Wpływ urządzeń mobilnych na komunikację marketingową

Róża Błaś

DOI: http://dx.doi.org/10.12775/AUNC_ZARZ.2014.008

Abstrakt


Postępujący na naszych oczach rozwój technologii, który dokonał się w ciągu ostatnich dwóch dekad, przyczynił się do pojawienia przenośnych urządzeń elektronicznych, określanych mianem urządzeń mobilnych. Idealne dopasowanie ich funkcji do zmieniających się potrzeb konsumentów pozytywnie wpłynęło na popyt tych urządzeń na rynku. Rosnący wzrost popularności urządzeń mobilnych stworzył ramy do rozwoju nowego rodzaju komunikacji marketingowej. W artykule podjęto próbę przedstawienia, jak urządzenia mobilne, w szczególności smartfony i tablety, zmieniły sposób dostarczania konsumentom komunikatów marketingowych.


Słowa kluczowe


komunikacja marketingowa; komunikat reklamowy; urządzenia mobilne; reklama; marka; zachowania konsumentów; pokolenie 3F; grywalizacja; geolokalizacja; fotokody QR; Augmented Reality.

Pełny tekst:

PDF

Bibliografia


Bzdyra-Maciorowska A., (2012), Dźwiękowe kody QR, „Marketing w Praktyce”, nr 10.

Czarnecki A., (2003), Product Placement. Niekonwencjonalny sposób promocji, Warszawa.

Dębski Ł., (2011), Skanuję – wiem więcej, „Marketing w Praktyce”, nr 5.

Dornowski M., (2014), Smartmoney – czyli dlaczego smartfony zmieniają reklamę, Nowymarketing.pl, http://nowymarketing.pl/a/3003,smartmoney-czyli-dlaczego-smartfony-zmieniaja-reklame [27.04.2014].

Marketing mobilny. Raport Interaktywnie.com, (2013), [w:] Ocetkiewicz R. (red.), Interaktywnie.com, http://interaktywnie.com/biznes/artykuly/raporty-interaktywnie-com/ra port-interakty wnie-com-marketing-mobilny-247487 [27.04.2014].

Mikowska M., (2014), Marketing mobilny w Polsce, [online], Jestem.mobi, http://jestem.mobi/ 2014/02/nowy-raport-marketing-mobilny-w-polsce-2013-2014 [27.04.2014].

Morin D., (2008), Announcing Facebook Connect, https://developers.facebook.com/blog/ post/2008/05/09/announcing-facebook-connect [29.04.2014].

Poznaj Androida KitKat 4.4, (2014), http://www.android.com/meet-android, [29.04.2014].

Statystyki YouTube, (2014),

http://www.youtube.com/yt/press/pl/statistics.html [29.04.2014].

Szpyt J., (2012), Kontent chętnie oglądany, „Marketing w Praktyce”, nr 6.

Tkaczyk P., (2012a), Grywalizacja w budowaniu marki, „Marketing w Praktyce”, nr 10.

Tkaczyk P., (2012b), Punkty i nagrody to za mało, „Marketing w Praktyce”, nr 2.

Urbaniak J., (2012), Moje ajfonko, „Marketing w Praktyce”, nr 5.

Warcholska K., (2014), Daj się namierzyć, czyli geolokalizacja w marketingu mobilnym, Nowymarketing.pl, http://nowymarketing.pl/a/3064,daj-sie-namierzyc-czyli-geolokalizacja-w-marketingu-mobilnym [27.04.2014].

Zichermann G., Cunningham C., (2012), Grywalizacja: mechanika gry na stronach WWW i w aplikacjach mobilnych, Gliwice.

Żur Ł., (2012), Magiczny świat Augmented Reality w służbie Twojej firmy, „Nowoczesne Zarządzanie”, nr 1.


##plugins.generic.alm.title##

##plugins.generic.alm.loading##

Metrics powered by PLOS ALM






ISSN (print) 1689-8966
ISSN (online) 2450-7040

logo
 
 
 
Action funded by the Ministry of Science and Higher Education under the contract number 916/P-DUN/2019 by funds dedicated to dissemination of research findings. Preparing for publication papers in English and employing reviewers affiliated in research institutions abroad in 8 issues of the journal Acta Universitatis Nicolai Copernici Zarządzanie in 2019-2020: Vol. 46, No. 1-4 (2019), Vol. 47, No. 1-4 (2020)

Partnerzy platformy czasopism