Przejdź do sekcji głównej Przejdź do głównego menu Przejdź do stopki
  • Zarejestruj
  • Zaloguj
  • Język
    • English
    • Język Polski
  • Menu
  • Strona domowa
  • Aktualny numer
  • Archiwum
  • Ogłoszenia
  • O czasopiśmie
    • O czasopiśmie
    • Przesyłanie tekstów
    • Zespół redakcyjny
    • Rada Programowa
    • Lista recenzentów
    • Polityka prywatności
    • Kontakt
  • Zarejestruj
  • Zaloguj
  • Język:
  • English
  • Język Polski

Acta Universitatis Nicolai Copernici. Zarządzanie

NAJPOPULARNIEJSZE INSTRUMENTY ZARZĄDZANIA. PRZEGLĄD BADAŃ EMPIRYCZNYCH
  • Strona domowa
  • /
  • NAJPOPULARNIEJSZE INSTRUMENTY ZARZĄDZANIA. PRZEGLĄD BADAŃ EMPIRYCZNYCH
  1. Strona domowa /
  2. Archiwum /
  3. Tom 42 Nr 1 (2015) /
  4. Artykuły

NAJPOPULARNIEJSZE INSTRUMENTY ZARZĄDZANIA. PRZEGLĄD BADAŃ EMPIRYCZNYCH

Autor

  • Paweł Cegliński Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu Wydział Nauk Ekonomicznych i Zarządzania

DOI:

https://doi.org/10.12775/AUNC_ZARZ.2015.002

Słowa kluczowe

instrumenty zarządzania, decyzje biznesowe

Abstrakt

Menedżerowie powinni wybierać instrumenty, które najbardziej pomogą im w podejmowaniu decyzji. W związku ze stale rosnącą turbulencją otoczenia przedsiębiorstwa nie jest to łatwe. Niniejszy artykuł traktuje o najpopularniejszych instrumentach wspomagających proces zarządzania. Zaprezentowano w nim wyniki badań empirycznych – przeprowadzonych globalnie i na obszarze Polski. Uzupełniono je odpowiednimi komentarzami autora. Zwrócono ponadto uwagę na błędy badawcze i terminologiczne.

Bibliografia

Ackoff R.L., (1969), A Concept of Corporate Planning, Wiler-Interscience, New York.

Ansoff H.I., (1965), Corporate strategy, McGraw-Hill, New York.

Brózda J., Marek S., (2008), Otoczenie przedsiębiorstwa [w:] Marek S., Białasiewicz M. (red.), Podstawy nauki o organizacji, PWE, Warszawa.

Grant R.M., (2003), Strategic planning in a turbulent environment: evidence from the oil majors, Strategic Management Journal, 24/2003.

Hill Ch., Jones G., (1998), Strategic Management, Houghton Mifflin, Boston.

Jabłoński M., (2011), Założenia Strategicznej Karty Wyników [w:] A. Jabłoński, M. Jabłoński, Strategiczna karta wyników (Balanced Scorecard). Teoria i praktyka, Difin.

Kaczmarczyk S., (2011), Badania marketingowe. Podstawy metodyczne, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa.

Kaplan R.S., Norton D.P., (2001), Strategiczna karta wyników. Jak przełożyć strategię na działanie, PWN, Warszawa.

Karaszewski R., (2009), Nowoczesne koncepcje zarządzania jakością, Dom Organizatora, Toruń.

Kral. Z., Hopej M. (red.), (2011), Współczesne metody zarządzania w teorii i praktyce, Oficyna Wydawnicza Politechniki Wrocławskiej, Wrocław.

Bain & Company, (2013), Management Tools & Trends 2013.

Mazur A., Mazur D., (2004), Jak wdrożyć CRM w małej i średniej firmie?, Madar, Zabrze.

Mintzberg H., (1994), The Rise and Fall of Strategic Planning, Prentice Hall, New York.

Obłój K., (2007), Strategia organizacji. W poszukiwaniu trwałej przewagi konkurencyjnej, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa.

Sierpińska M., (1997), Dynamiczny i statyczny pomiar płynności finansowej w przedsiębiorstwie [w:] M. Sierpińska, D. Wędzki, Zarządzanie płynnością finansową w przedsiębiorstwie, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.

Słownik Języka Polskiego PWN, http://www.wsjp.pl/index.php?id_hasla=13195&id_znaczenia=4752944&l=10&ind=0 [01.05.2015].

Sudoł S., (2006), Przedsiębiorstwo. Podstawy nauki o przedsiębiorstwie. Zarządzanie przedsiębiorstwem, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa.

Acta Universitatis Nicolai Copernici. Zarządzanie

Pobrania

  • PDF

Opublikowane

2015-08-01

Jak cytować

Cegliński, Paweł. 2015. „NAJPOPULARNIEJSZE INSTRUMENTY ZARZĄDZANIA. PRZEGLĄD BADAŃ EMPIRYCZNYCH”. Acta Universitatis Nicolai Copernici. Zarządzanie 42 (1):21-30. https://doi.org/10.12775/AUNC_ZARZ.2015.002.
  • PN-ISO 690 (Polski)
  • ACM
  • ACS
  • APA
  • ABNT
  • Chicago
  • Harvard
  • IEEE
  • MLA
  • Turabian
  • Vancouver
Pobierz cytowania
  • Endnote/Zotero/Mendeley (RIS)
  • BibTeX

Numer

Tom 42 Nr 1 (2015)

Dział

Artykuły

Statystyki

Liczba wyświetleń i pobrań: 456
Liczba cytowań: 0

Crossref
Scopus
Google Scholar
Europe PMC

Wyszukiwanie

Wyszukiwanie

Przeglądaj

  • Indeks autorów
  • Lista archiwalnych numerów

Użytkownik

Użytkownik

Aktualny numer

  • Logo Atom
  • Logo RSS2
  • Logo RSS1

Informacje

  • dla czytelników
  • dla autorów
  • dla bibliotekarzy

Newsletter

Zapisz się Wypisz się

Język / Language

  • English
  • Język Polski

Tagi

Szukaj przy pomocy tagu:

instrumenty zarządzania, decyzje biznesowe
W górę

Akademicka Platforma Czasopism

Najlepsze czasopisma naukowe i akademickie w jednym miejscu

apcz.umk.pl

Partnerzy platformy czasopism

  • Akademia Ignatianum w Krakowie
  • Akademickie Towarzystwo Andragogiczne
  • Fundacja Copernicus na rzecz Rozwoju Badań Naukowych
  • Instytut Historii im. Tadeusza Manteuffla Polskiej Akademii Nauk
  • Instytut Kultur Śródziemnomorskich i Orientalnych PAN
  • Instytut Tomistyczny
  • Karmelitański Instytut Duchowości w Krakowie
  • Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego
  • Państwowa Akademia Nauk Stosowanych w Krośnie
  • Państwowa Akademia Nauk Stosowanych we Włocławku
  • Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa im. Stanisława Pigonia w Krośnie
  • Polska Fundacja Przemysłu Kosmicznego
  • Polskie Towarzystwo Ekonomiczne
  • Polskie Towarzystwo Ludoznawcze
  • Towarzystwo Miłośników Torunia
  • Towarzystwo Naukowe w Toruniu
  • Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
  • Uniwersytet Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie
  • Uniwersytet Mikołaja Kopernika
  • Uniwersytet w Białymstoku
  • Uniwersytet Warszawski
  • Wojewódzka Biblioteka Publiczna - Książnica Kopernikańska
  • Wyższe Seminarium Duchowne w Pelplinie / Wydawnictwo Diecezjalne „Bernardinum" w Pelplinie

© 2021- Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu Deklaracja dostępności Sklep wydawnictwa