Przejdź do sekcji głównej Przejdź do głównego menu Przejdź do stopki
  • Zarejestruj
  • Zaloguj
  • Język
    • English
    • Język Polski
  • Menu
  • Strona domowa
  • Aktualny numer
  • Archiwum
  • Ogłoszenia
  • O czasopiśmie
    • O czasopiśmie
    • Przesyłanie tekstów
    • Zespół redakcyjny
    • Rada Programowa
    • Lista recenzentów
    • Polityka prywatności
    • Kontakt
  • Zarejestruj
  • Zaloguj
  • Język:
  • English
  • Język Polski

Acta Universitatis Nicolai Copernici. Zarządzanie

MARKA JAKO CZYNNIK DETERMINUJĄCY ZACHOWANIA ZAKUPOWE KONSUMENTÓW FIRMY LPP S.A.
  • Strona domowa
  • /
  • MARKA JAKO CZYNNIK DETERMINUJĄCY ZACHOWANIA ZAKUPOWE KONSUMENTÓW FIRMY LPP S.A.
  1. Strona domowa /
  2. Archiwum /
  3. Tom 45 Nr 2 (2018) /
  4. Artykuły

MARKA JAKO CZYNNIK DETERMINUJĄCY ZACHOWANIA ZAKUPOWE KONSUMENTÓW FIRMY LPP S.A.

Autor

  • Angelika Pańka Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu Wydział Nauk Ekonomicznych i Zarządzania

DOI:

https://doi.org/10.12775/AUNC_ZARZ.2018.027

Słowa kluczowe

marka, konsument, zachowania konsumenckie

Abstrakt

Marka jest instrumentem umożliwiającym przedsiębiorstwu wyraźne wyróżnienie swojej oferty na rynku, czyli zapewnienie jej pożądanej odmienności względem konkurentów. Stąd w dzisiejszej rzeczywistości gospodarczej wydaje się kluczowym narzędziem determinującym zachowania zakupowe konsumentów, a tym samym staje się dla przedsiębiorstwa bardzo ważnym potencjalnym elementem rynkowej przewagi konkurencyjnej. By zweryfikować słuszność tego założenia autorka w niniejszym artykule dokonuje próby oceny wpływu marki na decyzje zakupowe klientów firmy LPP S.A. Opierając się na wynikach własnych badań ankietowych dowodzi, że kształtowane przez firmę LPP S.A. marki produktowe skutecznie wpływają na decyzje zakupowe jej potencjalnych klientów.   

Bibliografia

Almquist E., Kenneth J.R., (2000), A ‘Mindshare’ Manifesto, „Mercer Management Journal”, no. 12.

Altkorn J., (1999), Strategia marki, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa.

Andruszkiewicz K., (2011), Marketing. Podręcznik akademicki, TNOiK, Toruń.

De Charnatony L., (2003), Marka. Wizja i tworzenie marki, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Gdańsk.

Gerrit A., van Raaij W.F., (1998), Consumer behaviour. A European perspective, Wiley, Chichester.

Glabiszewski W., (2013), Kreowanie wizerunku przedsiębiorstwa usługowego na rzecz budowania relacji w transferze technologii, „Polityki Europejskie, Finanse i Marketing”, nr 9 (58).

Glabiszewski W., Sudolska A., (2009), Rola współpracy w procesie kształtowania konkurencyjności przedsiębiorstwa, „Organizacja i Kierowanie” nr 2(136).

Grzegorczyk A., (2005), Instrumenty kształtowania wizerunku marki, Wyższa Szkoła Promocji, Warszawa.

Kall J., (2001), Silna marka. Istota i kreowanie. Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa.

Liczmańska K., (2013), Znaczenie marki jako instrumentu oddziaływania rynkowego w sektorze MŚP, Zeszyty Naukowe 752, Ekonomiczne Systemy Usług, Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego, Szczecin.

Liczmańska K., (2015), Budowanie silnych marek produktowych w warunkach zakazu reklamy publicznej na przykładzie sektora alkoholi wysokoprocentowych, Wydawnictwo Naukowe UMK, Toruń.

Marquardt R., Makens J., Larzelere H., (1965), Measuring the Utility Added by Branding and Grading, „Journal of Marketing Research”, no. 2. vol. 1.

Patkowski P., (2010), Potencjał konkurencyjny marki. Jak zdobyć przewagę na rynku, Poltext, Warszawa.

Urbanek G., (2002), Zarządzanie marką, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa.

Acta Universitatis Nicolai Copernici. Zarządzanie

Pobrania

  • PDF

Opublikowane

2018-08-31

Jak cytować

Pańka, Angelika. 2018. „MARKA JAKO CZYNNIK DETERMINUJĄCY ZACHOWANIA ZAKUPOWE KONSUMENTÓW FIRMY LPP S.A”. Acta Universitatis Nicolai Copernici. Zarządzanie 45 (2):137-46. https://doi.org/10.12775/AUNC_ZARZ.2018.027.
  • PN-ISO 690 (Polski)
  • ACM
  • ACS
  • APA
  • ABNT
  • Chicago
  • Harvard
  • IEEE
  • MLA
  • Turabian
  • Vancouver
Pobierz cytowania
  • Endnote/Zotero/Mendeley (RIS)
  • BibTeX

Numer

Tom 45 Nr 2 (2018)

Dział

Artykuły

Statystyki

Liczba wyświetleń i pobrań: 1083
Liczba cytowań: 0

Crossref
Scopus
Google Scholar
Europe PMC

Wyszukiwanie

Wyszukiwanie

Przeglądaj

  • Indeks autorów
  • Lista archiwalnych numerów

Użytkownik

Użytkownik

Aktualny numer

  • Logo Atom
  • Logo RSS2
  • Logo RSS1

Informacje

  • dla czytelników
  • dla autorów
  • dla bibliotekarzy

Newsletter

Zapisz się Wypisz się

Język / Language

  • English
  • Język Polski

Tagi

Szukaj przy pomocy tagu:

marka, konsument, zachowania konsumenckie
W górę

Akademicka Platforma Czasopism

Najlepsze czasopisma naukowe i akademickie w jednym miejscu

apcz.umk.pl

Partnerzy platformy czasopism

  • Akademia Ignatianum w Krakowie
  • Akademickie Towarzystwo Andragogiczne
  • Fundacja Copernicus na rzecz Rozwoju Badań Naukowych
  • Instytut Historii im. Tadeusza Manteuffla Polskiej Akademii Nauk
  • Instytut Kultur Śródziemnomorskich i Orientalnych PAN
  • Instytut Tomistyczny
  • Karmelitański Instytut Duchowości w Krakowie
  • Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego
  • Państwowa Akademia Nauk Stosowanych w Krośnie
  • Państwowa Akademia Nauk Stosowanych we Włocławku
  • Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa im. Stanisława Pigonia w Krośnie
  • Polska Fundacja Przemysłu Kosmicznego
  • Polskie Towarzystwo Ekonomiczne
  • Polskie Towarzystwo Ludoznawcze
  • Towarzystwo Miłośników Torunia
  • Towarzystwo Naukowe w Toruniu
  • Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
  • Uniwersytet Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie
  • Uniwersytet Mikołaja Kopernika
  • Uniwersytet w Białymstoku
  • Uniwersytet Warszawski
  • Wojewódzka Biblioteka Publiczna - Książnica Kopernikańska
  • Wyższe Seminarium Duchowne w Pelplinie / Wydawnictwo Diecezjalne „Bernardinum" w Pelplinie

© 2021- Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu Deklaracja dostępności Sklep wydawnictwa