Skip to main content Skip to main navigation menu Skip to site footer
  • Register
  • Login
  • Language
    • English
    • Język Polski
  • Menu
  • Home
  • Current
  • Archives
  • Announcements
  • About
    • About the Journal
    • Submissions
    • Editorial Team
    • Editorial Board
    • List of Reviewers
    • Privacy Statement
    • Contact
  • Register
  • Login
  • Language:
  • English
  • Język Polski

Acta Universitatis Nicolai Copernici. Management

Consumer loyalty strategy
  • Home
  • /
  • Consumer loyalty strategy
  1. Home /
  2. Archives /
  3. Vol. 41 No. 1 (2014) /
  4. Articles

Consumer loyalty strategy

Authors

  • Agnieszka Wiśniewska Warsaw College of Promotion Advertising Institute

DOI:

https://doi.org/10.12775/AUNC_ZARZ.2014.003

Keywords

loyalty, consumer behavior, strategy.

Abstract

Loyalty is a desirable phenomenon in the consumer behavior from the perspective of producers. However not all of loyal clients provide the entire spectrum of the expected benefits to the company. Decisions of actors operating in the market, are more or less a consequence of some of the strategies adopted to ensure the realization of their own expectations and goals in life. The author attempt to establish a conceptual model of loyalty strategy in this article. This objective will be realized on the basis of a review of existing literature achievements in the field of consumer behavior, but also in the field of strategy.

References

Cialdini R. B., (2001), Wywieranie wpływu na ludzi. Teoria i praktyka, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Gdańsk.

Dick A. L., Basu K., (1984), Customer Loyalty: Toward an Integrated Conceptual Framework, “Journal of the Academy of Marketing Science”, Vol. 22, No. 2.

Grzegorczyk A., (2013), Mapy recepcji reklamy, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa.

Jing Xu A., Weyer R. S. Jr., (2007), The Effect of Mind-Sets on Consumer Decision Strat-egies, Journal Of Consumer Research, Vol. 34, December.

Kaczmarczyk S., (2007), Zastosowanie badań marketingowych, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa.

Kall J., (2001), Silna marka. Istota i kreowanie, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa.

Kieżel E., (2004), Racjonalność konsumpcji i zachowań konsumentów, Polskie Wydaw-nictwo Ekonomiczne, Warszawa 2004.

Kozłowska A., Wiśniewska A. M., (2013), Model A. L. Dicka i K. Basu: nowe ramy kon-cepcyjne dla badania oddziaływania reklamy na lojalność konsumencką, [w:] A. M. Wiśniewska (red.), Kształtowanie lojalności konsumenckiej, WSP, Warszawa.

Kozłowska A., (2011), Zastosowanie modelu ELM w reklamie prasowej-raport badawczy, WSP, Warszawa, http://wsp.pl/file/619_239804651.pdf, [17.05.2014].

Kozłowska A., (2013), Oddziaływanie reklamy na motywy zakupowe: ramy koncepcyjne, „AUNC Zarządzanie” , nr 413, Wydawnictwo Naukowe UMK Toruń.

Małysa-Kaleta A., (2009), Strategie decyzyjne konsumentów w warunkach niepewności, [w:] L. Garbarski, J. Tkaczyk (red.), Kontrowersje wokół marketingu w Polsce. Niepewność i zaufanie a zachowania nabywców, Wydawnictwo Akademickie i Profesjonalne, Warszawa.

Maslow A., (1990), Motywacja i osobowość, Instytut Wydawniczy Pax, Warszawa.

Mitręga M., (2005), Marketing relacji. Teoria i praktyka, CeDeWu, Warszawa.

Morawski W., (2001), Socjologia ekonomiczna, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.

Nicosia F. M., (1968), Advertising Management, Consumer Behavior, and Simulation, „Journal of Advertising Research”, No. 1, March.

Obłój K., (2007), Strategia organizacji, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa.

Romanowska M., (2009), Planowanie strategiczne w przedsiębiorstwie, PWE, Warszawa.

Rudnicki L., (2000), Zachowania konsumentów na rynku, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa.

Schopenhauer A. A., (1994), O podstawie moralności, Wydawnictwo “bis”, Warszawa.

Słownik języka polskiego, PWN, http://sjp.pwn.pl/szukaj/do%C5%9Bwiadczenie, [17.05.2014].

Sudoł S., Przedsiębiorstwo, PWE, Warszawa.

Urban W., Siemieniako D., (2008), Lojalność klientów. Modele, motywacja i pomiar, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.

Wiśniewska A., (2010) Podejmowanie decyzji, [w:] Zarządzanie, red. M. Kugiel, Wyższa Szkoła Promocji, Warszawa.

Zawisza J., (2010), Strategie zarządzania organizacjami, [w:] M. Kugiel (red.), Zarządzanie, WSP, Warszawa.

Acta Universitatis Nicolai Copernici. Management

Downloads

  • PDF (Język Polski)

Published

2014-12-01

How to Cite

Wiśniewska, Agnieszka. 2014. “Consumer Loyalty Strategy”. Acta Universitatis Nicolai Copernici. Management 41 (1):39-53. https://doi.org/10.12775/AUNC_ZARZ.2014.003.
  • ACM
  • ACS
  • APA
  • ABNT
  • Chicago
  • Harvard
  • IEEE
  • MLA
  • Turabian
  • Vancouver
Download Citation
  • Endnote/Zotero/Mendeley (RIS)
  • BibTeX

Issue

Vol. 41 No. 1 (2014)

Section

Articles

Stats

Number of views and downloads: 1951
Number of citations: 0

Crossref
Scopus
Google Scholar
Europe PMC

Search

Search

Browse

  • Browse Author Index
  • Issue archive

User

User

Current Issue

  • Atom logo
  • RSS2 logo
  • RSS1 logo

Information

  • For Readers
  • For Authors
  • For Librarians

Newsletter

Subscribe Unsubscribe

Language

  • English
  • Język Polski

Tags

Search using one of provided tags:

loyalty, consumer behavior, strategy.
Up

Akademicka Platforma Czasopism

Najlepsze czasopisma naukowe i akademickie w jednym miejscu

apcz.umk.pl

Partners

  • Akademia Ignatianum w Krakowie
  • Akademickie Towarzystwo Andragogiczne
  • Fundacja Copernicus na rzecz Rozwoju Badań Naukowych
  • Instytut Historii im. Tadeusza Manteuffla Polskiej Akademii Nauk
  • Instytut Kultur Śródziemnomorskich i Orientalnych PAN
  • Instytut Tomistyczny
  • Karmelitański Instytut Duchowości w Krakowie
  • Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego
  • Państwowa Akademia Nauk Stosowanych w Krośnie
  • Państwowa Akademia Nauk Stosowanych we Włocławku
  • Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa im. Stanisława Pigonia w Krośnie
  • Polska Fundacja Przemysłu Kosmicznego
  • Polskie Towarzystwo Ekonomiczne
  • Polskie Towarzystwo Ludoznawcze
  • Towarzystwo Miłośników Torunia
  • Towarzystwo Naukowe w Toruniu
  • Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
  • Uniwersytet Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie
  • Uniwersytet Mikołaja Kopernika
  • Uniwersytet w Białymstoku
  • Uniwersytet Warszawski
  • Wojewódzka Biblioteka Publiczna - Książnica Kopernikańska
  • Wyższe Seminarium Duchowne w Pelplinie / Wydawnictwo Diecezjalne „Bernardinum" w Pelplinie

© 2021- Nicolaus Copernicus University Accessibility statement Shop