowe UMK, Toruń.

Acta Universitatis Nicolai Copernici. Zarządzanie

Pobrania

  • PDF (English)

Opublikowane

2015-08-01

Jak cytować

Przybylska, Natalia. 2015. „AUDYT INNOWACYJNOŚCI KUJAWSKO-POMORSKICH PRZEDSIĘBIORSTW”. Acta Universitatis Nicolai Copernici. Zarządzanie 42 (1):113-26. https://doi.org/10.12775/AUNC_ZARZ.2015.009.
  • PN-ISO 690 (Polski)
  • ACM
  • ACS
  • APA
  • ABNT
  • Chicago
  • Harvard
  • IEEE
  • MLA
  • Turabian
  • Vancouver
Pobierz cytowania
  • Endnote/Zotero/Mendeley (RIS)
  • BibTeX

Numer

Tom 42 Nr 1 (2015)

Dział

Artykuły

Statystyki

Liczba wyświetleń i pobrań: 475
Liczba cytowań: 0

Crossref
Scopus
Google Scholar
Europe PMC

Wyszukiwanie

Wyszukiwanie

Przeglądaj

  • Indeks autorów
  • Lista archiwalnych numerów

Użytkownik

Użytkownik

Aktualny numer

  • Logo Atom
  • Logo RSS2
  • Logo RSS1

Informacje

  • dla czytelników
  • dla autorów
  • dla bibliotekarzy

Newsletter

Zapisz się Wypisz się

Język / Language

  • English
  • Język Polski

Tagi

Szukaj przy pomocy tagu:

audyt innowacyjności, innowacyjność
W górę

Akademicka Platforma Czasopism

Najlepsze czasopisma naukowe i akademickie w jednym miejscu

apcz.umk.pl

Partnerzy platformy czasopism

  • Akademia Ignatianum w Krakowie
  • Akademickie Towarzystwo Andragogiczne
  • Fundacja Copernicus na rzecz Rozwoju Badań Naukowych
  • Instytut Historii im. Tadeusza Manteuffla Polskiej Akademii Nauk
  • Instytut Kultur Śródziemnomorskich i Orientalnych PAN
  • Instytut Tomistyczny
  • Karmelitański Instytut Duchowości w Krakowie
  • Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego
  • Państwowa Akademia Nauk Stosowanych w Krośnie
  • Państwowa Akademia Nauk Stosowanych we Włocławku
  • Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa im. Stanisława Pigonia w Krośnie
  • Polska Fundacja Przemysłu Kosmicznego
  • Polskie Towarzystwo Ekonomiczne
  • Polskie Towarzystwo Ludoznawcze
  • Towarzystwo Miłośników Torunia
  • Towarzystwo Naukowe w Toruniu
  • Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
  • Uniwersytet Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie
  • Uniwersytet Mikołaja Kopernika
  • Uniwersytet w Białymstoku
  • Uniwersytet Warszawski
  • Wojewódzka Biblioteka Publiczna - Książnica Kopernikańska
  • Wyższe Seminarium Duchowne w Pelplinie / Wydawnictwo Diecezjalne „Bernardinum" w Pelplinie

© 2021- Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu Deklaracja dostępności Sklep wydawnictwa