Public Relations w budowaniu siły marki
DOI:
https://doi.org/10.12775/AUNC_ZARZ.2014.007Słowa kluczowe
siła marki, brand, public relations, komunikacja marketingowa, reklama.Abstrakt
Niniejszy artykuł został poświęcony kwestii wpływu działań public relations na budowanie silnej marki. Problematyka ta została podjęta z uwagi na konieczność uwzględniania w polityce współczesnych przedsiębiorstw potrzeb społecznych oraz przekonania szeroko pojętego otoczenia o podporządkowaniu działalności organizacji nie tylko własnemu zyskowi, ale również interesowi społecznemu, co umożliwiają jedynie sprawnie przeprowadzone działania public relations. Stąd też autorka artykułu stawia tezę, że również marki, stanowiące najcenniejszy zasób organizacji, są zdolne do nawiązywania trwałych relacji z konsumentami, w głównej mierze za pomocą wspominanego instrumentu.Bibliografia
Czarnowski P., (2003), Marka marce,
http://www.wasilewski.com.pl/pl/o_nas/silna_marka/marka_marce/ [20.10.2013].
Czarnowski P., (2005), Zanim powiesz public relations..., „CXO: Magazyn Kadry Zarządzającej”, nr 2.
De Chernatony L., (2003), Marka. Wizja i tworzenie marki, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Gdańsk.
Grabowski S., (2010), Przenikanie online, „Marketing w Praktyce”, nr 12.
Grzegorczyk A., (2010), Reklama, PWE, Warszawa.
Kapferer J. N., (2007), The new strategic brand management: creating and Sustaining Brand Equity Long Term, Kogan Page, London.
Kłeczek R., Sagan A., (2006), Reklama jako instrument marketingowy wspierający wizerunek marki, [w:] Kall J., Kłeczek R., Sagan A., Zarządzanie marką, Oficyna Ekonomiczna, Kraków.
Nowacki R., (2006), Reklama, Difin, Warszawa.
Pawlak-Kołodziejska K., (2011), Komunikacja marketingowa, [w:] Andruszkiewicz K. (red.), Marketing. Podręcznik akademicki, TNOiK, Toruń.
Ries A., Ries L., (2004), Upadek reklamy, wzlot public relations, przeł. M. Ciszewska, PWE, Warszawa.
Ruscheinski N., Talbot P., (2002), Public relations w Internecie. Udane i korzystne partnerstwo, [w:] Brady R., Forrest E., Mizerski, R., Marketing w Internecie, PWE, Warszawa.
Szarek D., (2009), Coca-Cola „niechcący” najpopularniejsza na Facebooku?,
http://interaktywnie.com/biznes/newsy/social-media/coca-cola-niechcacy-najpopularniejsza-na-facebooku-3236 [21.10.2013].
Schmitt B., Simonson A., (1999), Estetyka w marketingu. Strategiczne zarządzanie markami, tożsamością i wizerunkiem firmy, Wydawnictwo Profesjonalnej Szkoły Biznesu, Kraków.
Siejak M., (2011), Kto mówi w imieniu marki, „Marketing w Praktyce”, nr 9.
Siejak M., (2011), Rzecznik marki na forach, „Marketing w Praktyce”, nr 7.
Sznajder A., (1993), Sztuka promocji, czyli jak najlepiej zaprezentować siebie i swoją firmę, Business Press, Warszawa.
Tkaczyk P., (2011), Zakamarki marki: rzeczy, o których mogłeś nie wiedzieć, zapomnieć lub pominąć podczas budowania swojej marki, HELION, Gliwice.
Witek-Hajduk M. K., (2011), Zarządzanie silną marką, Wolters Kluwer Polska Sp. z o.o., Warszawa.
Pobrania
Opublikowane
Jak cytować
Numer
Dział
Statystyki
Liczba wyświetleń i pobrań: 1261
Liczba cytowań: 0