Instrumenty promocji imprez biegowych
DOI:
https://doi.org/10.12775/AUNC_ZARZ.2014.015Słowa kluczowe
imprezy biegowe, marketing-mix, promocja, promotion-mix, ToruńAbstrakt
Od 2013 roku jogging stał się najbardziej popularną aktywnością fizyczną wśród Polaków. Ta dyscyplina sportu jest uprawiana przez 36% społeczności, co wpłynęło zarówno na wzrastającą liczbę osób biorących udział w imprezach biegowych oraz zjawisko silnej konkurencji wśród organizatorów wydarzeń. Stąd działania promocyjne to najważniejszy element strategii marketingowych stosowany podczas organizacji przedsięwzięć sportowych. Aktualnie Internet stanowi najcenniejsze źródło informacji o różnych imprezach. W niniejszej pracy przedstawiono kompleksową analizę narzędzi promotion-mix stosowanych podczas realizacji imprez biegowych w Polsce wraz z wyszczególnieniem instrumentów zastosowanych przez toruńskich organizatorów w 2012 roku.Bibliografia
ARC Rynek i Opinia, (2013), Sponsoring Monitor 2012/2013, http://www.arc.com.pl/do_biegu_gotowi_start!-40999477-pl.html, [30.10.2013].
Armstrong G., Kotler Ph. (2012), Marketing. Wprowadzenie, Wyd. Oficyna, Warszawa.
Dzięgiel A. (2013), Wpływ imprez sportowych na rozwój turystyki w Toruniu, Praca magisterska, WNEiZ UMK, Toruń.
Johann M. (2009), Strategie marketingowe w turystyce, Wyd. Difin, Warszawa.
Klisiński J. (2008), Marketing w biznesie sportowym, Wyd. WSEiA, Bytom.
Pabian A. (20008), Promocja. Nowoczesne środki i formy. Monografia, Wyd. Difin, Warszawa.
Pogorzelski S. (2007), Od marketingu do sponsoringu: komunikacja w marketingu sportowym, [w:] H. Mruk, R. Śliwowski, K. Kropielnicki, P. Matecki, P. Przybylska, M. Furlepa (red.), Marketingowe zarządzanie sportem, Wyd. Sport & Business Fundation, Poznań.
Sowier-Kasprzyk I., Chrzan E. (2008), Marketingowe aspekty organizacji imprez sportowych ze szczególnym uwzględnieniem promocji na przykładzie I Biegu Częstochowskiego, [w:] J. Klisiński, Finanse i marketing w sporcie, Wyd. WSEiA. Bytom.
Sowier-Kasprzyk I., Chrzan E. (2009), Wpływ propagowania nordic walking na rozwój produktu sportowo-rekreacyjngeo, [w:] J. Klisiński (red.), Marketing w sporcie i turystyce sportowej, Wyd. WSEiA, Bytom.
Śniadek J. (2008), Marketing sportu powszechnego – nowoczesne narzędzia oddziaływania na konsumenta usług sportowo-rekreacyjnych, [w:] W.W. Gaworecki, Z. Mroczyński, Tury-styka i sport dla wszystkich w promocji zdrowego stylu życia, Wyd. WSTiH, Gdańsk.
Waśkowski Z. (2013), Koncepcja marketingu w sporcie masowym, referat wygłaszany podczas ogólnopolskiej konferencji metodycznej nt. Marketingowe aspekty organizacji imprez bie-gowych, UEP, Poznań 24-25.10.2013.
Woźniczka J. (2012), Efekty reklamy i ich pomiar, Wyd. UE, Wrocław.
http://tkson.pl.tl, [30.10.2013].
http://www.biegzamkowy.pl, [30.10.2013].
https://www.facebook.com, [30.10.2013].
http://www.maratontorunski.pl, [30.10.2013].
http://www.runtorun.pl, [30.10.2013].
Pobrania
Opublikowane
Jak cytować
Numer
Dział
Statystyki
Liczba wyświetleń i pobrań: 554
Liczba cytowań: 0