Przejdź do sekcji głównej Przejdź do głównego menu Przejdź do stopki
  • Zarejestruj
  • Zaloguj
  • Język
    • English
    • Język Polski
  • Menu
  • Strona domowa
  • Aktualny numer
  • Archiwum
  • Ogłoszenia
  • O czasopiśmie
    • O czasopiśmie
    • Przesyłanie tekstów
    • Zespół redakcyjny
    • Rada Programowa
    • Lista recenzentów
    • Polityka prywatności
    • Kontakt
  • Zarejestruj
  • Zaloguj
  • Język:
  • English
  • Język Polski

Acta Universitatis Nicolai Copernici. Zarządzanie

COMPANY'S CSR ACTIVITIES ADDRESSED TO ITS CUSTOMERS
  • Strona domowa
  • /
  • COMPANY'S CSR ACTIVITIES ADDRESSED TO ITS CUSTOMERS
  1. Strona domowa /
  2. Archiwum /
  3. Tom 46 Nr 3 (2019) /
  4. Artykuły

COMPANY'S CSR ACTIVITIES ADDRESSED TO ITS CUSTOMERS

Autor

  • Joanna Maria Grzegorczyk Politechnika Poznańska, Wydział Inżynierii Zarządzania

DOI:

https://doi.org/10.12775/29053

Słowa kluczowe

Corporate Social Responsibility, CSR, Consumers, Stakeholders

Abstrakt

Entrepreneurs increasingly perceive the need to engage in corporate social responsibility activities, which in the long term bring many benefits, both for the company and its stakeholders. The article adopts the thesis that the key stakeholder of every enterprise is its clients. The purpose of this article is to indicate what corporate social responsibility is and to formulate CSR activities that entrepreneurs can take. Presented practices are addressed to customers - the most important stakeholders of enterprises.

Bibliografia

Bossink B., (2012), Eco-Innovation and Sustainability Management, Routledge, New York.

Bowen H.R., (1953), Social responsibilities of the businessman, Harper & Brothers, New York.

Buczkowski B., Dorożyński T., Kuna-Marszałek A., Serwach T., Wieloch J., (2016), Społeczna odpowiedzialność biznesu. Studia przypadków firm międzynarodowych, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź.

Carroll A.B., (1979), A three-dimensional conceptual model of corporate performance, “Academy of Management Review”, no. 4.

Drucker P.F., (1986), MANAGEMENT Tasks, Responsibilities, Practices, Truman Talley Books, New York.

European Commision, (2011), Communication from the Commision to the European Parliament, the Council, the European Economic and Social Committee and the Committee of the Regions. A renewed EU strategy 2011-2014 for Corporate Social Responsibility, Brussels.

Freeman R.E., Evan W.M., (1990), Corporate governance: a stakeholder interpretation, „Journal of Behavioral Economics”, no. 4.

Freeman E.R., Harrison J.S., Wicks A.C., Parmar B.L., De Colle S., (2010), Stakeholder Theory: The State of the Art, Cambridge University Press, Cambridge.

Hopkins M., (2014), What is CSR all about?, “Aspirare”, no. 1.

ISO, (2011), Practical overview of the linkages between ISO 26000:2010, Guidance on social responsibility, and OECD Guidelines for Multinational Enterprises, Geneva.

Krzepicka A., Tarapata J., (2013), Strategia CSR, czyli tworzenie wspólnej wartości, [w:] Pisz Z., Rojek-Nowosielska M. (red.) Społeczna odpowiedzialność organizacji W poszukiwaniu paradygmatów, metodologii i strategii, Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu.

Kotler P., Hessekiler D., Lee N.R., (2012), Dobro popłaca, MT Biznes, Warszawa.

Mazur-Wierzbicka E., (2015), Wpływ konsumentów na rozwój społecznej odpowiedzialności przedsiębiorstw, „Handel Wewnętrzny”, no. 4.

Mazur-Wierzbicka E., (2016), Zachowania konsumencie w kontekście społecznej odpowiedzialności biznesu, „Studia i Prace WNEiZ US”, no. 43.

McElhaney K., (2009), A strategic approach to corporate social responsibility, Executive Forum.

Mei Peng Low, (2016), Corporate Social Responsibility and the Evolution of Internal Corporate Social Responsibility in 21st Century, “Asian Journal of Social Sciences and Management Studies”, 2016, No. 1.

Musiał M., Kubacki Ł., (2017), Społeczna odpowiedzialność biznesu w procesie zarządzania przedsiębiorstwami, „Zeszyty Naukowe Politechniki Częstochowskiej. Zarządzanie”, no. 25.

Rok B., (2004), Odpowiedzialny biznes w nieodpowiedzialnym świecie, Akademia Rozwoju Filantropii w Polsce, Forum Odpowiedzialnego Biznesu, Warszawa.

Siddique E., (2015), CSR Practices and Competitive Advantages: A Descriptive Study, “American Journal of Trade and Policy”, No. 1.

Stopczyńska K., (2013), Wykorzystanie działań Corporate Social Responsibility (CSR) w kreowaniu lojalności klienta [w:] Grzegorczyk W. (red.), Marketing w obliczy nowych wyzwań rynkowych. Księga jubileuszowa z okazji 70-lecia profesora Bogdana Gregora, Uniwersytet Łódzki, Łódź.

Sznajder M., (2013), Korzyści z wdrożenia koncepcji społecznej odpowiedzialności biznesu (z uwzględnieniem koncepcji interesariuszy, „Economics and Management”, no. 2.

Rudawska E., (2005), Customer loyalty, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa.

Wołoszyn J., Stawicka E., Ratajczak M., (2012), Społeczna odpowiedzialność małych i średnich przedsiębiorstw agrobiznesu z obszarów wiejskich, Wydawnictwo SGGW, Warszawa.

Zadros K., (2017), Jak uciec od społecznej odpowiedzialności i pozostać społecznie odpowiedzialną firmą, „Zaszyty Naukowe. Organizacja i Zarządzanie, Politechnika Śląska”, nr 108.

Żelazna-Blicharz A., (2013), Społeczna odpowiedzialność w procesie gospodarowania a zrównoważona produkcja i konsumpcja, Politechnika Lubelska. Lublin.

Acta Universitatis Nicolai Copernici. Zarządzanie

Opublikowane

2020-09-30

Jak cytować

Grzegorczyk, Joanna Maria. 2020. „COMPANY’S CSR ACTIVITIES ADDRESSED TO ITS CUSTOMERS”. Acta Universitatis Nicolai Copernici. Zarządzanie 46 (3). https://doi.org/10.12775/29053.
  • PN-ISO 690 (Polski)
  • ACM
  • ACS
  • APA
  • ABNT
  • Chicago
  • Harvard
  • IEEE
  • MLA
  • Turabian
  • Vancouver
Pobierz cytowania
  • Endnote/Zotero/Mendeley (RIS)
  • BibTeX

Numer

Tom 46 Nr 3 (2019)

Dział

Artykuły

Statystyki

Liczba wyświetleń i pobrań: 0
Liczba cytowań: 0

Crossref
Scopus
Google Scholar
Europe PMC

Wyszukiwanie

Wyszukiwanie

Przeglądaj

  • Indeks autorów
  • Lista archiwalnych numerów

Użytkownik

Użytkownik

Aktualny numer

  • Logo Atom
  • Logo RSS2
  • Logo RSS1

Informacje

  • dla czytelników
  • dla autorów
  • dla bibliotekarzy

Newsletter

Zapisz się Wypisz się

Język / Language

  • English
  • Język Polski

Tagi

Szukaj przy pomocy tagu:

Corporate Social Responsibility, CSR, Consumers, Stakeholders
W górę

Akademicka Platforma Czasopism

Najlepsze czasopisma naukowe i akademickie w jednym miejscu

apcz.umk.pl

Partnerzy platformy czasopism

  • Akademia Ignatianum w Krakowie
  • Akademickie Towarzystwo Andragogiczne
  • Fundacja Copernicus na rzecz Rozwoju Badań Naukowych
  • Instytut Historii im. Tadeusza Manteuffla Polskiej Akademii Nauk
  • Instytut Kultur Śródziemnomorskich i Orientalnych PAN
  • Instytut Tomistyczny
  • Karmelitański Instytut Duchowości w Krakowie
  • Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego
  • Państwowa Akademia Nauk Stosowanych w Krośnie
  • Państwowa Akademia Nauk Stosowanych we Włocławku
  • Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa im. Stanisława Pigonia w Krośnie
  • Polska Fundacja Przemysłu Kosmicznego
  • Polskie Towarzystwo Ekonomiczne
  • Polskie Towarzystwo Ludoznawcze
  • Towarzystwo Miłośników Torunia
  • Towarzystwo Naukowe w Toruniu
  • Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
  • Uniwersytet Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie
  • Uniwersytet Mikołaja Kopernika
  • Uniwersytet w Białymstoku
  • Uniwersytet Warszawski
  • Wojewódzka Biblioteka Publiczna - Książnica Kopernikańska
  • Wyższe Seminarium Duchowne w Pelplinie / Wydawnictwo Diecezjalne „Bernardinum" w Pelplinie

© 2021- Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu Deklaracja dostępności Sklep wydawnictwa