Rejestr rejestrów publicznych
DOI:
https://doi.org/10.12775/AKZ.2015.010Słowa kluczowe
rejestry publiczne, gromadzenie materiałów archiwalnych, administracja państwowa, administracja publiczna, zasoby cyfrowe, dokumentacja elektronicznaAbstrakt
W artykule przedstawiona została koncepcja stworzenia rejestru, który będzie zbierał informacje na temat prowadzonych w Polsce rejestrów publicznych. Koncepcja stworzenia rejestru powstała w czasie prac zespołu ds. rejestrów publicznych działającego w ramach współpracy pomiędzy Uniwersytetem Mikołaja Kopernika w Toruniu, a Narodowym Archiwum Cyfrowym. Podstawowym celem stworzenia rejestru rejestrów jest ułatwienie archiwom wypracowania wytycznych potrzebnych do gromadzenia rejestrów publicznych (przede wszystkim w formie elektronicznej) przez stworzenie ich wykazu, przebadanie funkcjonowania, a następnie szczegółowe opisanie ich w projektowanej pomocy.
Bibliografia
Murzydło J., Krajowa ewidencja systemów teleinformatycznych i rejestrów publicznych, http://www.wspolnota.org.pl/index.php?id=9&tx_news_pi1%5Bcontroller%5D=News&tx_news_pi1%5Baction%5D=detail&tx_news_pi1%5Bnews%5D=18943&cHash=e3b8fa96e168e03caa20a6a388b63cc4 (dostęp 20.06.2015 r.)
Rozporządzenie Ministra Nauki i Informatyzacji z dnia 29 sierpnia 2005 r. w sprawie sposobu prowadzenia oraz trybu dostarczania i udostępniania danych z Krajowej Ewidencji Systemów Teleinformatycznych i Rejestrów Publicznych, Dz.U., 2005, nr 200, poz. 1655.
Stawecki T., Rejestry publiczne. Funkcje instytucji, Warszawa 2005.
Ustawa z dnia 12 lutego 2010 r. o zmianie ustawy o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne oraz niektórych innych ustaw, Dz.U., 2010 r., nr 40, poz. 230.
Ustawa z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne, art. 3, pkt 5, Dz.U., 2005, nr 64, poz. 565.
Woźniak W., Rejestry publiczne (prezentacja niepublikowana)
Pobrania
Opublikowane
Jak cytować
Numer
Dział
Statystyki
Liczba wyświetleń i pobrań: 674
Liczba cytowań: 0