Consumer loyalty strategy
DOI:
https://doi.org/10.12775/AUNC_ZARZ.2014.003Keywords
loyalty, consumer behavior, strategy.Abstract
Loyalty is a desirable phenomenon in the consumer behavior from the perspective of producers. However not all of loyal clients provide the entire spectrum of the expected benefits to the company. Decisions of actors operating in the market, are more or less a consequence of some of the strategies adopted to ensure the realization of their own expectations and goals in life. The author attempt to establish a conceptual model of loyalty strategy in this article. This objective will be realized on the basis of a review of existing literature achievements in the field of consumer behavior, but also in the field of strategy.References
Cialdini R. B., (2001), Wywieranie wpływu na ludzi. Teoria i praktyka, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Gdańsk.
Dick A. L., Basu K., (1984), Customer Loyalty: Toward an Integrated Conceptual Framework, “Journal of the Academy of Marketing Science”, Vol. 22, No. 2.
Grzegorczyk A., (2013), Mapy recepcji reklamy, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa.
Jing Xu A., Weyer R. S. Jr., (2007), The Effect of Mind-Sets on Consumer Decision Strat-egies, Journal Of Consumer Research, Vol. 34, December.
Kaczmarczyk S., (2007), Zastosowanie badań marketingowych, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa.
Kall J., (2001), Silna marka. Istota i kreowanie, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa.
Kieżel E., (2004), Racjonalność konsumpcji i zachowań konsumentów, Polskie Wydaw-nictwo Ekonomiczne, Warszawa 2004.
Kozłowska A., Wiśniewska A. M., (2013), Model A. L. Dicka i K. Basu: nowe ramy kon-cepcyjne dla badania oddziaływania reklamy na lojalność konsumencką, [w:] A. M. Wiśniewska (red.), Kształtowanie lojalności konsumenckiej, WSP, Warszawa.
Kozłowska A., (2011), Zastosowanie modelu ELM w reklamie prasowej-raport badawczy, WSP, Warszawa, http://wsp.pl/file/619_239804651.pdf, [17.05.2014].
Kozłowska A., (2013), Oddziaływanie reklamy na motywy zakupowe: ramy koncepcyjne, „AUNC Zarządzanie” , nr 413, Wydawnictwo Naukowe UMK Toruń.
Małysa-Kaleta A., (2009), Strategie decyzyjne konsumentów w warunkach niepewności, [w:] L. Garbarski, J. Tkaczyk (red.), Kontrowersje wokół marketingu w Polsce. Niepewność i zaufanie a zachowania nabywców, Wydawnictwo Akademickie i Profesjonalne, Warszawa.
Maslow A., (1990), Motywacja i osobowość, Instytut Wydawniczy Pax, Warszawa.
Mitręga M., (2005), Marketing relacji. Teoria i praktyka, CeDeWu, Warszawa.
Morawski W., (2001), Socjologia ekonomiczna, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.
Nicosia F. M., (1968), Advertising Management, Consumer Behavior, and Simulation, „Journal of Advertising Research”, No. 1, March.
Obłój K., (2007), Strategia organizacji, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa.
Romanowska M., (2009), Planowanie strategiczne w przedsiębiorstwie, PWE, Warszawa.
Rudnicki L., (2000), Zachowania konsumentów na rynku, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa.
Schopenhauer A. A., (1994), O podstawie moralności, Wydawnictwo “bis”, Warszawa.
Słownik języka polskiego, PWN, http://sjp.pwn.pl/szukaj/do%C5%9Bwiadczenie, [17.05.2014].
Sudoł S., Przedsiębiorstwo, PWE, Warszawa.
Urban W., Siemieniako D., (2008), Lojalność klientów. Modele, motywacja i pomiar, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.
Wiśniewska A., (2010) Podejmowanie decyzji, [w:] Zarządzanie, red. M. Kugiel, Wyższa Szkoła Promocji, Warszawa.
Zawisza J., (2010), Strategie zarządzania organizacjami, [w:] M. Kugiel (red.), Zarządzanie, WSP, Warszawa.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
Stats
Number of views and downloads: 1951
Number of citations: 0