Przejdź do sekcji głównej Przejdź do głównego menu Przejdź do stopki
  • Zarejestruj
  • Zaloguj
  • Język
    • English
    • Język Polski
    • Українська

Akademicka Platforma Czasopism

  • Menu
  • Strona domowa
  • Aktualny numer
  • Archiwum
  • Ogłoszenia
  • Przesyłanie tekstów
  • O czasopiśmie
    • Przedmiot i zakres czasopisma
    • Zespół redakcyjny
    • Rada naukowa
    • Kolegium recenzentów
    • Wytyczne dla autorów
    • Proces recenzji
    • Polityka antyplagiatowa
    • Standardy etyczne
    • Informacja o niepobieraniu opłat za zgłaszanie i publikację artykułów
    • Polityka prywatności
    • Serwisy abstraktowe i indeksowe
    • Kontakt
  • Zarejestruj
  • Zaloguj
  • Język:
  • English
  • Język Polski
  • Українська
Educare necesse est – ale jak i dlaczego? Przykłady dobrych praktyk edukacyjnych, red. V. Urbaniak, Archiwum Państwowe w Warszawie, Warszawa 2017, ss. 315
  • Strona domowa
  • /
  • Educare necesse est – ale jak i dlaczego? Przykłady dobrych praktyk edukacyjnych, red. V. Urbaniak, Archiwum Państwowe w Warszawie, Warszawa 2017, ss. 315
  1. Strona domowa /
  2. Archiwum /
  3. Nr 8(10) (2017) /
  4. RECENZJE

Educare necesse est – ale jak i dlaczego? Przykłady dobrych praktyk edukacyjnych, red. V. Urbaniak, Archiwum Państwowe w Warszawie, Warszawa 2017, ss. 315

Autor

  • Anna Bestian-Zając Archiwum Państwowe w Kaliszu

DOI:

https://doi.org/10.12775/AKZ.2017.015

Słowa kluczowe

edukacja archiwalna, edukator archiwalny, film w działalności edukacyjnej, Forum Edukatorów Archiwalnych, funkcja edukacyjna archiwów,

Abstrakt

[Recenzja:] Educare necesse est – ale jak i dlaczego? Przykłady dobrych praktyk edukacyjnych, red. V. Urbaniak, Archiwum Państwowe w Warszawie, Warszawa 2017, ss. 315

Bibliografia

Arvaniti J., Sprawozdanie z wystaw przygotowywanych przez pracowników PAN Archiwum w Warszawie, "Biuletyn Archiwum Polskiej Akademii Nauk” 2012, nr 53.

Bestian-Zając Anna, Narodziny oraz dwie pierwsze edycje Kaliskiego Archiwum Filmowego,

"Rocznik Kaliski” 2015, t. 41.

Educare necesse est - ale jak i dlaczego? Przykłady dobrych praktyk edukacyjnych,

red. V. Urbaniak, Warszawa 2017.

Krzykała M., III Forum Edukatorów Archiwalnych (Warszawa, Naczelna Dyrekcja Archiwów Państwowych, 23 czerwca 2016 r.), "Archiwista Polski” 2016, nr 3.

Kwiatkowska I., Działalność popularyzatorska Archiwum Polskiej Akademii Nauk

w Warszawie, "Poznański Rocznik Archiwalno-Historyczny” 2007, R. 12/13-14.

Łaborewicz I., Status archiwisty państwowego - w przepisach i obyczaju - luźne spostrzeżenia, "Archiwista Polski” 2012, nr 1.

Mazur H., [rec.] Archiwum jako warsztat pracy nauczyciela historii. Scenariusze lekcji dla nauczycieli szkoły podstawowej, gimnazjum i szkoły ponadgimnazjalnej, pod red. Teresy Stachurskiej-Maj i Violetty Urbaniak, Warszawa 2010, ss. 71 + CD, "Archiwista Polski” 2001, nr 3.

Mazur H., „Bez korzeni nie zakwitniesz” - Warszawa moją małą Ojczyzną. Scenariusze lekcji dla nauczycieli szkoły podstawowej, gimnazjum i liceum”, pod red. Teresy Stachurskiej-Maj i Violetty Urbaniak, Warszawa 2012, ss. 81 + CD, "Archiwista Polski” 2013, nr 2.

Mazur H., W obronie edukacji w archiwach. Uwagi i refleksje na marginesie artykułu Pawła Guta „O miejsce archiwów państwowych w badaniach nad historią regionalną”, "Archiwista Polski” 2013, nr 2.

Niedźwiedzka M., Działalność edukacyjna w archiwach filmowych - wybrane zagadnienia, „Archiwista Polski” 2016, nr 2.

Piętka-Hadała D., V Warszawski Piknik Archiwalny 7 czerwca 2014 roku Pałac Staszica - Pałac Raczyńskich - Muzeum Gazownictwa - Stacja Uzdatniania Wody "Filtry” - Muzeum Drukarstwa - Teatr Kamienica. Relacja z Pałacu Staszica, "Biuletyn Archiwum Polskiej Akademii Nauk” 2014, nr 55.

Piętka-Hadała D., Warszawski Piknik Archiwalny, "Biuletyn Archiwum Polskiej Akademii Nauk” 2012, nr 53.

Rosa A., Funkcja edukacyjna archiwów, Warszawa 2012.

Urbaniak V., Archiwa a edukacja w powojennej Polsce [w:] Archiwa polskie wczoraj i dziś, red. K. Kozłowski, W. Stępniak, Warszawa 2012.

Pobrania

  • PDF

Opublikowane

11.12.2017

Jak cytować

1.
BESTIAN-ZAJĄC, Anna. Educare necesse est – ale jak i dlaczego? Przykłady dobrych praktyk edukacyjnych, red. V. Urbaniak, Archiwum Państwowe w Warszawie, Warszawa 2017, ss. 315. Archiwa – Kancelarie – Zbiory [online]. 11 grudzień 2017, nr 8(10), s. 229–257. [udostępniono 7.7.2025]. DOI 10.12775/AKZ.2017.015.
  • PN-ISO 690 (Polski)
  • ACM
  • ACS
  • APA
  • ABNT
  • Chicago
  • Harvard
  • IEEE
  • MLA
  • Turabian
  • Vancouver
Pobierz cytowania
  • Endnote/Zotero/Mendeley (RIS)
  • BibTeX

Numer

Nr 8(10) (2017)

Dział

RECENZJE

Statystyki

Liczba wyświetleń i pobrań: 553
Liczba cytowań: 0

Wyszukiwanie

Wyszukiwanie

Przeglądaj

  • Indeks autorów
  • Lista archiwalnych numerów

Użytkownik

Użytkownik

Aktualny numer

  • Logo Atom
  • Logo RSS2
  • Logo RSS1

Informacje

  • dla czytelników
  • dla autorów
  • dla bibliotekarzy

Newsletter

Zapisz się Wypisz się

Język / Language

  • English
  • Język Polski
  • Українська

Tagi

Szukaj przy pomocy tagu:

edukacja archiwalna, edukator archiwalny, film w działalności edukacyjnej, Forum Edukatorów Archiwalnych, funkcja edukacyjna archiwów,
W górę

Akademicka Platforma Czasopism

Najlepsze czasopisma naukowe i akademickie w jednym miejscu

apcz.umk.pl

Partnerzy platformy czasopism

  • Akademia Ignatianum w Krakowie
  • Akademickie Towarzystwo Andragogiczne
  • Fundacja Copernicus na rzecz Rozwoju Badań Naukowych
  • Instytut Historii im. Tadeusza Manteuffla Polskiej Akademii Nauk
  • Instytut Kultur Śródziemnomorskich i Orientalnych PAN
  • Instytut Tomistyczny
  • Karmelitański Instytut Duchowości w Krakowie
  • Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego
  • Państwowa Akademia Nauk Stosowanych w Krośnie
  • Państwowa Akademia Nauk Stosowanych we Włocławku
  • Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa im. Stanisława Pigonia w Krośnie
  • Polska Fundacja Przemysłu Kosmicznego
  • Polskie Towarzystwo Ekonomiczne
  • Polskie Towarzystwo Ludoznawcze
  • Towarzystwo Miłośników Torunia
  • Towarzystwo Naukowe w Toruniu
  • Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
  • Uniwersytet Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie
  • Uniwersytet Mikołaja Kopernika
  • Uniwersytet w Białymstoku
  • Uniwersytet Warszawski
  • Wojewódzka Biblioteka Publiczna - Książnica Kopernikańska
  • Wyższe Seminarium Duchowne w Pelplinie / Wydawnictwo Diecezjalne „Bernardinum" w Pelplinie

 

 


© 2021 Akademicka Platforma Czasopism Sklep wydawnictwa