Przejdź do sekcji głównej Przejdź do głównego menu Przejdź do stopki
  • Zarejestruj
  • Zaloguj
  • Język
    • English
    • Język Polski
  • Menu
  • Strona domowa
  • Aktualny numer
  • Archiwum
  • Ogłoszenia
  • O czasopiśmie
    • O czasopiśmie
    • Przesyłanie tekstów
    • Zespół redakcyjny
    • Rada Programowa
    • Lista recenzentów
    • Polityka prywatności
    • Kontakt
  • Zarejestruj
  • Zaloguj
  • Język:
  • English
  • Język Polski

Acta Universitatis Nicolai Copernici. Zarządzanie

Zastosowanie metody SERVPERF w ocenie jakości usług rekreacyjnych ze szczególnym uwzględnieniem usług świadczonych przez parki wodne
  • Strona domowa
  • /
  • Zastosowanie metody SERVPERF w ocenie jakości usług rekreacyjnych ze szczególnym uwzględnieniem usług świadczonych przez parki wodne
  1. Strona domowa /
  2. Archiwum /
  3. Tom 41 Nr 1 (2014) /
  4. Artykuły

Zastosowanie metody SERVPERF w ocenie jakości usług rekreacyjnych ze szczególnym uwzględnieniem usług świadczonych przez parki wodne

Autor

  • Anna Maria Urbaniak Akademia Wychowania Fizycznego im. Eugeniusza Piaseckiego w Poznaniu Wydział Turystyki i Rekreacji Katedra Ekonomiki i Organizacji Turystyki

DOI:

https://doi.org/10.12775/AUNC_ZARZ.2014.004

Słowa kluczowe

ocena jakości, usługi rekreacyjne, metoda SERVPERF.

Abstrakt

Celem badań jest sprawdzenie, czy metoda SERVPERF, służąca do oceny jakości usług, jest odpowiednia do analizowania jakości usług rekreacyjnych. Wśród publikacji stanowiących źródło wiedzy w tym obszarze należy wymienić: Service Marketing and Management [Gilmore 2003], Zastosowanie metody SERVPERF do oceny zadowolenia klienta [Kucińska, Kołosowski 2009], Modele i metody pomiaru jakości usług [Stoma 2012]. Poszukiwanie właściwej metody oceny jakości usług rekreacyjnych jest ważne, gdyż pozwoli na sprawne przeprowadzanie takich badań, a w konsekwencji da możliwości poprawy jakości tych usług.

Bibliografia

Adil M., Al Ghaswyneh M., Albkour A., (2013), SERVQUAL and SERVPERF: A Review of Measures in Services Marketing Research, “Global Journal of Management and Business Research Marketing”, nr 16 (6).

Berry L., Parasuraman A., Zeithaml V., (1990), Delivering Quality Service. Balancing,

Customer Perceptions and Expectations, The Free Press, Nowy Jork.

Cronin J. J., Taylor S. A., (1994), SERPVERF Versus SERVQUAL: Reconciling Performance-Based and Perceptions-Minus-Expectations Measurement of Service Quality, “Journal of Marketing”, nr 58 (1).

Fogarty G., Catts R., Forlin C., (2000), Measuring Service Quality with SERVPERF, University of Southern Queensland.

Gilmore A., (2003), Services Marketing and Management, Sage, Londyn.

Jain S., Gupta G., (2004), Measuring Service Quality: SERVQUAL vs. SERVPERF Scales, “Vikalpa”, nr 29 (2).

Kouthouris C., Alexandris K., (2005), Can Service Quality Predict Customer Satisfaction and Behavioral Intentions in the Sport Tourism Industry? An Application of the SERVQUAL Model in an Outdoors Setting, “Journal of Sport and Tourism”, nr 10 (2).

Kucińska A., Kołosowski M., (2009), Zastosowanie metody SERPERV do oceny zadowolenia klienta, Konferencja Innowacje w Zarządzaniu i Inżynierii Produkcji, Zakopane.

Parasuraman A., Zeithaml V. A., Berry L. L., (1988), SERVQUAL: A Multiple-Item Scale for Measuring Consumer Perceptions of Service Quality, “Journal of Retailing”, nr 64 (1).

Stoma M., (2012), Modele i metody pomiaru jakości usług, Q & R Polska, Lublin.

Williams Ch., Buswell J., (2003), Service Quality in Leisure and Tourism, CABI Publishing, Cambridge; http://dx.doi.org/10.1079/9780851995410.0000

Źródła internetowe:

http://www.termymaltanskie.com.pl/ [10.10.2013 r.].

http://www.termyuniejow.pl/ [10.10.2013 r.].

http://js.sagamorepub.com/jpra/article/view/1805 [10.10.2013 r.].

http://www.ioz.pwr.wroc.pl/pracownicy/dobrowolska/2012-ZJU-W+sem/W7-8-12-ZJU-1metody_oceny_jakoscj_uslug.pdf [10.10.2013 r.].

Acta Universitatis Nicolai Copernici. Zarządzanie

Pobrania

  • PDF

Opublikowane

2014-12-01

Jak cytować

Urbaniak, Anna Maria. 2014. „Zastosowanie Metody SERVPERF W Ocenie jakości usług Rekreacyjnych Ze szczególnym uwzględnieniem usług świadczonych Przez Parki Wodne”. Acta Universitatis Nicolai Copernici. Zarządzanie 41 (1):55-65. https://doi.org/10.12775/AUNC_ZARZ.2014.004.
  • PN-ISO 690 (Polski)
  • ACM
  • ACS
  • APA
  • ABNT
  • Chicago
  • Harvard
  • IEEE
  • MLA
  • Turabian
  • Vancouver
Pobierz cytowania
  • Endnote/Zotero/Mendeley (RIS)
  • BibTeX

Numer

Tom 41 Nr 1 (2014)

Dział

Artykuły

Statystyki

Liczba wyświetleń i pobrań: 2548
Liczba cytowań: 0

Crossref
Scopus
Google Scholar
Europe PMC

Wyszukiwanie

Wyszukiwanie

Przeglądaj

  • Indeks autorów
  • Lista archiwalnych numerów

Użytkownik

Użytkownik

Aktualny numer

  • Logo Atom
  • Logo RSS2
  • Logo RSS1

Informacje

  • dla czytelników
  • dla autorów
  • dla bibliotekarzy

Newsletter

Zapisz się Wypisz się

Język / Language

  • English
  • Język Polski

Tagi

Szukaj przy pomocy tagu:

ocena jakości, usługi rekreacyjne, metoda SERVPERF.
W górę

Akademicka Platforma Czasopism

Najlepsze czasopisma naukowe i akademickie w jednym miejscu

apcz.umk.pl

Partnerzy platformy czasopism

  • Akademia Ignatianum w Krakowie
  • Akademickie Towarzystwo Andragogiczne
  • Fundacja Copernicus na rzecz Rozwoju Badań Naukowych
  • Instytut Historii im. Tadeusza Manteuffla Polskiej Akademii Nauk
  • Instytut Kultur Śródziemnomorskich i Orientalnych PAN
  • Instytut Tomistyczny
  • Karmelitański Instytut Duchowości w Krakowie
  • Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego
  • Państwowa Akademia Nauk Stosowanych w Krośnie
  • Państwowa Akademia Nauk Stosowanych we Włocławku
  • Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa im. Stanisława Pigonia w Krośnie
  • Polska Fundacja Przemysłu Kosmicznego
  • Polskie Towarzystwo Ekonomiczne
  • Polskie Towarzystwo Ludoznawcze
  • Towarzystwo Miłośników Torunia
  • Towarzystwo Naukowe w Toruniu
  • Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
  • Uniwersytet Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie
  • Uniwersytet Mikołaja Kopernika
  • Uniwersytet w Białymstoku
  • Uniwersytet Warszawski
  • Wojewódzka Biblioteka Publiczna - Książnica Kopernikańska
  • Wyższe Seminarium Duchowne w Pelplinie / Wydawnictwo Diecezjalne „Bernardinum" w Pelplinie

© 2021- Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu Deklaracja dostępności Sklep wydawnictwa