Przejdź do sekcji głównej Przejdź do głównego menu Przejdź do stopki
  • Zarejestruj
  • Zaloguj
  • Język
    • English
    • Język Polski
  • Menu
  • Strona domowa
  • Aktualny numer
  • Archiwum
  • Ogłoszenia
  • O czasopiśmie
    • O czasopiśmie
    • Przesyłanie tekstów
    • Zespół redakcyjny
    • Rada Programowa
    • Lista recenzentów
    • Polityka prywatności
    • Kontakt
  • Zarejestruj
  • Zaloguj
  • Język:
  • English
  • Język Polski

Acta Universitatis Nicolai Copernici. Zarządzanie

CZYNNIKI KSZTAŁTUJĄCE LOJALNOŚĆ KLIENTÓW NA PRZYKŁADZIE DROGERII
  • Strona domowa
  • /
  • CZYNNIKI KSZTAŁTUJĄCE LOJALNOŚĆ KLIENTÓW NA PRZYKŁADZIE DROGERII
  1. Strona domowa /
  2. Archiwum /
  3. Tom 48 Nr 2 (2021) /
  4. Artykuły

CZYNNIKI KSZTAŁTUJĄCE LOJALNOŚĆ KLIENTÓW NA PRZYKŁADZIE DROGERII

Autor

  • Olga Aksamit Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu
  • Daria Bogalecka Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu
  • Jessica Krygier Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu
  • Eliza Piaścik Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu

DOI:

https://doi.org/10.12775/AUNC_ZARZ.2021.02.002

Abstrakt

Dynamiczne zmiany na rynkach, które zdeterminowane są m.in. przez przemiany społeczno-gospodarcze, czy też nieustanny rozwój technologii, stawiają współczesnym firmom wiele wyzwań. Kluczowym zadaniem firm jest nie tylko pozyskanie klienta, ale również jego utrzymanie oraz budowanie jego lojalności.

W pierwszej części artykułu zaprezentowano problematykę utraty klientów, zdefiniowano lojalność klientów oraz kształtujące ją czynniki. Kolejna część zawiera interpretację wyników pozyskanych podczas przeprowadzonego badania. Celem wspomnianego badania była identyfikacja kluczowych czynników decydujących o lojalności klientów indywidualnych (na przykładzie wybranych drogerii, działających stacjonarnie na terenie Polski). Hipoteza badawcza zakładała, iż kluczowe w budowaniu lojalności klientów są zachęty materialne i przesłanki racjonalne.

Bibliografia

Ahrholdt, D.C., Gudergan, P., Ringle, Ch.M., Enhancing loyalty: When improving consumer satisfaction and delight matters, Journal of Business Research, 94, 2019, 18-27.

Dembińska-Cyran I., Hołub-Iwan J., Perenc J., Zarządzanie relacjami z klientem, Difin, Warszawa 2004.

Hołub-Iwan, J., Badania marketingowe w procesie zarządzania relacjami z klientem, [w:] Zarządzanie relacjami z klientem, I. Dembińska-Cyran, J. Hołub-Iwan, J. Perenc, Difin, Warszawa 2004, s. 283-284.

Karunaratna, A.C., Kumara, P.A., Determinants of Customer Loyalty. A literature review, Journal of Customer Behaviour, 17(1-2), 2018, 49-73.

Kotler Ph., Marketing. Analiza, planowanie, wdrażanie i kontrola, Gebethner i Ska, Warszawa 1994.

Liczmańska, K., Budowanie silnych marek produktowych w warunkach zakazu reklamy publicznej na przykładzie sektora alkoholi wysokoprocentowych, Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu, Toruń, 2015.

Liczmańska-Kopcewicz, K. Redefining the role of the consumer in the process of creating marketing innovations. Economic and Social Development, Managerial Issues in Modern Business, Book of Proceedings, 2018, September, 561–570.

Liczmańska-Kopcewicz, K. The concept of Collaborative Innovation with Customers and its significante for creating innovations in the food sector, Education Excellence and Innovation Management: A 2025 Vision to Sustian Economic Development during Global Challenges, 2020, 9515-9527.

Lotko, A., Luft, R., Analiza związku wizerunku marki samochodu osobowego z lojalnością klientów z wykorzystaniem modelowania równań strukturalnych, Marketing i Rynek, 2019, 6, 24-33.

Meesala, A., Paul, J., Service quality, consumer satisfaction and loyalty in hospitals: Thinking for the future, Journal of Retailing and Consumer Services, 40, 2018, 261-269.

Otto J., Marketing relacji. Koncepcja i stosowanie, Wydawnictwo C.H. Beck, Warszawa 2004.

Rudawska E., Lojalność klientów, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 2005.

Skowron S., Skowron Ł., Lojalność klienta a rozwój organizacji, Difin, Warszawa 2012.

Trojanowski M., Marketing bezpośredni. Koncepcja — zarządzanie — instrumenty, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 2010.

Urban W., Siemieniako D., Lojalność klientów. Modele, motywy i pomiar, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2008.

Wiśniewska, A., Dudko, M., Budowa programów lojalnościowych, Acta Universitatis Nicolai Copernici Zarządzanie, 2016, 1, doi: http://dx.doi.org/10.12775/aunc_ZarZ.2016.001

Wiśniewska, A., Strategia lojalności konsumentów, Acta Universitatis Nicolai Copernici Zarządzanie, 2014, 1, Doi: http://dx.doi.org/10.12775/aunc_ZarZ.2014.003

Wiśniewska, A., Liczmańska-Kopcewicz, K., Components of the loyalty attitudes as antecedents of young adults' potential for innovation process on the example of Polish cosmetics market, Proceedings of the 33rd International Business Information Management Association Conference, IBIMA 2019: Education Excellence and Innovation Management through Vision 2020, 2019, s. 9583-9593.

Acta Universitatis Nicolai Copernici. Zarządzanie

Pobrania

  • PDF

Opublikowane

2022-03-31

Jak cytować

Aksamit, Olga, Daria Bogalecka, Jessica Krygier, i Eliza Piaścik. 2022. „CZYNNIKI KSZTAŁTUJĄCE LOJALNOŚĆ KLIENTÓW NA PRZYKŁADZIE DROGERII”. Acta Universitatis Nicolai Copernici. Zarządzanie 48 (2). https://doi.org/10.12775/AUNC_ZARZ.2021.02.002.
  • PN-ISO 690 (Polski)
  • ACM
  • ACS
  • APA
  • ABNT
  • Chicago
  • Harvard
  • IEEE
  • MLA
  • Turabian
  • Vancouver
Pobierz cytowania
  • Endnote/Zotero/Mendeley (RIS)
  • BibTeX

Numer

Tom 48 Nr 2 (2021)

Dział

Artykuły

Licencja

Creative Commons License

Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Bez utworów zależnych 4.0 Międzynarodowe.

Statystyki

Liczba wyświetleń i pobrań: 2275
Liczba cytowań: 0

Crossref
Scopus
Google Scholar
Europe PMC

Wyszukiwanie

Wyszukiwanie

Przeglądaj

  • Indeks autorów
  • Lista archiwalnych numerów

Użytkownik

Użytkownik

Aktualny numer

  • Logo Atom
  • Logo RSS2
  • Logo RSS1

Informacje

  • dla czytelników
  • dla autorów
  • dla bibliotekarzy

Newsletter

Zapisz się Wypisz się

Język / Language

  • English
  • Język Polski
W górę

Akademicka Platforma Czasopism

Najlepsze czasopisma naukowe i akademickie w jednym miejscu

apcz.umk.pl

Partnerzy platformy czasopism

  • Akademia Ignatianum w Krakowie
  • Akademickie Towarzystwo Andragogiczne
  • Fundacja Copernicus na rzecz Rozwoju Badań Naukowych
  • Instytut Historii im. Tadeusza Manteuffla Polskiej Akademii Nauk
  • Instytut Kultur Śródziemnomorskich i Orientalnych PAN
  • Instytut Tomistyczny
  • Karmelitański Instytut Duchowości w Krakowie
  • Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego
  • Państwowa Akademia Nauk Stosowanych w Krośnie
  • Państwowa Akademia Nauk Stosowanych we Włocławku
  • Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa im. Stanisława Pigonia w Krośnie
  • Polska Fundacja Przemysłu Kosmicznego
  • Polskie Towarzystwo Ekonomiczne
  • Polskie Towarzystwo Ludoznawcze
  • Towarzystwo Miłośników Torunia
  • Towarzystwo Naukowe w Toruniu
  • Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
  • Uniwersytet Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie
  • Uniwersytet Mikołaja Kopernika
  • Uniwersytet w Białymstoku
  • Uniwersytet Warszawski
  • Wojewódzka Biblioteka Publiczna - Książnica Kopernikańska
  • Wyższe Seminarium Duchowne w Pelplinie / Wydawnictwo Diecezjalne „Bernardinum" w Pelplinie

© 2021- Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu Deklaracja dostępności Sklep wydawnictwa