Market remunerations' reports in polish companies practice
DOI:
https://doi.org/10.12775/AUNC_ECON.2008.006Keywords
remunerations, markets remunerations’ reportsAbstract
The strength of competition and necessity of fighting for work potential making up particular firm feature in economic environment describing new hierarchy of remuneration’s determinants and their relations. They give new rank to the market remunerations’ reports. The article introduces questionnaire results which identify model of shaping remunerations in an isolated group of Polish companies and determine the role of factors influencing remunerations, coming from information on remuneration market.
References
Armstrong M., Murlis H. (1994), Reward Management, Kogan Page (we współpracy z Institute of Personnel Management), London.
Juchnowicz M, Kondej A., Kinowska H. (2001), Metodologia badania rynku wynagrodzeń, w: Badanie rynku wynagrodzeń, pod red. M. Juchnowicz, IPiSS, Warszawa.
Gick A., Tarczyńska M. (1999), Motywowanie w zarządzaniu, PWE, Warszawa.
Lawler E. F. (1990), Strategic Pay, Jossey-Bass, San Francisco.
Oleksyn T. (1999, Płaca za wyniki, w: Elastyczne systemy wynagrodzeń), pod redakcją S. Borkowskiej, M. Juchnowicz, IPiSS, Warszawa.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Autorzy, których teksty zostaną przyjęte do publikacji, po uzyskaniu pozytywnych recenzji wydawniczych oraz zaakceptowaniu do publikacji przez Komitet Redakcyjny, podpisują umowę licencyjną.
Stats
Number of views and downloads: 492
Number of citations: 0