Przejdź do sekcji głównej Przejdź do głównego menu Przejdź do stopki
  • Zarejestruj
  • Zaloguj
  • Język
    • English
    • Język Polski
  • Menu
  • Strona domowa
  • Aktualny numer
  • Archiwum
  • O czasopiśmie
    • O czasopiśmie
    • Przesyłanie tekstów
    • Zespół redakcyjny
    • Polityka prywatności
    • Kontakt
  • Zarejestruj
  • Zaloguj
  • Język:
  • English
  • Język Polski

Acta Universitatis Nicolai Copernici Ekonomia

Pozycja konkurencyjna przedsiębiorstwa – ujęcie teoretyczne
  • Strona domowa
  • /
  • Pozycja konkurencyjna przedsiębiorstwa – ujęcie teoretyczne
  1. Strona domowa /
  2. Archiwum /
  3. Tom 48 Nr 2 (2017) /
  4. Artykuły

Pozycja konkurencyjna przedsiębiorstwa – ujęcie teoretyczne

Autor

  • Magdalena Hryniewicka Wydział Nauk Historycznych i Społecznych Uniwersytetu Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie

DOI:

https://doi.org/10.12775/AUNC_ECON.2017.007

Słowa kluczowe

pozycja konkurencyjna, konkurencyjność przedsiębiorstwa

Abstrakt

Pozycja konkurencyjna jest jednym z trzech obok przewagi konkurencyjnej i potencjału konkurencyjności wymiarów konkurencyjności. Celem artykułu jest przedstawienie pozycji konkurencyjnej przedsiębiorstwa w ujęciu teoretycznym. Wykorzystano metodę analizy treści literatury. Został on podzielony na dwie części. W pierwszej omówiono definiowanie pojęcia, natomiast w drugiej sposoby jej pomiaru.

Bibliografia

Biesiok G., Wyród-Wróbel J. (2016), Modele satysfakcji klienta, Difin, Warszawa.

Borowski K. (2014), Analiza fundamentalna. Metody wyceny przedsiębiorstwa, Difin, Warszawa.

Bowman C., Faulkner D. (1996), Strategie konkurencji, Gebethner i spółka, Warszawa.

Czerska J., Dziekońska J. (2013), Satysfakcja pracowników – jak badać i dlaczego?, Wyd. Wiedza i praktyka, ebook.

Dzikowska M., Gorynia M. (2012), Teoretyczne aspekty konkurencyjności przedsiębiorstwa – w kierunku koncepcji eklektycznej?, „Gospodarka Narodowa”, 4, 1-30.

Feurer R., Chaharbaghi K. (1994), Defining Competitiveness: A Holistic Approach, „Management Decision”, 32(2), 49-58.

Flak O., Głód G. (2009), Konkurencyjność przedsiębiorstwa. Pojęcia, definicje, modele, Część 1, Wyd. Akademii Ekonomicznej w Katowicach, Katowice.

Flak O., Głód G. (2012), Konkurencyjni przetrwają, Difin, Warszawa.

Gabrusiewcz W. (2013), Analiza finansowa przedsiębiorstwa. Teoria i zastosowanie, PWE, Warszawa.

Gierszewska G., Romanowska M. (1997), Analiza strategiczna przedsiębiorstwa, PWE, Warszawa.

Gołębiowski T. (2001), Zarządzanie Strategiczne. Planowanie i kontrola, Difin, Warszawa.

Gorynia M. (2010), Konkurencyjność w ujęciu mikroekonomicznym, [w:] Gorynia M., Łaźniewska E., Kompendium wiedzy o konkurencyjności, PWN, Warszawa.

Gorynia M. (red.) (2002), Luka konkurencyjna na poziomie przedsiębiorstwa a przystąpienie Polski do Unii Europejskiej, Wyd. Akademii Ekonomicznej, Poznań.

Gorynia M., Jankowska B. (2008), Klastry a międzynarodowa konkurencyjność i internacjonalizacja przedsiębiorstwa, Difin, Warszawa.

Grabowski T. (1994), Wzorzec rynkowego zachowania przedsiębiorstwa, [w:] Otta W.J. (red.), Droga do rynku – aspekty mikroekonomiczne, Wyd. Akademii Ekonomicznej, Poznań.

Gros U. (2012), Zachowania organizacyjne w teorii i praktyce zarządzania, PWN, Warszawa.

Hill N., Alexander J. (2003) Pomiar satysfakcji i lojalności klientów, Oficyna ekonomiczna Grupa Wolters Kluwer, Kraków.

Karol T. (2013), Nowe podejście do analizy wskaźnikowej w przedsiębiorstwie, Wyd. Oficyna, Warszawa.

Kotowska B., Uziębło A., Wyszkowska-Kaniewska O. (2009), Analiza Finansowa w przedsiębiorstwie, CeDeWu.pl, Warszawa.

Mruk H. (2012), Marketing – satysfakcja klienta i rozwój przedsiębiorstwa, PWN, Warszawa.

Otta W. J. (1987), Pozycja konkurencyjna polskich przedsiębiorstw na rynkach zagranicznych, [w:] Problemy międzynarodowej współpracy gospodarczej, Zeszyty Naukowe, nr 148, Poznań.

Otta W. J. (1988), Strategia eksportowa producenta, TNOiK, Poznań.

Otta W. J. (1986), Zachowanie się przedsiębiorstw handlu zagranicznego. Przyczynek do teorii przedsiębiorstwa w gospodarce socjalistycznej, Wyd. AE w Poznaniu, Poznań.

Pierścionek Z. (2003), Strategie konkurencji i rozwoju przedsiębiorstw, PWN, Warszawa.

Porter M. E. (2006), Strategia konkurencji. Metody analizy sektorów i konkurentów, Wyd. MT Biznes Sp. z o.o., Warszawa.

Sierpińska M., Jachna T. (2011), Ocena przedsiębiorstwa wg standardów światowych, PWN, Warszawa.

Simmonds K. (1986), The Accounting Assessment of Competitive Position, „European Journal of Marketing”, 20(1), 16-31.

Skawińska E. (red.) (2002), Konkurencyjność przedsiębiorstw – nowe podejście, PWN, Warszawa.

Skowron S., Skowron Ł.(2012), Lojalność klienta a rozwój organizacji, Difin, Warszawa.

Stachowiak Z. (2012), Konkurencyjność gospodarki, [w:] Teoria i praktyka mechanizmu bezpieczeństwa ekonomicznego państwa. Ujęcie instytucjonalne, AON, Warszawa.

Stankiewicz M. J. (2005), Konkurencyjność przedsiębiorstwa. Budowanie konkurencyjności przedsiębiorstwa w warunkach globalizacji, TNOiK „Dom Organizatora”, Toruń.

Strategor (2001), Zarządzanie firmą. Strategie, struktury, decyzje, tożsamość, PWE, Warszawa.

Urbanowska-Sojkin E. (1999), Zarządzanie przedsiębiorstwem – od kryzysu do sukcesu, AE, Poznań.

Acta Universitatis Nicolai Copernici Ekonomia

Pobrania

  • PDF

Opublikowane

2017-10-25

Jak cytować

1.
HRYNIEWICKA, Magdalena. Pozycja konkurencyjna przedsiębiorstwa – ujęcie teoretyczne. Acta Universitatis Nicolai Copernici Ekonomia [online]. 25 październik 2017, T. 48, nr 2, s. 111–121. [udostępniono 17.11.2025]. DOI 10.12775/AUNC_ECON.2017.007.
  • PN-ISO 690 (Polski)
  • ACM
  • ACS
  • APA
  • ABNT
  • Chicago
  • Harvard
  • IEEE
  • MLA
  • Turabian
  • Vancouver
Pobierz cytowania
  • Endnote/Zotero/Mendeley (RIS)
  • BibTeX

Numer

Tom 48 Nr 2 (2017)

Dział

Artykuły

Licencja

Autorzy, których teksty zostaną przyjęte do publikacji, po uzyskaniu pozytywnych recenzji wydawniczych oraz zaakceptowaniu do publikacji przez Komitet Redakcyjny, podpisują umowę licencyjną.

Umowa wydawnicza z autorem artykułu

Statystyki

Liczba wyświetleń i pobrań: 3432
Liczba cytowań: 0

Wyszukiwanie

Wyszukiwanie

Przeglądaj

  • Indeks autorów
  • Lista archiwalnych numerów

Użytkownik

Użytkownik

Aktualny numer

  • Logo Atom
  • Logo RSS2
  • Logo RSS1

Informacje

  • dla autorów
  • dla bibliotekarzy

Newsletter

Zapisz się Wypisz się

Język / Language

  • English
  • Język Polski

Tagi

Szukaj przy pomocy tagu:

pozycja konkurencyjna, konkurencyjność przedsiębiorstwa
W górę

Akademicka Platforma Czasopism

Najlepsze czasopisma naukowe i akademickie w jednym miejscu

apcz.umk.pl

Partnerzy platformy czasopism

  • Akademia Ignatianum w Krakowie
  • Akademickie Towarzystwo Andragogiczne
  • Fundacja Copernicus na rzecz Rozwoju Badań Naukowych
  • Instytut Historii im. Tadeusza Manteuffla Polskiej Akademii Nauk
  • Instytut Kultur Śródziemnomorskich i Orientalnych PAN
  • Instytut Tomistyczny
  • Karmelitański Instytut Duchowości w Krakowie
  • Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego
  • Państwowa Akademia Nauk Stosowanych w Krośnie
  • Państwowa Akademia Nauk Stosowanych we Włocławku
  • Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa im. Stanisława Pigonia w Krośnie
  • Polska Fundacja Przemysłu Kosmicznego
  • Polskie Towarzystwo Ekonomiczne
  • Polskie Towarzystwo Ludoznawcze
  • Towarzystwo Miłośników Torunia
  • Towarzystwo Naukowe w Toruniu
  • Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
  • Uniwersytet Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie
  • Uniwersytet Mikołaja Kopernika
  • Uniwersytet w Białymstoku
  • Uniwersytet Warszawski
  • Wojewódzka Biblioteka Publiczna - Książnica Kopernikańska
  • Wyższe Seminarium Duchowne w Pelplinie / Wydawnictwo Diecezjalne „Bernardinum" w Pelplinie

© 2021- Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu Deklaracja dostępności Sklep wydawnictwa