PASJA I KREATYWNOŚĆ JAKO DETERMINANTY ROZWOJU ZAWODOWEGO

Martyna Jędraszczyk

DOI: http://dx.doi.org/10.12775/AUNC_ZARZ.2016.020

Abstrakt


Uwarunkowania obecnego rynku pracy wymagają od ludzi aktywnych zawodowo umiejętności wyróżniania się. Pozwala to na podjęcie pracy dającej poczucie spełnienia, pozytywnie wpływającej na komfort życia. Stąd też zagadnieniami godnymi uwagi stały się pasja i kreatywność. Posiadanie tych atrybutów ułatwia odnalezienie ścieżki zawodowej umożliwiającej wykorzystywanie posiadanych predyspozycji i zainteresowań do realizacji planów życiowych. Poniższe opracowanie przedstawia istotę zarówno pasji, jak i kreatywności oraz ich wzajemną współzależność. Opis ten stanowi tło dla zasadniczej części, w której posługując się przykładami znanych osób realizujących swoje pasje zawodowe określony został wpływ pasji i kreatywności na rozwój kariery zawodowej.


Słowa kluczowe


pasja; kreatywność; kariera; życie zawodowe; samorealizacja; rozwój

Pełny tekst:

PDF

Bibliografia


Abraham K., (2013), It Starts With Passion: Do What You Love and Love What You Do, John Wiley & Sons.

Bennewicz M., (2014), Coaching Kreatywność Zabawa, Wydawnictwo Helion, Gliwice.

Bielski I., (2006), Współczesny marketing, Wydawnictwo Studio EMKA, Warszawa.

Covey S. R., (2014), Mądrość i pasja, Dom Wydawniczy REBIS, Poznań.

Drabik L., Kłosińska A., Kubiak – Sokół A., Sobol E., Stankiewicz A., Szewczyk M., Wiśniakowska L., (2006), [w:] Bralczyk J. (red.), SŁOWNIK 100 tysięcy potrzebnych słów, Wydawnuctwo Naukowe PWN, Warszawa.

Ford H., (2015), My Life and Work: Top Biography, V. M. ebooks.

Frock R., (2006), Changing How the World Does Business: Fedex’s Incredible Journey to Success – The Inside Story, Berrett – Koehler Publishers.

Gabler N., (2006), Walt Disney The Triumph of the American Imagination, Knopf Doubleday Publishing Group.

Harris A., (2013), Przedsiębiorcy i wizjonerzy Jak Disney, Yunus i Jobs zmienili świat, ConCorda.

Isaacson W., (2011), Steve Jobs, Simon and Schuster.

Maslow A., (2006), Motywacja i osobowość, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.

Osho, (2009), Kreatywność uwolnij swoją wewnętrzną moc, Wydawnictwo Garmond, Warszawa.

Paszkowski M., (2008), Odkryj w sobie kreatywność, Difin, Warszawa.

Piątkowski D., (2015) Niemożliwe – Pokonaj ego. Żyj bez granic, e-bookowo.

Proctor T., (2002), Twórcze rozwiązywanie problemów, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Gdańsk.

Przybysz A., (2009), Przyciągnij sukcesy z pasją, Wydawnictwo Nowa Proza, Warszawa.

Robinson K., (2015), Odkryj swój żywioł, Wydawnictwo Element, Kraków.

Torr G., (2013), Zarządzanie kreatywnymi pracownikami, Oficyna a Wolters Kluwer business, Warszawa.

West M. A., (2000), Rozwijanie kreatywności wewnątrz organizacji, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.

Wojciechowska M., (2011), Automaniaczka: autobiografia na wysokich obrotach, G+J książki, Warszawa.

http://www.nauka.gov.pl/aktualnosci-ministerstwo/polska-na-czele-krajow-z-najszybszym-wzrostem-liczby-osob-z-wyzszym-wyksztalceniem.html [23.02.2016]

http://cytatymotywacyjne.pl/cytaty/konfucjusz [20.02.2016]


##plugins.generic.alm.title##

##plugins.generic.alm.loading##

Metrics powered by PLOS ALM






ISSN (print) 1689-8966
ISSN (online) 2450-7040

logo
 
 
 
Action funded by the Ministry of Science and Higher Education under the contract number 916/P-DUN/2019 by funds dedicated to dissemination of research findings. Preparing for publication papers in English and employing reviewers affiliated in research institutions abroad in 8 issues of the journal Acta Universitatis Nicolai Copernici Zarządzanie in 2019-2020: Vol. 46, No. 1-4 (2019), Vol. 47, No. 1-4 (2020)

Partnerzy platformy czasopism