Skip to main content Skip to main navigation menu Skip to site footer
  • Register
  • Login
  • Language
    • English
    • Język Polski
  • Menu
  • Home
  • Current
  • Archives
  • Announcements
  • About
    • About the Journal
    • Submissions
    • Editorial Team
    • Editorial Board
    • List of Reviewers
    • Privacy Statement
    • Contact
  • Register
  • Login
  • Language:
  • English
  • Język Polski

Acta Universitatis Nicolai Copernici. Management

Social CRM as the modern business concept
  • Home
  • /
  • Social CRM as the modern business concept
  1. Home /
  2. Archives /
  3. Vol. 40 (2013) /
  4. Articles

Social CRM as the modern business concept

Authors

  • Agata Sudolska Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu, Wydział Nauk Ekonomicznych i Zarządzania, ul. Gagarina 13a, 87-100 Toruń

DOI:

https://doi.org/10.12775/AUNC_ZARZ.2013.002

Keywords

Customer relationship management system, Social CRM

Abstract

The paper presents the issues concerning the influence that enterprises can wield on customers using social media. Such communication channels enable not only communicating something to customers but also monitoring the changes of customers’ ways of thinking. The result of the appearance of social media is new business concept called Social Customer Relationship Management. The paper is an attempt to explain the idea of Social CRM and exemplify its use in practice.

References

Baran G., Marzec M., (2012), Znaczenie zaufania w strategiach marketingowych opartych na współtworzeniu wartości z klientami, [w:] G. Rosa, A. Smalec (red.), Marketing przyszłości. Trendy. Strategie. Instrumenty. Orientacja na klienta na konkurencyjnym rynku, Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego nr 711, Problemy Zarządzania, Finansów i Marketingu nr 25.

Deszczyński B., (2011), CRM. Strategia, system, zarządzanie zmianą, Oficyna Wolters Kluwer business, Warszawa.

Doyle P., (2003), Marketing wartości, Felberg SJA, Warszawa.

Dyche J., (2002), The CRM Handbook. A Business Guide to Customer Relationship Management, Addison-Wesley, Boston.

Griffin J., (1995), Customer Loyalty. How to Earn It How to Keep It, Jossey-Bass Publishers, San Francisco.

Grzanka I., (2010), Indywidualizacja relacji z klientami – ujęcie teoretyczno-praktyczne, [w:]

M. Brzozowska-Woś (red.), Marketing. Ujęcie relacyjne, Politechnika Gdańska, Gdańsk.

Handy C., (1995), Trust and the virtual organization, „Harvard Business Review”, nr 37(3).

Kumar N., (1996), The power of trust in manufacturer-retailer relationships, „Harvard Business Review”, nr 74 (6).

Lane C., Bachmann R., (1996), The Social Construction of Trust: Supplier Relations in Britain and Germany, „Organization Studies”, nr 17.

Lehtinen J. R., Storbacka K., (2001), Sztuka budowania trwałych związków z klientami. Customer Relationship Management, Oficyna Ekonomiczna, Kraków.

Lewicka-Strzałecka J., (2003), Zaufanie w relacji konsument – biznes, „Prakseologia”, nr 143.

Lewicki R. J., Bunker B. B., (1996), Developing and Maintaining Trust in Work Relationships, [w:] R. M. Kramer, T. R. Tyler (red.), Trust in Organizations: Frontiers of Theory and Research, Sage Publications Inc., Thousand Oaks; DOI: http://dx.doi.org/ 10.4135/9781452243610.n7.

Mac A., (2011), E-przyjaciele. Zobacz co media społecznościowe mogą zrobić dla Twojej firmy, Wydawnictwo Helion, Gliwice.

McAllister D. J., (1995), Affect- and Cognition-Based Trust as Foundations for Interpersonal Cooperation in Organizations, „Academy of Management Journal”, nr 38.

Pacha D., Wójcik J., (2009), Działania marketingowe w serwisach społecznościowych, [w:] Marketing przyszłości. Trendy. Strategie. Instrumenty. Współczesne wyzwania komunikacji marketingowej, Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego nr 559, Ekonomiczne Problemy Usług, nr 42.

Peszko K., (2011), Instrumenty marketingu i ich wpływ na zachowania nabywców, [w:] J. Perenc, G. Rosa (red.), Zachowania nabywców, Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego, Szczecin.

Piskorski M. J., (2012), Skuteczne strategie społecznościowe, „Harvard Business Review Polska”, nr kwiecień.

Prahalad C. K., Ramaswamy V., (2000), Co-opting customer competence, „Harvard Business Review”, nr January.

Prahalad C. K., Ramaswamy V., (2005), Przyszłość konkurencji: współtworzenie wyjątkowej wartości wraz z klientami, PWE, Warszawa.

Smalec A., (2012), Social media w komunikacji marketingowej podmiotów rynkowych, [w:] G. Rosa, A. Smalec (red.), Marketing przyszłości. Trendy. Strategie. Instrumenty. Komunikacja marketingowa podmiotów rynkowych, Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego nr 712, Problemy Zarządzania, Finansów i Marketingu, nr 26.

Sobieraj W., (2012), Więcej za mniej. Strategia wejścia na rynek Alior Banku, „Harvard Business Review Polska”, nr marzec.

Sumara K., Krzycki M., Prokurat S., Kubisiak P., (2012), Raport z badania: Polskie firmy w mediach społecznościowych, „Harvard Business Review Polska”, nr kwiecień.

Światowiec J., (2001), Zależność i zaufanie w relacjach między nabywcą a dostawcą, „Marketing i Rynek”, nr 4.

Wienberg T., (2009), The New community rules. Marketing in the social media, O’Reilly, Cambridge.

http://www.ideastorm.com 02.12.2012 r.

http://www.internetstandard.pl 02.12.2012, Internet Standard, Internauci a social media/social commerce, Gemius SA, grudzień 2010.

Acta Universitatis Nicolai Copernici. Management

Downloads

  • PDF (Język Polski)

Published

2014-02-21

How to Cite

Sudolska, Agata. 2014. “Social CRM As the Modern Business Concept”. Acta Universitatis Nicolai Copernici. Management 40 (February):25-37. https://doi.org/10.12775/AUNC_ZARZ.2013.002.
  • ACM
  • ACS
  • APA
  • ABNT
  • Chicago
  • Harvard
  • IEEE
  • MLA
  • Turabian
  • Vancouver
Download Citation
  • Endnote/Zotero/Mendeley (RIS)
  • BibTeX

Issue

Vol. 40 (2013)

Section

Articles

Stats

Number of views and downloads: 634
Number of citations: 0

Crossref
Scopus
Google Scholar
Europe PMC

Search

Search

Browse

  • Browse Author Index
  • Issue archive

User

User

Current Issue

  • Atom logo
  • RSS2 logo
  • RSS1 logo

Information

  • For Readers
  • For Authors
  • For Librarians

Newsletter

Subscribe Unsubscribe

Language

  • English
  • Język Polski

Tags

Search using one of provided tags:

Customer relationship management system, Social CRM
Up

Akademicka Platforma Czasopism

Najlepsze czasopisma naukowe i akademickie w jednym miejscu

apcz.umk.pl

Partners

  • Akademia Ignatianum w Krakowie
  • Akademickie Towarzystwo Andragogiczne
  • Fundacja Copernicus na rzecz Rozwoju Badań Naukowych
  • Instytut Historii im. Tadeusza Manteuffla Polskiej Akademii Nauk
  • Instytut Kultur Śródziemnomorskich i Orientalnych PAN
  • Instytut Tomistyczny
  • Karmelitański Instytut Duchowości w Krakowie
  • Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego
  • Państwowa Akademia Nauk Stosowanych w Krośnie
  • Państwowa Akademia Nauk Stosowanych we Włocławku
  • Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa im. Stanisława Pigonia w Krośnie
  • Polska Fundacja Przemysłu Kosmicznego
  • Polskie Towarzystwo Ekonomiczne
  • Polskie Towarzystwo Ludoznawcze
  • Towarzystwo Miłośników Torunia
  • Towarzystwo Naukowe w Toruniu
  • Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
  • Uniwersytet Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie
  • Uniwersytet Mikołaja Kopernika
  • Uniwersytet w Białymstoku
  • Uniwersytet Warszawski
  • Wojewódzka Biblioteka Publiczna - Książnica Kopernikańska
  • Wyższe Seminarium Duchowne w Pelplinie / Wydawnictwo Diecezjalne „Bernardinum" w Pelplinie

© 2021- Nicolaus Copernicus University Accessibility statement Shop