BUDOWANIE WIZERUNKU MAREK SAMOCHODÓW OSOBOWYCH PRZY WYKORZYSTANIU PORTALU FACEBOOK
DOI:
https://doi.org/10.12775/AUNC_ZARZ.2020.04.002Abstrakt
Wzrastająca konkurencja, coraz mniejsza skuteczność tradycyjnej reklamy sprawia, że przedsiębiorcy poszukując nowych możliwości coraz większe budżety kierują w stronę mediów społecznościowych. Zasadniczym elementem silnej marki jest jej wizerunek, na który wpływ ma wiele czynników, jednym z nich jest skuteczna komunikacja. Media społecznościowe a w szczególności Facebook staje się pomostem komunikacji łączącym markę z konsumentem. Celem głównym artykułu jest ocena wykorzystania portalu społecznościowego Facebook do budowania wizerunku marek samochodów osobowych. Dla potrzeb realizacji celu przeprowadzono analizę działań wizerunkowych wybranych marek samochodów na portalu Facebook oraz badanie metodą ankietową wśród użytkowników tego portalu.
Bibliografia
de Chernatony Leslie, Marka. Wizja i tworzenie marki, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Gdańsk 2003.
Dębski Maciej, Kreowanie silnej marki, PWE, 2008.
Grzegorczyk Adam, Reklama, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 2010.
Kall Jacek, Istota marki, [w:] „Integracja Europejska”, 2006.
Kotler Philip, Marketing. Analiza, planowanie, wdrażanie i kontrola, Warszawa, 1994.
Kozłowska Anna, Od osobowości marki do osobowości konsumenta, [w:] Instrumenty kształtowania wizerunku marki, (red.) A. Grzegorczyk, Warszawa 2005.
Krok Ewa, Media społecznościowe elementem systemu zarządzania wiedzą w firmie, Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego, nr 656, 2011.
Liczmańska Katarzyna, Strategie marek produktowych na rynku FMCG, Wydawnictwo Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu, 2016.
Liczmańska-Kopcewicz Katarzyna, Jagielski Michał, Wiśniewska Agnieszka, The image transfer in franchise system—the conceptual approach, Marketing i Rynek, nr 5, 31, 2019.
Liczmańska-Kopcewicz Katarzyna, The concept of Collaborative Innovation with Customers and its significante for creating innovations in the food sector, Education Excellence and Innovation Management: A 2025 Vision to Sustain Economic Development during Global Challenges, 2020, 9515-9527.
Liczmańska-Kopcewicz Katarzyna, Wiśniewska Agnieszka, The Importance of Cooperation with Customers for Innovative Results of Enterprises in the FMCG Sector - the Perspective of the Industry 4.0 Concept, Vision 2025: Education Excellence and Management of Innovations through Sustainable Economic Competitive Advantage, 2019, 13325-13338.
Liczmanska-Kopcewicz Katarzyna, Uczestnictwo konsumentów w tworzeniu innowacji poprzez media społecznościowe, Przedsiębiorczość i Zarządzanie, nr 18/4, 2017.
Lotko Aleksander, Luft Radosław, Analiza związku wizerunku marki samochodu osobowego z lojalnością klientów z wykorzystaniem modelowania równań strukturalnych, Marketing i Rynek, 6, 2019.
Marketingowe testowanie produktów, (red.) S. Sudoł, J. Szymczak, M. Haffer, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 2000.
Urbanek Grzegorz, Zarządzanie marką, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 2002.
Wiśniewska Agnieszka, Strategia lojalności konsumentów, Acta Universitatis Nicolai Copernici Zarządzanie, 2014, 1, DOI: http://dx.doi.org/10.12775/AUNC_ZARZ.2014.003
Wiśniewska Agnieszka, Karasiewicz Grzegorz, Effects of Young-Adults’ Loyalty on Their Behavior Towards Brand-A Comparative Analysis of Consumer Groups with Different Levels of Innovative Potential, Proceedings of the International Business Information Management Association Conference, Education Excellence and Innovation Management: A 2025 Vision to Sustain Economic Development during Global Challen, 2020, 9292-9302.
Żyminkowski Tomasz, Kształtowanie wizerunku banku, Wyd. Akademii Ekonomicznej w Poznaniu, Poznań 2003.
Pobrania
Opublikowane
Jak cytować
Numer
Dział
Licencja
Prawa autorskie (c) 2024 Artur Sobiech
Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Bez utworów zależnych 4.0 Międzynarodowe.
Statystyki
Liczba wyświetleń i pobrań: 244
Liczba cytowań: 0