Mickiewicz przemawia obrazem
DOI:
https://doi.org/10.12775/SE.2023.0036Słowa kluczowe
Adam Mickiewicz, Wilno, Ballady i romanse, Poezje, ilustracja książkowaAbstrakt
Rec. Poezye Adama Mickiewicza, t. 1, teksty poetyckie tłumaczyła R. Koženiauskienė, publikację przygotowała R. Griškaitė, ilustracje wykonał S. Eidrigevičius, Vilniaus Universiteto Leidykla, Wilno 2022.
Bibliografia
Bagłajewski A., 2015, Obecność romantyzmu, Lublin.
Cybulski R., 1972, Józef Zawadzki – księgarz, drukarz, wydawca, Wrocław.
Drukarze i romanse, 2022, katalog wystawy, Muzeum Pana Tadeusza, 7 października‒11 grudnia 2022 roku, https://muzeumpanatadeusza.ossolineum.pl/wp-content/uploads/2022/09/Drukarze-i-romanse-katalog.pdf (dostęp: 16.10.2023).
Eidrigevičius S., Pogawędka z Mickiewiczem, w: Poezye Adama Mickiewicza, t. 1, s. 159.
Griškaitė R., 2022, Przedmowa, tłum. A. Dzisevič, w: Poezye Adama Mickiewicza, t. 1, Wilno.
Gruchała J., 2017, Uwagi o wydawaniu tekstów dziewiętnastowiecznych, w: Studia z Międzyepoki. Literatura wobec przemian cywilizacyjnych i społecznych lat 1764–1863, pod red. E. Gracz-Chmury i A. Waśki, Kraków.
Ilustracje do „Ballad i romansów” Adama Mickiewicza, „Culture.pl”, https://culture.pl/pl/galeria/ilustracje-do-ballad-i-romansow-adama-mickiewicza-galeria (dostęp: 16.10.2023)
Janion M., 1996, Zmierzch paradygmatu, w: eadem, Czy będziesz wiedział, co przeżyłeś, Warszawa.
Korotkich K., 2021, Zmysły w „Balladach i romansach” Adama Mickiewicza, w: Debiuty Mickiewicza, debiuty romantyków. Studia w 200. rocznicę debiutu wieszcza: 1818‒2018, pod red. J. Ławskiego i Ł. Zabielskiego, Kraków.
Kuc M., 2011, Stasys 60 [album], Warszawa.
Mickiewicz A., 1993, Dzieła. Wydanie rocznicowe, t. 1: Wiersze, oprac. C. Zgorzelski, Warszawa.
Mickiewicz A., 1997, Wybór poezyj, t. 1, oprac. C. Zgorzelski, Wrocław.
Mickiewicz A., 2018, Ballady i romanse, z komentarzami E. Kiereś, zilustrowała M. Sztyma, Warszawa.
Mickiewicz A., 2022, Ballady i romanse, oprac. M. Woźniewska-Działak, B. Dopart, Kielce.
Poezye Adama Mickiewicza, t. 1, teksty poetyckie tłumaczyła R. Koženiauskienė, publikację przygotowała R. Griškaitė, ilustracje wykonał S. Eidrigevičius, Wilno 2022.
Reuss R., 2017, Perfekcyjna maszyna do czytania. O ergonomii książki, tłum. P. Piszczatowski, Kraków.
Romantyzm i nowoczesność, 2009, red. M. Kuziak, Kraków.
Romantyzm w literaturze i kulturze po 1989 roku. Mapowanie recepcji, 2019, pod red. D. Zawadzkiej et al., Białystok.
Socha K., 2022, Książka kongenialna czy po prostu dobry projekt? Refleksje nad layoutami książek z różnych epok, „Sztuka Edycji. Studia Tekstologiczne i Edytorskie”, nr 2 (22): Książka bez granic, pod red. M. Bizior-Dombrowskiej i P. Chłopka, s. 107.
Teodorczyk A., 2014, Pomiędzy sztuką a edukacją. Ilustracja w książkach dla dzieci i młodzieży, https://stgu.pl/stgu_files/Files/Anna_Teodorczyk_Pomi%C4%99dzy_sztuk%C4%85_a_edukacj%C4%85_poprawiona.pdf (dostęp: 16.10.2023).
Tomaszewski A., 2006, O jedności treści, formy i funkcji [książki], w: idem, Zapiski książkoroba, Warszawa.
Wiersze Adama Mickiewicza w podobiznach autografów, 1973, cz. 1: 1819‒1829, oprac. C. Zgorzelski, Wrocław.
Pobrania
Opublikowane
Jak cytować
Numer
Dział
Licencja
Prawa autorskie (c) 2023 Olga Taranek-Wolańska
Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Bez utworów zależnych 4.0 Międzynarodowe.
Statystyki
Liczba wyświetleń i pobrań: 204
Liczba cytowań: 0