MAŁE I ŚREDNIE PRZEDSIĘBIORSTWA WSPIERAJĄCE KLUBY RYWALIZUJĄCE W TAURON BASKET LIDZE W SEZONIE 2015/2016

Andżelika Dzięgiel, Patrycja Gulak-Lipka

DOI: http://dx.doi.org/10.12775/AUNC_ZARZ.2016.043

Abstrakt


Celem artykułu jest zidentyfikowanie jakie MŚP wspierają kluby koszykówki w Tauron Basket Lidze w Polsce w czasie sezonu 2015/2016, zgodnie z Polską Klasyfikacji Działalności (PKD 2007). W tym artykule, do analizy wybrano kluby, których drużyny zajęły pierwsze pięć miejsce w TBL. Rezultaty badania pokazują, że kluby koszykówki są sponsorowane przez MŚP, których produkty lub usługi są mocno pożądane wśród kibiców koszykówki np.: producenci żywności, wody i mebli a także restauracje i hotele. Informacje zaprezentowane w niniejszym artykule mogą być przydatne dla nowych klubów koszykówki w profesjonalnej lidze, które są w trakcie pozyskiwania nowych sponsorów.

Słowa kluczowe


małe i średnie przedsiębiorstwa; wydarzenia sportowe; sponsoring; klub koszykówki; Tauron Basket Liga; klub koszykówki Polski Cukier Toruń.

Pełny tekst:

PDF (English)

Bibliografia


Araźny D. (2005), Sponsoring sportowy – forma promocji przedsiębiorstwa, Sport & Business, Sport & Business Fundation, Poznań.

Bühler A, Nufer G. (2010), Relationship Marketing in Sports, Butterworth-Heinemann Oxford, London.

Gulak-Lipka P. (2016), Intercultural management on the basis of a sports club.

Klisiński J. (2008a), Marketing w biznesie sportowym, WSEiA, Bytom.

Masterman G. (2014), Strategic Sports Event Management, Routledge, New York.

Panfil R. (2015), Benchmarking strategicznych wymiarów zarządzania firmami sportowymi w Polsce, ze szczególnym uwzględnieniem sektora gier zespołowych [w] Kuźbik P., Moterski F., Zarządzanie w sporcie. Organizacja- Ludzie- Marketing, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódźkiego.

Pawlak Z., Smoleń A. (2015), Strategie zawodowych klubów sportowych w Polsce, Oficyna Wydawnicza, Warszawa.

Perz M. (2005), Sponsoring jako źródło dochodów klubów piłkarskich, [in:] Mruk H. (ed.), Sport & Business, Sport & Business Fundation, Poznań.

Sznajder A., (2012), Marketing sportu, PWE, Warszawa.

http://www.kkwloclawek.pl/pl,sponsorzy.html [dostęp: 26.05.2016].

http://www.basketzg.pl/klub/sponsorzy [dostęp: 26.05.2016].

http://www.energa-czarni.pl/home/sponsorzy [dostęp: 26.05.2016].

http://www.rosasport.pl/sponsorzy [dostęp: 26.05.2016].

http://twardepierniki.pl/biznes [dostęp: 26.05.2016].

http://www.plk.pl/internalfiles/fckfiles/file/dokumenty/regulaminy2015/REGULAMIN_ROZGRYWEK_PLK_2015_2016.pdf [dostęp: 26.05.2016].


##plugins.generic.alm.title##

##plugins.generic.alm.loading##

Metrics powered by PLOS ALM






ISSN (print) 1689-8966
ISSN (online) 2450-7040

logo
 
 
 
Action funded by the Ministry of Science and Higher Education under the contract number 916/P-DUN/2019 by funds dedicated to dissemination of research findings. Preparing for publication papers in English and employing reviewers affiliated in research institutions abroad in 8 issues of the journal Acta Universitatis Nicolai Copernici Zarządzanie in 2019-2020: Vol. 46, No. 1-4 (2019), Vol. 47, No. 1-4 (2020)

Partnerzy platformy czasopism