Skip to main content Skip to main navigation menu Skip to site footer
  • Register
  • Login
  • Language
    • English
    • Język Polski
  • Menu
  • Home
  • Current
  • Archives
  • Announcements
  • About
    • About the Journal
    • Submissions
    • Editorial Team
    • Editorial Board
    • List of Reviewers
    • Privacy Statement
    • Contact
  • Register
  • Login
  • Language:
  • English
  • Język Polski

Acta Universitatis Nicolai Copernici. Management

FASHION BRAND FOR ALCOHOL – IS A MANIFESTATION OF CONFORMISM OR INDIVIDUALISM
  • Home
  • /
  • FASHION BRAND FOR ALCOHOL – IS A MANIFESTATION OF CONFORMISM OR INDIVIDUALISM
  1. Home /
  2. Archives /
  3. Vol. 39 (2012) /
  4. Articles

FASHION BRAND FOR ALCOHOL – IS A MANIFESTATION OF CONFORMISM OR INDIVIDUALISM

Authors

  • Katarzyna Liczmańska Nicolaus Copernicus University http://orcid.org/0000-0001-6548-055X

DOI:

https://doi.org/10.12775/AUNC_ZARZ.2012.009

Keywords

consumer decisions, brand, fashion brand, conformity, individualism

Abstract

Consumer behavior has become the dominant theme of research over the past decades. O btained information is of great importance for the functioning of enterprises in particular in the liquor, and by a total ban on public advertising is difficult to communicate with the consumer. In this paper the author on the basis of the study examines the significance of alcohol fashion brand for the customers, also raises the idea that aspect analyzed is the manifestation of conformity. Drunk alcohol in the company, for entertainment, the need to belong and the fashion brand of alcohol is one of the main determinants of purchase.

References

Antonides G., van Raaj W. F. (2003), Zachowanie konsumenta, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.

Chernatony L. (2003), Marka. Wizja i tworzenie marki, GWP, Gdańsk.

Gajewski S. (1997), Zachowanie się konsumenta a współczesny marketing, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź.

Gronhaug K., Venkatesh A. (1986), Products and Services in the Perspective of Consumer Socjalization, European Journal of Marketing, Vol. 20, Issue 10. DOI: http://dx.doi.org/10.1108/EUM0000000004672

Grzegorczyk A. (2010), Reklama, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa. Kall J., Kłeczek R., Sagan J. (2005), Zarządzanie marką, Oficyna Ekonomiczna, Warszawa.

Kimpakorn N., Tocquer G. (2010), Service Brand equity and employee brand commitment, Journal of Services Marketing, vol. 24, Issue 5. DOI: http://dx.doi.org/10.1108/08876041011060486

Law K. M., Zhang Z.-M., Leung Ch-S. (2004), Fashion change and fashion consumption: the chaotic perspective, „Journal of Fashion Marketing and Management”, vol. 8 Iss: 4. DOI: http://dx.doi.org/10.1108/13612020410559966

Lazer M., Culley J. D. (1983), Marketing Management Foundations and Practices, Houghton Mifflin Co., Boston.

Liczmańska K. (2011), Marka jako komunikacji marketingowej w warunkach zakazu reklamy publicznej na przykładzie sektora alkoholi wysokoprocentowych, [w:]

Komunikacja Rynkowa. Kultura. Perswazja. Technologia, red. nauk. Z. Waśkowski, Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu, Poznań.

Maison D. (2004), Utajone postawy konsumenckie, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Sopot.

Marconi J. (2002), Marketing marki, Liber, Warszawa.

Słownik psychologii (2010), pod red. I. Kurcz, K. Skarżyńskiej, Wydawnictwo Naukowe SCHOLAR , Warszawa.

Sudoł S., Szymczak J., Haffer M. (2000), Marketingowe testowanie produktów, PolskieWydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa.

Szczepaniak M. (2007), Exquisite – nowe podejście do luksusu, „Marketing w Praktyce” sierpień.

Witek-Hajduk M. K. (2011), Zarządzanie silną marką, Wolters Kluwer, Warszawa.

Zarządzanie relacjami z klientami (2009), pod red. A. Wiśniewskiej, Wyższa Szkoła Promocji, Warszawa.

Wiśniewska A. (2005), Czynniki decydujące o wrażliwości konsumentów na markę, [w:] Instrumenty kształtowania wizerunku marki, pod red. A. Grzegorczyka, Wyższa Szkoła Promocji, Warszawa.

Acta Universitatis Nicolai Copernici. Management

Downloads

  • PDF (Język Polski)

Published

2013-02-07

How to Cite

Liczmańska, Katarzyna. 2013. “FASHION BRAND FOR ALCOHOL – IS A MANIFESTATION OF CONFORMISM OR INDIVIDUALISM”. Acta Universitatis Nicolai Copernici. Management 39 (February):119-31. https://doi.org/10.12775/AUNC_ZARZ.2012.009.
  • ACM
  • ACS
  • APA
  • ABNT
  • Chicago
  • Harvard
  • IEEE
  • MLA
  • Turabian
  • Vancouver
Download Citation
  • Endnote/Zotero/Mendeley (RIS)
  • BibTeX

Issue

Vol. 39 (2012)

Section

Articles

Stats

Number of views and downloads: 753
Number of citations: 0

Crossref
Scopus
Google Scholar
Europe PMC

Search

Search

Browse

  • Browse Author Index
  • Issue archive

User

User

Current Issue

  • Atom logo
  • RSS2 logo
  • RSS1 logo

Information

  • For Readers
  • For Authors
  • For Librarians

Newsletter

Subscribe Unsubscribe

Language

  • English
  • Język Polski

Tags

Search using one of provided tags:

consumer decisions, brand, fashion brand, conformity, individualism
Up

Akademicka Platforma Czasopism

Najlepsze czasopisma naukowe i akademickie w jednym miejscu

apcz.umk.pl

Partners

  • Akademia Ignatianum w Krakowie
  • Akademickie Towarzystwo Andragogiczne
  • Fundacja Copernicus na rzecz Rozwoju Badań Naukowych
  • Instytut Historii im. Tadeusza Manteuffla Polskiej Akademii Nauk
  • Instytut Kultur Śródziemnomorskich i Orientalnych PAN
  • Instytut Tomistyczny
  • Karmelitański Instytut Duchowości w Krakowie
  • Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego
  • Państwowa Akademia Nauk Stosowanych w Krośnie
  • Państwowa Akademia Nauk Stosowanych we Włocławku
  • Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa im. Stanisława Pigonia w Krośnie
  • Polska Fundacja Przemysłu Kosmicznego
  • Polskie Towarzystwo Ekonomiczne
  • Polskie Towarzystwo Ludoznawcze
  • Towarzystwo Miłośników Torunia
  • Towarzystwo Naukowe w Toruniu
  • Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
  • Uniwersytet Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie
  • Uniwersytet Mikołaja Kopernika
  • Uniwersytet w Białymstoku
  • Uniwersytet Warszawski
  • Wojewódzka Biblioteka Publiczna - Książnica Kopernikańska
  • Wyższe Seminarium Duchowne w Pelplinie / Wydawnictwo Diecezjalne „Bernardinum" w Pelplinie

© 2021- Nicolaus Copernicus University Accessibility statement Shop