Przejdź do sekcji głównej Przejdź do głównego menu Przejdź do stopki
  • Zarejestruj
  • Zaloguj
  • Język
    • English
    • Język Polski
  • Menu
  • Strona domowa
  • Aktualny numer
  • Archiwum
  • Ogłoszenia
  • O czasopiśmie
    • O czasopiśmie
    • Przesyłanie tekstów
    • Zespół redakcyjny
    • Rada Programowa
    • Lista recenzentów
    • Polityka prywatności
    • Kontakt
  • Zarejestruj
  • Zaloguj
  • Język:
  • English
  • Język Polski

Acta Universitatis Nicolai Copernici. Zarządzanie

Postawa dzieci wieku wczesnoszkolnego do reklamy telewizyjnej
  • Strona domowa
  • /
  • Postawa dzieci wieku wczesnoszkolnego do reklamy telewizyjnej
  1. Strona domowa /
  2. Archiwum /
  3. Tom 41 Nr 1 (2014) /
  4. Artykuły

Postawa dzieci wieku wczesnoszkolnego do reklamy telewizyjnej

Autor

  • Grzegorz Szymański Politechnika Łódzka Wydział Organizacji i Zarządzania Katedra Systemów Zarządzania i Innowacji

DOI:

https://doi.org/10.12775/AUNC_ZARZ.2014.011

Słowa kluczowe

reklama telewizyjna, dzieci wieku wczesnoszkolnego.

Abstrakt

Oglądanie telewizji jest wciąż najbardziej popularnym sposobem spędzania wolnego czasu wśród młodzieży. Reklama telewizyjna w ostatnim okresie przechodzi przeobrażenie, ewoluując od tradycyjnych spotów reklamowych do lokowania produktu. Dzieci, zwłaszcza wieku wczesnoszkolnego, chętnie oglądają przerywniki reklamowe, a brak odpowiedniej wiedzy sprawia. że przekazywane treści przyjmują za fakty i rzeczywistość, stając się ofiarą mechanizmów psychologicznych. Stosunek dzieci do przekazów reklamowych jest ogólnie pozytywny. Jednak wraz z wiekiem zdecydowanie zwiększa się niechęć do reklamy telewizyjnej, co jest spowodowane bogatszym zasobem wiedzy oraz świadomością istnienia mechanizmów oddziaływania w świecie reklamy.  

Bibliografia

Czarnecki A., (2003), Product placement. Niekonwencjonalny sposób promocji, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa.

Ferguson Ch. J., Muñoz M. E., Medrano M. R.. (2011), Advertising Influences on Young Children's Food Choices and Parental Influence, “Journal of Pediatrics”,Volume 160, Issue 3, http://dx.doi.org/10.1016/j.jpeds.2011.08.023.

Fleming E., (1965), Telewizja w nauczaniu i wychowaniu, Nasza Księgarnia, Warszawa.

Gajda J. (1983), Dziecko przed telewizorem, Instytut Wydawniczy Związków Zawodowych, Warszawa.

Huk T. (2011), Media w wychowaniu, dydaktyce oraz zarządzaniu informacja edukacyjną szkoły, Impuls, Kraków.

Interactive Research Center, raport Da Vinci learning, (2012), http://www.kipa.pl/images/zalaczniki/tresci_zewnetrzne/czy_telewizja_jest_dla_dzieci_raport_da_vinci_learning_2012.pdf [29.10.2013].

Janota-Palusińska M., (2004), O oddziaływaniu telewizji, „Miesięcznik Nauczycieli i Wychowawców Katolickich”, nr 05(137).

Komorowska J., (1963), Telewizja w życiu dzieci i młodzieży, cz. 1, Państwowe Wydawnictwo Naukowe, Łódź–Warszawa.

Kossowski P., (1999), Dziecko i reklama telewizyjna, ŻAK Wydawnictwo Akademickie, Warszawa.

Nowacki R., Strużycki M., (2002), Reklama w przedsiębiorstwie, Difin, Warszawa.

Pyżalski J. (2011), Agresja elektroniczna wśród dzieci i młodzieży, Wydawnictwo Psychologiczne, Gdańsk.

Strassburger V. C., (2001), Children and TV-advertising: Nowhere to Run, Nowhere to Hide, “Journal of Developmental and Behavioral Pediatrics” No. 22, Lippincott Williams & Wilkins, Washington.

Strużycki M., Heryszek T., (2007), Nowoczesna reklama na współczesnym rynku, Difin, Warszawa.

http://prawo.rp.pl/temat/426116.html, [30.10.2013].

http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/dzieci-najchetniej-ogladaja-telewizje-badanie [01.11.2013].

Acta Universitatis Nicolai Copernici. Zarządzanie

Pobrania

  • PDF

Opublikowane

2014-12-01

Jak cytować

Szymański, Grzegorz. 2014. „Postawa Dzieci Wieku Wczesnoszkolnego Do Reklamy Telewizyjnej”. Acta Universitatis Nicolai Copernici. Zarządzanie 41 (1):163-73. https://doi.org/10.12775/AUNC_ZARZ.2014.011.
  • PN-ISO 690 (Polski)
  • ACM
  • ACS
  • APA
  • ABNT
  • Chicago
  • Harvard
  • IEEE
  • MLA
  • Turabian
  • Vancouver
Pobierz cytowania
  • Endnote/Zotero/Mendeley (RIS)
  • BibTeX

Numer

Tom 41 Nr 1 (2014)

Dział

Artykuły

Statystyki

Liczba wyświetleń i pobrań: 1105
Liczba cytowań: 0

Crossref
Scopus
Google Scholar
Europe PMC

Wyszukiwanie

Wyszukiwanie

Przeglądaj

  • Indeks autorów
  • Lista archiwalnych numerów

Użytkownik

Użytkownik

Aktualny numer

  • Logo Atom
  • Logo RSS2
  • Logo RSS1

Informacje

  • dla czytelników
  • dla autorów
  • dla bibliotekarzy

Newsletter

Zapisz się Wypisz się

Język / Language

  • English
  • Język Polski

Tagi

Szukaj przy pomocy tagu:

reklama telewizyjna, dzieci wieku wczesnoszkolnego.
W górę

Akademicka Platforma Czasopism

Najlepsze czasopisma naukowe i akademickie w jednym miejscu

apcz.umk.pl

Partnerzy platformy czasopism

  • Akademia Ignatianum w Krakowie
  • Akademickie Towarzystwo Andragogiczne
  • Fundacja Copernicus na rzecz Rozwoju Badań Naukowych
  • Instytut Historii im. Tadeusza Manteuffla Polskiej Akademii Nauk
  • Instytut Kultur Śródziemnomorskich i Orientalnych PAN
  • Instytut Tomistyczny
  • Karmelitański Instytut Duchowości w Krakowie
  • Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego
  • Państwowa Akademia Nauk Stosowanych w Krośnie
  • Państwowa Akademia Nauk Stosowanych we Włocławku
  • Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa im. Stanisława Pigonia w Krośnie
  • Polska Fundacja Przemysłu Kosmicznego
  • Polskie Towarzystwo Ekonomiczne
  • Polskie Towarzystwo Ludoznawcze
  • Towarzystwo Miłośników Torunia
  • Towarzystwo Naukowe w Toruniu
  • Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
  • Uniwersytet Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie
  • Uniwersytet Mikołaja Kopernika
  • Uniwersytet w Białymstoku
  • Uniwersytet Warszawski
  • Wojewódzka Biblioteka Publiczna - Książnica Kopernikańska
  • Wyższe Seminarium Duchowne w Pelplinie / Wydawnictwo Diecezjalne „Bernardinum" w Pelplinie

© 2021- Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu Deklaracja dostępności Sklep wydawnictwa